حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

توضیحاتی درباره حمله سایبری اخیر به زیرساخت‌های دولت الکترونیک کشور

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

وزیر ارتباطات توضیحاتی درباره‌ی حمله‌ی سایبری اخیر به زیرساخت‌های دولت الکترونیک کشور ارائه و اعلام کرد هدف از حمله، جاسوسی از اطلاعات دولتی بوده است.

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره‌ی حمله‌ی سایبری اخیر به زیرساخت‌های دولت الکترونیک کشور اعلام کرد این حمله در قالب حمله‌ی شناخته‌شده‌ی APT27 صورت گرفته و هدف آن جاسوسی از اطلاعات دولتی بوده است.

وزیر ارتباطات ۲۰ آذر و در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیئت‌دولت از حمله‌ی سایبری بزرگ به زیرساخت‌های کشور خبر داده بود. به‌گفته‌ی وی، این حمله‌‌ی بسیار سازمان‌یافته‌ و حکومتی علیه زیرساخت‌های دولت الکترونیک انجام شده بود که سپر امنیتی کشور (دژفا) آن را شناسایی و دفع کرد. وزیر ارتباطات همچنین گفته بود ابعاد حمله استخراج شده است و در گزارشی درباره‌ی جزئیات و عامل آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. وی با انتشار توییتی اطلاعات بیشتری در‌این‌زمینه منتشر کرد و گفت:

حمله‌ی سازمان‌یافته‌ی سایبری به سامانه‌های دولت الکترونیکی ایران، شناسایی و توسط سپر دژفا دفع شد. این نوع حمله در قالب حمله‌ی شناخته‌شده‌ی APT27 صورت گرفته و هدف آن جاسوسی از اطلاعات دولتی بوده است. سرورهای تجمیع اطلاعات جاسوسی‌شده شناسایی و ردیابی عاملان حمله هم انجام شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع