حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

درصد کمی از آمریکایی‌ها بیش از ۱۰۰۰ دلار برای خرید گوشی می‌پردازند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در نگاه اول به‌نظر می‌رسد که بیشتر اطرافیان شما دارای یک گوشی هوشمند پرچمدار هستند، اما براساس داده‌های NPD کمتر از ۱۰ درصد مصرف‌کنندگان آمریکایی بیش از ۱۰۰۰ دلار برای یک گوشی جدید هزینه می‌کنند. بنابراین احتمال می‌رود تا انتقال به ۵G، جهش بزرگی را در بازار گوشی‌های هوشمند ایجاد نکند.

تکنولوژی ۵G نسل بعدی اتصالات بی‌سیم به‌شمار می‌رود که سرعت دانلود آن حدود ۱۰ برابر سریعتر از ۴G LTE است. شاید کسانی باشند که چندین سال صبر کرده‌اند تا گوشی‌هایی با پشتیبانی از این تکنولوژی را خریداری نمایند، اما همچنان تعداد زیادی از مردم آمریکا وجود دارند که هرگز ۱۰۰۰ دلار برای یک دستگاه جدید هزینه نمی‌کنند، حتی اگر وعده راحت‌تر شدن زندگی با این تکنولوژی به آنها داده شده باشد. برای اینکه در این افراد علاقه برای خرید گوشی ۵G بوجود آید می‌بایست قیمت آن به شدت کاهش پیدا کند.

براساس این گزارش آمریکایی‌هایی که در شهرهای بزرگی مانند نیویورک زندگی می‌کنند احتمال بیشتری دارد تا ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر برای خرید گوشی هوشمند هزینه کنند. البته مشخص نیست که این تمایل بخاطر درآمد بیشتر مردم در کلان‌شهرها می‌باشد و یا دلیل دیگری دارد. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که شهرهایی مانند نیویورک و لس‌آنجلس مراکز رسانه‌ای کشور آمریکا هستند و گوشی‌های پرچمدار نسبت به گوشی‌های دیگر بیشتر تحت پوشش رسانه‌ای و تبلیغات قرار می‌گیرند. بسیاری از آمریکایی‌ها مشتاق هستند تا خبرها و مطالبی که در مورد ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های استفاده شده بر روی گوشی‌های پرچمدار جدید وجود دارند را بشنوند، حتی اگر بسیاری از آنها نتوانند به مدل‌هایی که همه ویژگی‌ها را داشته باشند دسترسی پیدا کنند.

سامسونگ سعی کرده با اطمینان از این موضوع که عمده شرکت‌های مخابراتی آمریکایی حداقل یکی از مدل‌های ارزان‌ قیمت سری گلکسی A را به مشتریان خود عرضه می‌کنند از این اطلاعات به سود خود استفاده کند. هدف سامسونگ ارائه یک گوشی میان‌رده با دوربین مناسب، باتری بزرگ و قیمت مناسب است.

بعنوان مثال شرکت وریزون گوشی گلکسی A50 را به همراه یک خط جدید با اقساط ۲۴ ماهه به ازای هرماه ۱۰ دلار به مشتریان خود ارائه می‌کند. ضمن اینکه مشتریان می‌توانند به صورت نقدی نیز این گوشی را به قیمت ۳۴۹٫۹۹ دلار از این شرکت خریداری نمایند. با پرداخت این مبلغ مشتری صاحب یک گوشی با صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی سوپر آمولد با وضوح تصویر ۱۰۸۰x2340 و نسبت تصویری ۱۹٫۵:۵ می‌شود. این گوشی دارای پردازنده اگزینوس ۹۶۱۰، ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز می‌باشد. ضمنا دوربین ۳گانه گوشی نیز شامل یک سنسور ۲۵ مگاپیکسلی، سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۵ مگاپیکسلی عمق میدان می‌شود. همچنین این دستگاه مجهز به دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی و باتری ۴۰۰۰mAh است.

همچنین بعنوان یک نمونه دیگر می‌توان به گوشی موتورولا وان هایپر اشاره کرد. این گوشی دارای نمایشگر ۶٫۵ اینچی فول اچ‌دی پلاس با حاشیه نازک، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی می‌باشد و تنها ۳۹۹٫۹۹ دلار قیمت دارد. وجود پردازنده اسنپدراگون ۶۷۵ باعث می‌شود تا کاربران تفاوت زیادی در عملکرد گوشی مشاهده نکنند. البته این مدل تنها در شبکه‌های GSM مانند T-Mobile و AT & T در ایالات متحده کار می‌کند. اما اگر باتری برای کاربر از اهمیت بیشتری برخوردار باشد می‌توان به موتو جی۷ پاور اشاره کرد که باتری ۵۰۰۰mAh دارد که می‌تواند کاربر را برای ۳ روز از شارژ کردن گوشی بی‌نیاز کند. در صورتی که این گوشی را به همراه یک خط از اپراتور T-Mobile تهیه کنید قیمت آن کمتر از ۲۵۰ دلار می‌شود. اگر در میان مشخصات، دوربین اهمیت بیشتری داشته باشد می‌توان به گوشی پیکسل ۳a اشاره کرد که کمتر از ۳۹۹ دلار قیمت دارد.

اگر فقط ۱۰ درصد آمریکایی‌ها دارای تلفن ۱۰۰۰ دلاری باشند، به این معنی است که ۹۰ درصد آمریکایی‌ها مدل‌های ارزان‌ قیمت‌تری دارند. به همین خاطر است که آیفون ۱۱ فروش بهتری نسبت به آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس داشته است. اپل مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون ۱۱ را ۶۹۹٫۹۹ دلار قیمت‌گذاری کرد که ۵۰ دلار ارزان‌تر از مدل آیفون ایکس‌آر بود که سال گذشته عرضه شد و به این ترتیب توجه‌ها را به سمت خود جلب کرد.

چند سال پس از فراگیر شدن تکنولوژی ۵G، بررسی این داده‌ها جالب خواهد بود. باید دید آیا مصرف‌کنندگان از گوشی‌های گران قیمت ۵G استفاده می‌کنند یا کارخانه‌ها قیمت این گوشی‌ها را پایین می‌آورند تا امکان مهاجرت به ۵G برای اکثریت امکان‌پذیر باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع