شیائومی در بازار گجت های پوشیدنی اپل را شکست داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – به استناد اخبار و گزارش ها، برند شیائومی در سه ماهه سوم سال 2019 بیشترین سهم را در بازار گجت های پوشیدنی به خود اختصاص داده است.

طی یک دهه گذشته، گوشی های هوشمند به بخشی جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده اند. به لطف سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی، این نکته را می توانیم در رابطه با گجت های پوشیدنی نیز یادآور شویم. به استناد گزارش های جدید، به نظر می رسد شیائومی رتبه نخست در بازار گجت های پوشیدنی را به خود اختصاص داده است.

موفقیت بزرگ دستبند می بند در بازارهای جهانی به شیائومی در اول شدن در این فهرست کمک شایانی کرده است. فروش این مچ بند هوشمند در سه ماهه سوم سال 2019 حدود 12.2 میلیون نسخه بوده که 27 درصد بازار را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است؛ این میزان نسبت به سال گذشته 74 درصد بهبود داشته است. رمز موفقیت برند شیائومی، فروش محصولات پر امکانات با قیمت های رقابتی است.

بازار گجت های پوشیدنی

اپل در این فهرست با سهم 15 درصدی، رتبه دوم را کسب کرده و این در حالیست که 60 درصد بازار اپل به متعلق به جدیدترین اپل واچ آن یعنی اپل واچ سری 5 است. طی ماه گذشته، اپل قیمت اپل واچ سری 3 را به 199 دلار کاهش داد. اپل نیز طی سال 2019 بیشترین رشد خود (از سال 2017 به بعد) را تجربه کرده است.

هواوی در این فهرست با فروش 5.9 میلیونی و سهم 13 درصدی، رتبه سوم را کسب کرده است. این کمپانی به لطف افزایش فروش محصولاتش در چین، 243 درصد رشد سالانه را تجربه کرده است. برخلاف شیائومی و اپل، هواوی به خاطر فروش محصولات مرتبط با سلامتی و ساعت های هوشمند این رشد را به دست آورده است.

کمپانی فیت بیت 8 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و تنها شرکتی است که نسبت به سال گذشته رشد چندانی را تجربه نکرده است. سامسونگ نیز با حفظ شرایط سال گذشته خود رتبه پنجم در این فهرست را کسب کرده است. تحقیقات نشان می دهند که گلکسی فیت با استقبال خوبی در بازارهای آسیا رو‌به‌رو شده است. در ادامه نیز برندهای کوچکتری قرار دارند که روی هم 31 درصد از بازار را به خود اختصاص داده اند.

اپل نسبت به سایر برندها سلطه بیشتری در بازار آمریکایی گجت های پوشیدنی داشت. همان طور که اشاره شد، اپل واچ سری 5 دارای ویژگی های کاربردی بسیاری از جمله صفحه نمایش همیشه روشن و شخصی سازی بهبود یافته است. بازار آسیا – اقیانوسیه نیز بیشتر توسط شیائومی، سامسونگ و فیت بیت اشغال شده است. در کمال تعجب، کاربران iOS و اندروید هر دو به فروش بیشتر Mi Band 4 در بازار چین کمک کرده اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع