حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ممنوعیت سوخت گیری خودروهایی که غیرقانونی گازسوز شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

معاون شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد سال آینده با هوشمندسازی جایگاه‌‌های گاز، به خودروهایی که به‌طور غیرقانونی گازسوز شده باشند، سوخت داده نمی‌شود.

حمید قاسمی، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، با بیان اینکه استفاده از گاز ال‌پی‌جی (LPG) به‌عنوان سوخت خودروها بسیار خطرآفرین است، افزود:

هیچ جایگاهی برای عرضه‌ی گاز ال‌پی‌جی به خودروها در کشور فعال نیست؛ چون این گاز مصرف خانگی دارد و برای خودرو طراحی نشده است.

قاسمی درادامه از مردم خواست از این گاز به‌عنوان سوخت خودرو استفاده نکنند؛ زیرا بسیار غیرایمن است. معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت:

هم‌اکنون مراکزی به‌عنوان تبدیل گاز ال‌پی‌جی به سوخت خودرو به‌صورت استاندارد در کشور وجود ندارد. کارگاه‌های غیرمجاز این تبدیل را با تجهیزات و قطعات بی‌کیفیت و فاقد اصالت و استاندارد انجام می‌دهند که بسیار حادثه‌ساز است.

قاسمی درادامه ضمن هشدار به مردم مبنی‌بر مراجعه‌نکردن به مراکز غیرمجاز تبدیل سوخت، اظهار کرد:

دولت به‌تازگی مصوبه‌ای مبنی‌بر گازسوزکردن خودروها به‌طور رایگان در نظر گرفته که تنها باید مردم حوصله به‌خرج دهند تا کارها به‌صورت ایمن و اصولی انجام شود. متقاضیان برای دوگانه‌سوزکردن خودروهای خود به وب‌سایت irngv.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند؛ چراکه همه‌ی خودروهای باری و مسافری اعم از تاکسی‌ها، وانت‌ها، خودروهای مسافربر شخصی و… که در مصوبه‌ی دولت آمده، در سال پیش رو به‌‌رایگان به سی‌ان‌جی (CNG) تبدیل خواهند شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی یادآور شد:

اگر شخصی در مراکز غیرقانونی تبدیل سوخت را انجام دهد، علاوه‌بر ریسک جانی و مالی، سال آینده با هوشمندسازی جایگاه‌‌ها، سوخت به این دسته از خودروها تعلق نمی‌گیرد؛ چون فاقد گواهی سلامت سوخت هستند و دوربین جایگاه‌‌ها خودروهای مزبور را تشخیص می‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع