احتمال عرضه تلویزیون‌های ال سی دی سامسونگ با نقطه‌های کوانتومی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
نقطه‌های کوانتومی قرار است تا برگ برنده شرکت سامسونگ در رقابت با تلویزیون‌های شرکت ال‌جی باشد، و این امر می‌تواند رقابت در رده تلویزیون‌های مدرن را به شدت جذاب کند.
 
به گزارش تک تایمز از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، بر اساس اطلاعات منتشر شده قرار است تا استفاده از این فناوری توسط سامسونگ، نخستین نسل از تلویزیون‌های آینده‌محور را برای عرضه به بازار آماده کند.
 
در حقیقت دو فناوری اصلی امروزی در بازار تلویزیون‌ها شامل استفاده از ال.سی.دی و  ال.ای.دی هستند، ولی روش کاری استفاده از نقطه‌های کوانتومی بر روی  ال.سی.دی قابل اعمال است و موجب می‌شود که این فناوری که ضعیف‌تر از فناوری  ال.ای.دی محسوب می‌شود، بتواند کیفیت خروجی بهتری را نسبت به  ال.ای.دی برای سیستم کاربر به همراه بیاورد.
 
 
 
در حقیقت نقطه‌های کوانتومی می‌توانند یک نسل جدیدی و یک نوع هیبریدی مابین ‌ال.سی‌.دی و ال.ای.دی را به وجود بیاورند که از نظر ساختار کیفی و هزینه نیز تعدیل مناسبی را به همراه خواهد آورد.
 
البته هزینه تولید این فناوری، بسیار بالا بوده است و تا به امروز برای فاز تحقیقات ایجاد این فناوری رقم 11 میلیارد و یک صد میلیون دلار هزینه شده است که مسلما این هزینه‌ها بر روی هزینه تمام شده محصول نهایی تاثیرگذار خواهند بود.
 
شرکت سامسونگ مدعی شده است که فرایند تولید تلویزیون‌های ال.سی.دی با فناوری نقطه‌های کوانتومی در سال 2021 میلادی آغاز خواهد شد و به این ترتیب باید نزدیک به دو سال برای مشاهده خروجی واقعی این فناوری منتظر باشیم تا ببینیم که سامسونگ سرانجام می‌تواند ال جی را در این رده شکست بدهد یا این فناوری تنها یک عنصر بزرگنمایی شده است.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع