فهرست برترین و پردانلودترین برنامه‌ ها و بازی‌ های موبایلی دهه گذشته منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در هفته‌های پایانی دهه‌ی ۲۰۱۰ هستیم و برنامه Annie به همین منظور فهرستی از برترین و پردانلودترین برنامه‌های دهه‌ی اخیر را منتشر کرده است.

در ادامه بخوانید:

نمودارهای برنامه‌ی Annie براساس داده‌های فروشگاه‌های اپ استور در سیستم‌عامل iOS و گوگل پلی در سیستم‌عامل اندروید بوده و از ژانویه ۲۰۱۲ شروع شده‌ است. درواقع این برنامه به بررسی وضعیت اپلیکیشن‌ فروشگاه‌های مختلف در ده سال گذشته یعنی از سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ پرداخته است. البته به‌طور واضحی، این تحلیل فروشگاه‌های ثالث چین را مورد بررسی قرار نداده و فقط بر داده‌های فروشگاه رسمی iOS و اندروید تکیه کرده تا برترین برنامه‌ها را شناسایی کند.

برترین اپلیکیشن‌های دهه‌ی ۲۰۱۰

  1. Facebook
  2. Facebook Messenger
  3. WhatsApp
  4. Instagram
  5. Snapchat
  6. Skype
  7. TikTok
  8. UC Browser
  9. YouTube
  10. Twitter

قبل از هر چیز باید بگوییم که در کل، پردانلودترین برنامه‌ی دهه‌ی گذشته برنامه‌ی فیسبوک بوده است. درواقع فیسبوک، چهار جایگاه اول اپلیکیشن‌های برتر این فهرست را با Facebook ،Facebook Messenger ،WhatsApp و Instagram به‌دست آورده است.

برترین برنامه‌ها

پس از ۴ برنامه‌ی فیسبوک، اپلیکیشن اسنپ‌چت در جایگاه پنجم قرار گرفته که از سال ۲۰۱۰ تاکنون از آمار دانلود بالایی برخوردار بوده است. سپس اسکایپ در جایگاه ششم و توییتر در جایگاه دهم قرار گرفتند. به‌طور کلی برنامه‌های ارتباطی و رسانه‌های اجتماعی در این فهرست در ۱۰ سال گذشته محبوب‌ترین بودند و هفت مورد از ده برنامه‌ی برتر فهرست شامل برنامه‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند.

برترین اپلیکیشن‌های درون پرداختی دهه‌ی ۲۰۱۰

  1. Netflix
  2. Tinder
  3. Pandora Music
  4. Tencent Video
  5. LINE
  6. iQIYI
  7. Spotify
  8. YouTube
  9. HBO Now
  10. Kwai

در این فهرست شاهد برنامه‌هایی هستیم که با هزینه‌ی اشتراک و سرویس درون پرداختی، خدماتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در صدر آن‌ها نتفلیکس قرار دارد که یک برنامه‌ی ارائه‌ی فیلم و سریال است. پس از نتفلیکس برنامه‌ی دوستیابی Tinder و سپس Pandora Music در جایگاه سوم برنامه‌های درون پرداختی قرار گرفته‌اند. 

برترین برنامه‌ها

برترین بازی‌های موبایلی دهه‌ی ۲۰۱۰

  1. Subway Surfers
  2. Candy Crush Saga
  3. Temple Run 2
  4. My Talking Tom
  5. Clash of Clans
  6. Pou
  7. Hill Climb Racing
  8. Minion Rush
  9. Fruit Ninja
  10. 8 Ball Pool

در این فهرست شاهد حضور شرکت‌های بازی‌سازی مختلفی هستیم. فهرست شامل بازی‌هایی بوده که بیشترین آمار دانلود را در ده سال گذشته داشته‌اند. بازی Subway Surfers از شرکت Kiloo از نظر تعداد دانلود شگفت‌انگیز ظاهر شد و بیشترین دانلود را از کاربران هندی داشت. درواقع می‌توان گفت که کشور هند ۱۵ درصد دانلود Subway Surfers را در iOS و اندروید داشته است. 

برترین بازی‌های موبایلی درون پرداختی دهه‌ی ۲۰۱۰

  1. Clash of Clans
  2. Monster Strike
  3. Candy Crush Saga
  4. Puzzle & Dragons
  5. Fate/Grand Order
  6. Honour of Kings
  7. Fantasy Westward Journey
  8. Pokémon GO
  9. Game of War – Fire Age
  10. Clash Royale

Clash of Clans برترین و پردانلودترین بازی درون پرداختی دهه‌ی ۲۰۱۰

بازی‌های Clash of Clans و Candy Crush Saga هم در فهرست برترین بازی‌ها و هم برترین بازی‌های درون پرداختی قرار گرفتند. Clash of Clans نیز به‌عنوان برترین و پردانلودترین بازی درون پرداختی دهه‌ی ۲۰۱۰ شناخته شد. سپس Monster Strike از شرکت mixi در جایگاه دوم و Candy Crush Saga در جایگاه سوم قرار گرفت.

برترین برنامه‌ها

در بین برنامه‌هایی که در فهرست‌های Annie ارائه شده شاهد پردانلودترین و پرسودترین برنامه‌ها و بازی‌ها بوده‌ایم؛ در این میان، برخی از برنامه‌ها همچنان در حال پیشرفت‌اند و محبوبیت‌شان روزبه‌روز افزایش می‌یابد، در عین حال برخی دیگر از محبوبیتشان کاسته می‌شود. برای مثال اگرچه فیسبوک در این فهرست حکمرانی می‌کند اما پیشرفت خاصی در یک سال گذشته نداشته است. از سوی دیگر برنامه‌ای چون TikTok که پلتفرمی ویدیویی دارد به‌سرعت در حال پیشرفت بوده و در سال ۲۰۱۹ بیشترین تعداد دانلود را داشته است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع