مشخصات کیا اپتیما 2021 به صورت رسمی اعلام شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – مشخصات کیا اپتیما 2021 که در کره جنوبی با نام K5 شناخته می شود، منتشر شد. این خودروی کره ای با موتورهای متنوع در نیمه اول سال آینده میلادی وارد بازار می شود.

در حالی که در گذشته شرکت کیا تصاویری از طراحی ظاهری نسل جدید کیا اپتیما منتشر کرده بود، اطلاعاتی در رابطه با موتورهای مورد استفاده در آن در اختیار رسانه ها قرار نگرفته بود. این خودرو که شایعات به حذف نام اپتیما و عرضه آن با نام K5 در بازار جهانی اشاره می کنند، با موتورهای متنوعی در کشورهای مختلف به فروش می رسد.

این خودرو با موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ به فروش می رسد که قادر به تولید 178 اسب بخار قدرت است. موتور دوم، 4 سیلندر خطی با حجم 2.5 لیتر تنفس طبیعی بوده که قدرتی برابر با 191 اسب بخار در اختیار راننده قرار می دهد.

قدرتمندترین مدل این خودرو، اپتیما GT به یک موتور 2.5 لیتری توربوشارژ مجهز می شود که قدرتی برابر با 286 اسب بخار تولید می کند. انتظار می رود این موتور در سوناتا N-Line نیز مورد استفاده قرار بگیرد (هیوندای سوناتا N-Line رقبا را به خاک و خون می کشد). سرعت این مدل در مدت زمان 6.6 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

خریداران می توانند این خودرو را با سیستم چهار چرخ محرک سفارش دهند، ویژگی که نسل جدید هیوندای سوناتا از آن محروم است (تماشا کنید: هیوندای سوناتا 2020 با طراحی جذاب معرفی شد). در حال حاضر چندین خودروی سدان مانند تویوتا کمری، نیسان آلتیما و سوبارو لگاسی با سیستم چهار چرخ محرک به فروش می رسند.

کیا اپتیما 2021 با گیربکس 6 یا 8 سرعته اتوماتیک در اختیار خریداران قرار می گیرد، البته در حال حاضر کیا مشخص نکرده کدام گیربکس برای کدام موتور در نظر گرفته شده است. مدل GT این خودرو کره ای به صورت انحصاری به یک گیربکس 8 سرعته خودکار دو کلاچه مجهز می شود. در حال حاضر قیمت کیا اپتیما 2021 مشخص نشده؛ با این حال در نیمه اول سال آینده میلادی شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع