همکاری اپل، آمازون و گوگل برای ایجاد استاندارد خانه هوشمند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت های اپل، آمازون و گوگل تصمیم گرفته اند تا برای سهولت بخشی به پیشرفت های آینده، استاندارد خانه هوشمند را به وجود آورند.

تجهیزات خانه هوشمند موجب سادگی کارها می شوند، اما جمع آوری و اجرای آن ها به نحوی سازگار و هماهنگ، کمی دشوار است. برخی دستگاه ها با همکاری سایرین عمل می کنند، در حالیکه بعضی دیگر تنها در اکوسیستم های خاصی به اجرا در می آیند. بنابراین تعیین اینکه چه دستگاهی باید اول از همه به کار بیفتد، می تواند به یک مسئله چالش برانگیز تبدیل شود. اما حالا سه نام بزرگ فعال در حوزه فناوری خانه های هوشمند یعنی آمازون، اپل و گوگل، تصمیم گرفته اند تا با همکاری یکدیگر، شرایط را بهبود بخشیده و مسائل را ساده تر کنند. 

این سه شرکت معروف قرار است پروژه ای به نام Connected home over IP را با مدیریت اتحادیه زیگبی آغاز کنند که هدف آن، ایجاد یک استاندارد جدید و متن باز برای اتصال خانه هوشمند بوده که بر اساس پروتکل اینترنتی (IP) عمل می کند. استاندارد خانه هوشمند برای مصرف کنندگان به معنی همکاری دستگاه ها با یکدیگر است، اما یک مزیت بزرگ برای تولیدکنندگان به شمار می رود. این استاندارد جدید به عنوان یک مقوله جهانی، تولید و توسعه محصولات را با هم هماهنگ کرده و با ارائه یک طرح اولیه کلی برای ساخت دستگاه های مختلف، موجب کاهش هزینه ها می شود.

اعضای دیگر اتحادیه زیگبی شامل IKEA ،SmartThings، سامسونگ و Signify می شود. این کمپانی ها برای کمک به ساخت استاندارد اتصال بدون نیاز به پرداخت هزینه برای استفاده از آن، در پروژه حضور پیدا کرده اند.

هنوز هیچ زمان بندی خاصی برای ایجاد استاندارد خانه هوشمند از سوی گروه عملیاتی اعلام نشده است. موضوع حایز اهمیت در این میان، همکاری سه کمپانی بزرگ و مطرح در صنعت خانه هوشمند جهت رسیدن به یک هدف مشترک است که موجب ترکیب بیشتر فناوری خانه هوشمند در زندگی روزمره انسان می شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع