جست‌وجو‌ی تصویری بینگ در دسکتاپ قرار گرفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت موتور جست وجوگر تصویری بینگ را از دنیای وب به دستکتاپ ها منتقل کرد. حالا به عنوان قسمتی از جست وجوی ویندوز این ویژگی امکان جست و جوی تصاویر را نیز برای شما فراهم می‌کند. پیش از این تنها با برخی از نرم افزار ها و مرورگر ها می‌توانستیم محتوای تصویری دنیای وب را رصد کنیم.

در عکس زیر می‌توانید نحوه کار این جست و جو گر تصویری را ببینید. از یک مبل آبی برای جست و جو استفاده می‌کند و نتایج مشابه  بعد از انتخاب قسمت مورد  نظر تصویر نمایش داده می‌شوند.

مدیرپروژه موتور جست و جوی تصویری بینگ :

جست و جوی تصویری راه جدیدی برای جست و جو است. موارد زیادی هستند که نمی‌توان با کلمات آن‌ها را توصیف کرد و بالطبع نمی‌توان نتایج خوبی را نیز بدست آورد. با کمک موتور جست و جوی بینگ می‌توانید از تصاویربه عنوان داده ورودی جست و جو استفاده کنید و نتایج مرتبط تری را دریافت کنید. به گفته او با کمک  بینگ می‌توانید  هر آنچه که می‌بینید را جست و جو کنید.

جست و جوی تصویری با اسکرین شات نیز کار‌می‌کند‍‍‍‍؛ با کشیدن منوی تولبار به پایین درقسمت «Photo app» با کلیک روی «Similar results» میتوانید از این امکان نیز استفاده کنید.

ما متوجه شدیم که بسیاری از افراد به دنبال راهی برای جست و جو بوسیله اسکرین شات ها هستند به همین دلیل ما امکان جست و جو توسط «screen snip» را به نوار جست و جوی ویندوز اضافه کرده‌ایم. برای نمونه اگر به دنبال  لباس برای فصل زمستان هستید و می‌خواهید از لباس‌هایی که سلبریتی های مورد علاقه‌تان می‌پوشند الهام بگیرید با کمک این ابزار می‌توانید لباس های مشابه را پیدا کنید. یا اگر میخواهید ست مبلمان جدید بخرید و تصویری از یک مبل پیدا کرده‌اید می‌توانید بوسیله جست و جوی تصویری به راحتی نتایج مشابه را پیدا و مقایسه کنید.

علاوه بر پیدا کردن محصولات مشابه، جست و جوی تصویری می‌تواند نشان های اختصاصی (Landmarks) ، گل ها، سلبریتی ها و حیوانات را شناسایی کند. همچنین می‌تواند نوشته های تصاویر را بشناسد؛ بنابراین می‌توانید متن تصاویر را کپی یا جست و جو کنید.  برای توسعه دهندگان یک API وجود دارد تا بتوانند در محصولات و اپلیکیشن های خود از جست و جوی تصویری بینگ استفاده کنند.

جست و جو در حال تحول است. ما همچنان به دنبال وسعت بخشیدن به قابلیت های جست و جو هستیم. تماشای رشد و هیجانی که این جست و جو فراهم می‌کند بسیار جالب است. مخصوصا زمانی که جهان به سمتی حرکت می‌کند که استفاده از چشم ها برای جست و جو بسیار فراگیرتر خواهد بود.

مثل همیشه این ویژگی در حال حاضر فقط در آمریکا قابل استفاده است و به آپدیت می  ۲۰۱۹  ویندوز ۱۰ نیاز دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع