بیشترین سود در بازار گوشی های هوشمند به اپل می رسد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت اپل موفق شده تا 66 درصد از سود و 32 درصد از درآمد کلی بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده و عرصه رقابت را در سال جاری دست گیرد.

طبق آخرین آمار به دست آمده، اپل همچنان به پیشتازی خود در بازار گوشی های هوشمند ادامه می دهد. اگر به خاطر داشته باشید، شرکت کوپرتینویی در سه ماهه سوم سال 2019 با افت 11 درصدی سود فروش محصولات خود مواجه شد. اما ظاهرا این موضوع مانع پیروزی اپل در عرصه رقابت نشده است.

گزارش های Counterpoint Research نشان می دهند که اپل طی ماه های اخیر حدود 66 درصد از سود و 32 درصد از درآمد کلی بازار را به خود اختصاص داده است. فروش چشمگیر محصولات اپل در ایالات متحده آمریکا، کشورهای اروپایی و همینطور ژاپن، تنها یک مورد از عواملی است که شرکت را به سمت موفقیت سوق داده اند. حال به نظر می رسد که اکوسیستم اپل به قدری پایدار شده که می توان سودآوری شرکت در سال های آینده را تضمین کرد. تحلیلگران بر این باورند که سود اپل در ایام تعطیلات و به ویژه با ارائه خط تولید جدید بیش از پیش افزایش می یابد.

سامسونگ نیز موفق شده تا با کسب 17 درصد از سود بازار، جایگاه دوم را از آن خود کند. می توان گفت که کمپانی کره ای عمده موفقیت خود را مدیون فروش بالای سری گلکسی A و گوشی نوت 10 بوده است. در این میان، برندهایی همچون هواوی و شیائومی نیز توانسته اند عملکرد موفق تری نسبت به سال قبل داشته باشند. علت این امر را باید در تمایل شرکت های چینی به استفاده از سخت افزارهای مرغوب و ارائه محصولات با کمترین حاشیه سود جستجو کرد. اما ظاهرا استراتژی اپل در عرضه گوشی های گران قیمت و کسب حاشیه سود بالا موثرتر واقع شده است.

گوشی ارزان قیمت اپل یعنی آیفون 8 در حال حاضر با 64 گیگابایت حافظه داخلی و قیمت 449 دلار به فروش می رسد. با اینکه حدود دو سال از عرضه این محصول می گذرد، اما اپل هنوز به تولید و فروش آن ادامه می دهد. هزینه تمام شده برای تولید این محصول، بسیار کمتر از میزان سودرسانی آن است و جایگاه شرکت کوپرتینویی را در صدر بازار گوشی های هوشمند محکم می کند. جایگزین این محصول یعنی آیفون SE 2 (آیفون 9) نیز با مشخصات فنی بهتر سال آینده میلادی روانه بازار می شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع