فروش تسلا مدل 3 در امریکا بیش از مجموع فروش خودروهای بی ام و است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در پی افزایش تقاضا برای خرید خودروهای برقی، آمار فروش تسلا مدل ۳ در آمریکا طی ۱۱ ماه نخست امسال از مجموع فروش تمام محصولات بی‌ام‌و پیشی گرفت.

مقایسه‌ی آمار فروش تسلا مدل ۳ با سایر مدل‌ها، همیشه نتیجه‌گیری شگفت‌انگیزی درباره‌ی محبوبیت‌ترین خودروی الکتریکی در بازار جهانی به ارمغان می‌آورد. سدان برقی تسلا مدتی است که فروش درخورتوجهی دارد و آمار فروش آن به سهولت از مدل‌های بنزینی خودروسازان قدیمی جهان پیشی گرفته است.

Tesla Model 3 / تسلا مدل 3

طبق برآوردهای وب‌سایت Cleantechnica (تسلا داده‌های مربوط به فروش ماهانه‌ی خود را منتشر نمی‌کند و تقریبا هرگز به ایمیل‌های استعلام رسانه‌ها پاسخ نمی‌دهد)، در بازه‌ی زمانی بین ژانویه تا نوامبر سال جاری ۱۲۷،۸۳۶ دستگاه تسلا مدل ۳ در ایالات متحده فروخته شد که آن را به‌ نهمین خودروی سواری پرفروش تبدیل می‌کند.

Tesla Model 3 / تسلا مدل 3

چنین آماری به‌تنهایی چشم‌گیر است اما وقتی آن را با نتایج فروش سایر خودروسازان مقایسه کنیم، حتی جالب‌تر و هیجان‌انگیزتر نیز می‌شود. در سال ۲۰۱۹ تا ماه نوامبر در ایالات متحده فروش مجموع مدل‌های بی‌ام‌و سری ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷ و ۸ به ۱۱۶،۰۷۳ دستگاه رسید (این ارقام توسط نمایندگی بی‌ام‌و در آمریکای شمالی ارائه شده است).

بی ام و / bmw

در ادامه بخوانید:

درحالی‌که تسلا مدل ۳ چندان ارزان‌قیمت نیست، به لطف ترکیبی از ویژگی‌های عملکردی همراه‌با هزینه‌ی پایین مصرف و انبوهی از فناوری‌های پیشرفته محبوبیت بسیار زیادی دارد. اگرچه برخی پیش‌بینی می‌کردند به‌دنبال موج اولیه‌ی ثبت‌نام‌کنندگان اولیه سرانجام تقاضا برای این خودروی الکتریکی کاهش می‌یابد، فروش تسلا مدل ۳ همچنان با رشدی بسیار خیره‌کننده ادامه می‌یابد. 

باوجود افزایش تقاضا برای کراس‌اور و شاسی‌بلند و محبوبیت بالای محصولات تسلا، جای تعجب ندارد که فروش خودروهای بی‌ام‌و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴/۴ درصد کاهش داشته باشد.

مسئولان تسلا پیش‌بینی کرده‌اند که امسال بین ۳۶۰،۰۰۰ تا ۴۰۰،۰۰۰ دستگاه خودروی برقی به مشتریان تحویل خواهند داد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع