آیفون های 2020 به فناوری Sensor-Shift مجهز می شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – احتمالا گوشی های آیفون 2020 به جای تثبیت کننده های نوری معمولی، از فناوری Sensor-Shift جهت تثبیت تصویر و حذف لرزش استفاده خواهند کرد.

ظاهرا اپل قرار است تا پایان سال 2020 میلادی، چهار گوشی آیفون جدید مجهز به فناوری 5G را روانه بازار کند. بر خلاف انتظارات مبنی بر ارتقای چشمگیر آیفون 2020 نسبت به نسخه های 2019، شایعات نشان می دهند که عمده پیشرفت های آتی در این گوشی ها به مشخصات داخلی آن ها مربوط می شود. طبق اظهارات منابع آشنا به این صنعت، آیفون های جدید به جای تثبیت کننده های نوری معمولی، از فناوری تثبیت تصویر Sensor-Shift بهره می برند.

گوشی های هوشمند عمدتا به تثبیت کننده های تصویر نوری وابسته هستند، اما انتظار می رود که در گوشی های آینده، از فناوری تثبیت تصویر Sensor-Shift جهت مقابله با لرزش استفاده شود. در این فناوری به جای نور، سنسور درون ماژول دوربین مستقیما حرکت می کند. با اینکه اطلاعات محدودی در خصوص این فناوری جدید وجود دارد، اما گفته می شود که لنز اولترا واید در آیفون های آینده اپل به Sensor-Shift مجهز خواهند بود.  

فناوری Sensor-Shift

آیفون های مدل 11 پرو از فناوری تثبیت کننده نوری جهت عکس‌برداری و فیلم‌برداری استفاده می کنند، اما تنها زمانی که از لنزهای تله فوتو یا واید استفاده شود. فناوری Sensor-Shift می تواند تغییری در این رویه به وجود آورد، چراکه عملیات تثبیت به جای لنرها، روی خود سنسور اعمال می شود.

هدف اپل از کاربرد فناوری Sensor-Shift در گوشی های هوشمند خود هنوز مشخص نیست. علت این امر ممکن است به بهبود کارایی دوربین، کیفیت تصویر، صرفه جویی در فضای گوشی و در نتیجه کاهش برجستگی های دوربین در پنل پشتی ربط داشته باشد، البته باید عامل هزینه را نیز در نظر گرفت.

باید خاطر نشان کرد که در حال حاضر اطلاعات چندان زیادی درباره این فناوری پیشرفته در دسترس نیست و در حقیقت باید منتظر گزارش ها و جزییات بیشتر بمانیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع