آیا سفر دسته‌جمعی با بودجه‌های مختلف امکان‌پذیر است؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در تک تایمز بازنشر شده است.

سفر کردن به‌همراه دوستان، بهترین راه برای فرار از استرس‌های زندگی روزمره است. از روابط عمیق گرفته تا خلق خاطره‌های جذاب و فراموش‌نشدنی که می‌تواند تا آخر عمر همراه‌تان باشد و لبخند را به لب‌تان بیاورد؛ ولی سفر گروهی در کنار همه جذابیت‌هایی که دارد، ممکن است باعث ایجاد کشمکش‌هایی شود؛ به‌خصوص وقتی اعضای گروه هرکدام بودجه‌ی متفاوتی برای سفر در نظر گرفته‌اند.

اگر شما در حال برنامه‌ریزی سفر دوستانه با تور مسافرتی به نقاط مختلف جهان هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین آفر تور می‌گردید، در کجارو با مشاهده تمامی آن‌ها می‌توانید پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

با وجود اینکه محدودیت مادی می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند، روش‌هایی وجود دارد که با کمک آن می‌توانید فشارهای روانی و اختلاف بودجه را حل کنید. ما از بلاگرهای سفر و سایر متخصصان در مورد نکته‌هایی برای مدیریت کردن این شرایط سؤال کرده‌ایم. نظر آن‌ها را در مورد سفر کردن با دوستانی که بودجه‌های متفاوتی برای سفر دارند، در ادامه می‌خوانید:

قبل از شروع سفر در مورد بودجه‌های خود صحبت کنید

هزینه های سفر

کولت استولر، مجری برنامه‌های تلویزیونی و بلاگر سفر در سایت Roamaroo است. او در این مورد می‌گوید: «وقتی صحبت از سفر با گروهی دوستانه است که هرکدام محدودیت مالی و بودجه متفاوتی دارند، گفت‌وگو راه‌حل مشکلات است. قبل از اینکه سفر خود را شروع کنید، در مورد بودجه مورد نظر خود با هم حرف بزنید و اهداف و ایده‌هایتان را برای سفر با دیگران در میان بگذارید. گفت‌وگو کردن قبل از سفر، جروبحث‌های احتمالی را کاهش می‌دهد و ناراحتی‌های احساسی را به حداقل می‌رساند و باعث می‌شود که بتوانید سفری موفق‌تر برنامه‌ریزی کنید.»

آمبر پریمدال بلاگر سفر در وب‌سایت She’s Catching Flights است. او در این مورد می‌گوید:

من فکر می‌کنم مهم‌ترین نکته در مورد سفر دوستانه با کسانی که بودجه‌های مختلفی برای سفر دارند این است که قبل از رزرو کردن و شروع سفر، در مورد همه چیز با هم صادق و رک باشید. همه باید در مورد مقداری که می‌توانند در سفر هزینه کنند، با دیگران شفاف باشند و باید در مورد محل اقامت، غذا، حمل‌و‌نقل و جابه‌جایی در مقصد، تورها و… به توافق برسند. این کار را قبل از سفر انجام دهید تا مطمئن شوید که همه بر سر یک چیز توافق دارند.

استفانی بی، بلاگر سفر در سایت TravelBreak و پایه‌گذار اپلیکیشن سبک زندگی BUENA است. او در این مورد می‌گوید:

هیچ کس دوست ندارد در مورد پول حرف بزند؛ ولی اگر قرار است تجربه‌های پولی مشترک با دوستان خود داشته باشید، باید قبلا به‌خوبی در مورد آن حرف زده باشید. ارزش دارد که در این مورد از قبل با دوستان خود بحث کنید.

در مورد اولویت‌های سفرتان صحبت کنید

مارک برون، بلاگر سفر در سایت Indie Traveller است. او در این مورد می‌گوید:

من فکر می‌کنم نکته کلیدی برای همه هم‌سفران این است که در مورد فعالیت‌هایی که دوست دارند در سفر انجام دهند، از قبل با هم صحبت کنند. هر فرد باید لیست علاقه‌مندی‌های سفر خود را یعنی کارهایی که دوست دارد انجام دهد یا کارهایی که می‌تواند انجام دهد با دیگران به اشتراک بگذارد. این یعنی کسانی که بودجه کمتری برای سفر دارند در طول سفر به شکل غیرمنتظره با پیشنهادهایی که ممکن است از نظر مالی برای آن‌ها مقدور نباشد، مواجه نمی‌شوند.

استفانی بی، بلاگر سفر می‌گوید:

درواقع هیچ کس دوست ندارد در مورد پول صحبت کند؛ ولی اگر قصد دارید تجاربی را با هم داشته باشید که هزینه‌بر هستند، باید با این مورد کنار بیایید تا بتوانید از قبل برای آن هماهنگ شوید.

بریونا لمبک، بلاگر سفر و مؤسس آژانس مسافرتی You Me Travel Co است. او در این مورد می‌گوید:

بسیار مهم است که قبل از سفر در مورد آنچه که هر کسی از سفر می‌خواهد با هم صحبت کنید. دانستن اینکه کدام فعالیت یا تور برای همه اعضای گروه مهم است، باعث می‌شود که مطمئن شوید همه از ابتدا در مورد فعالیت‌های سفر توافق دارند. گروه همسفران باید با استفاده از تجربه‌هایی که قصد دارند در مقصد داشته باشند و البته باتوجه به هزینه‌هایی که توانایی پرداخت آن را دارند، مسیر و برنامه سفر را مشخص کنند. با این برنامه می‌توانید بودجه گروهی سفر را تعیین کنید و بعد این مراحل را برای هرکدام از قسمت‌های سفر تکرار کنید مثلا در مورد محل اقامت و حمل‌و‌نقل و جابه‌جایی در مقصد یا مسیر سفر.

از فعالیت‌های تفریحی رایگان بهره‌مند شوید

سفر با دوستان

اودری اسکات، استراتژیست توسعه گردشگری و مؤسس Uncornered Market در این مورد می‌گوید:

برای شرکت در فعالیت‌هایی که هزینه‌های کمی دارند یا رایگان هستند برنامه‌ریزی کنید. مثلا می‌توانید در تورهای پیاده‌روی بازدید از شهر که بدون راهنما هستند یا تورهای پیاده‌روی که هزینه ندارند و براساس انعام مسافران فعالیت می‌کنند، شرکت کنید. برای جابه‌جایی در شهر از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنید و به‌جای تاکسی گرفتن، پیاده بروید.

از امتیازات خود استفاده کنید و آن‌ها را با همسفران تقسیم کنید

کریستین جانسون، بلاگر سفر در سایت My Traveling Kids است. او در این مورد می‌گوید:

هیچ چیزی جذاب‌تر از این نیست که با دوستان خود در یک هتل اقامت داشته باشید. به همین دلیل من معمولا به دوستانم پیشنهاد می‌کنم که از امتیازات هتل من استفاده کنند و همه در یک هتل بمانیم درحالی‌که هرکدام حریم شخصی و اتاق خودمان را داریم.

مارک استرمن، ویراستار ارشد سایت Miles to Memories در مورد بهره‌مندی از امتیازاتی که در پروازها و هتل‌ها به مشتریان داده می‌شود می‌گوید:

من دوست دارم که از این امتیازات برای کاهش هزینه سفر استفاده کنم. غالبا من از آن‌ها برای کمک به دوستانی استفاده می‌کنم که بودجه محدودتری دارند. این امتیازها ابزارهایی عالی هستند که به کمک آن‌ها افراد مختلف می‌توانند با هزینه کمتر، ولی بیشتر سفر کنند.

جسیکا ون داپ، متخصص رسانه سفر و بلاگر در سایت The Dining Traveler است. او در این مورد می‌گوید:

شاید شما به‌اندازه کافی پول نداشته باشید، ولی به‌جای پول می‌توانید برای سفر همراه‌با دوستان خود از امتیازاتی که دارید استفاده کنید. شاید مجبور شوید که پرواز ایرلاین متفاوتی را انتخاب کنید یا در یک هتل دیگر اقامت کنید ولی در هر صورت، انجام این سفر برایتان امکان‌پذیر می‌شود.

از اینکه اوقاتی از سفر را جدا شوید، نترسید

مگ جرارد، بلاگر سفر در سایت Mapping Megan است. او در این مورد می‌گوید:

شما ممکن است گروهی سفر کنید تا تجربه‌های مشترکی داشته باشید؛ ولی فراموش نکنید که مجبور نیستید در تمام طول سفر با هم باشید. هر چقدر که همسفران خود را دوست داشته باشید، دائما در کنار هم بودن ممکن است باعث شود که در روابط دوستانه شما مشکلی ایجاد شود. به‌خصوص اگر یکی از همسفران و دوستان شما دنبال تجربه‌های گران‌تری باشد که دیگر همسفران از پس هزینه‌های آن برنمی‌آیند. مطمئنا دوست ندارید که تجربه‌های تلخی در سفر داشته باشید. پس اگر کسی در طول سفر دوست دارد تجربه‌ای داشته باشد که دیگران نمی‌توانند از پس هزینه‌های آن بربیایند، مشکلی نیست که گاهی از هم جدا شوید و آن‌ها تجربه مورد نظر را امتحان کنند.

الکس رینولدز، بلاگر سفر در سایت Lost With Purpose است. او در مورد جداشدن در سفر می‌گوید:

قبل از سفر کاملا این نکته را روشن کنید که لازم نیست همیشه همه کار را با هم انجام دهید. به این ترتیب سفری با استرس کمتر خواهید داشت و اگر کسی تفریحی را پیشنهاد کرد که نمی‌توانستید از پس هزینه‌های بر بیایید، می‌توانید مشارکت نکنید و هر تفریحی که متناسب با بودجه‌ی شما است انتخاب کنید. علاوه بر این بد نیست که گاهی تجربه‌هایی فردی داشته باشید و خودتان به‌تنهایی چیزهای مختلف را تجربه کنید.

کری هافمن، مؤسس Bigger Life Adventures در این مورد می‌گوید:

سال‌ها پیش من در تایلند زندگی و کار می‌کردم و چند دوست متفاوت به آنجا آمدند تا من را ببینند و با هم سفر کنیم. این سفر کمی سخت بود چون آن‌ها آمریکایی‌های در تعطیلات بودند و بودجه‌ی کافی برای سفر داشتند؛ ولی من مهاجری بودم که باید بادقت پول خرج می‌کردم. قبل از اینکه آن‌ها رزرو کردن جا و تفریحات و… را شروع کنند، من کاملا روشن و شفاف در مورد مقدار توانایی مالی خودم با آن‌ها صحبت کردم. همچنین به آن‌ها اجازه دادم تا خودشان به‌تنهایی تعدادی از تجربه‌های لوکس و گران توریستی را امتحان کنند و به آن‌ها می‌گفتم که اینجا زندگی می‌کنم و می‌توانم بعدا هم این تفریحات را تجربه کنم. سفر کردن با دوستان، آن هم به مدت چند هفته می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد؛ ولی یک بهانه‌ی خوب برای همه ما بود که در این سفرها گاهی جدا شویم و زمان تنهایی خودمان را داشته باشیم.

برای زمان آزاد برنامه‌ریزی کنید

سفر گروهی با دوستان

ایزابل لئونگ، بلاگر سفر در سایت Bel Around The World است. او در این مورد می‌گوید:

وقتی در حال طرح‌ریزی برنامه و مسیر سفرتان هستید، زمانی را به‌عنوان وقت آزاد و زمان استراحت در نظر بگیرید تا هر کسی بتواند کارهای شخصی و مورد علاقه‌ی خود را انجام دهد که می‌تواند لم دادن در ساحل، خرید کردن یا گشت‌وگذار در خیابان‌ها باشد. علاوه بر این، برنامه‌ی سفر خود را بیش از اندازه شلوغ نکنید. این کار باعث ایجاد استرس غیرضروری می‌شود؛ چون هر کسی تلاش می‌کند تا طبق زمان‌بندی‌ها عمل کند و این کار باعث می‌شود که در طول سفر به‌جای اینکه از تفریحات خود لذت ببرید و آرامش پیدا کنید دائما در حال عجله کردن باشید.

استرمن می‌گوید:

در سفر با دوستان، زمان‌بندی انعطاف‌پذیری برای برنامه‌ی سفر در نظر بگیرید تا هر کسی در وقت آزادش بتواند کاری که دوست دارد و متناسب با بودجه‌اش است انجام دهد. این نکته برای همه‌ی سفرهای گروهی باید مورد توجه قرار بگیرد حتی در سفرهایی که تأمین بودجه سفر، موضوعیت ندارد.

خرج و مخارج خود را سازمان‌دهی کنید

لا کارمینا، بلاگر سفر و مجری تلویزیونی در مورد برنامه‌ریزی هزینه‌های سفر می‌گوید:

از اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانید برای تقسیم‌بندی هزینه‌های سفر استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها به‌راحتی امکانی فراهم می‌کنند تا مقدار هزینه‌های سفر را وارد و مشخص کنید که هر کسی کدام هزینه را می‌پردازد. بعدا می‌توانید هزینه‌ها را جمع بزنید و به‌طور مساوی، درصدی یا هر طور که توافق کرده‌اید، بین هم تقسیم کنید.

لمبک می‌گوید:

eTravel یک پلتفرم عالی برای برنامه‌ریزی سفرهای گروهی است. این ابزار برای کسانی که گروهی برای سفر ارتباط دارند و می‌خواهند هزینه‌ها را مدیریت کنند، بسیار کمک‌کننده است. رابط کاربری آن برای استفاده بسیار آسان است و برای سفرهای گروهی که من برنامه‌ریزی کرده‌ام بسیار مفید بوده است.

لا کارمینا در مورد برنامه‌ریزی مالی سفر ادامه می‌دهد:

اگر همه‌ی افراد حاضر در گروه موافق هستند، هزینه‌ها و وظایف مختلف را به افراد واگذار کنید و سپس در انتهای سفر هزینه‌ها را بررسی و تقسیم کنید. مثلا وقتی من به‌همراه سه دوست دیگر به تایلند سفر کرده بودم، یکی از همسفران برای خرید کارت وای‌فای هزینه داد و از تلفن همراه خود برای تماس گرفتن و محاسبه کرایه تاکسی‌ها استفاده می‌کرد. در پایان سفر، او همه‌ی هزینه‌ها را حساب کرد و ما آن مبلغ را بین خودمان تقسیم کردیم. این کار باعث شد تا در هزینه‌های کلی سفر هم صرفه‌جویی کنیم چون فقط یک نفر سیم‌کارت خرید و حساب کردن هزینه‌ها در انتهای سفر نیز راحت‌تر بود چون فقط یک نفر هزینه‌ها را پرداخته بود. تجربه‌ی مشابهی در لائوس داشتیم. دوست محلی من یک کار اعتباری بدون کارمزد داشت. او هزینه‌ی کافه‌ها و غذاها را حساب می‌کرد و من بعدا هزینه‌ها را با بات تایلند به او پرداختم چون در بانکوک زندگی می‌کرد و به‌راحتی می‌توانست از آن استفاده کند.

صرفه‌جویی و ولخرجی کردن را ترکیب کنید

جانسون درباره صرفه‌جویی و ولخرجی در سفر می‌گوید:

یکی دو فعالیت تفریحی که می‌خواهید برای آن ولخرجی کنید و بیشتر هزینه کنید انتخاب کرده و بعد در مورد اینکه کجا باید در خرج کردن صرفه‌جویی کنید، با هم صحبت کنید. مثلا نوشیدنی خودتان را به ساحل ببرید، به‌جای خوردن غذای گران‌قیمت به بازارهای محلی سر بزنید و مواد غذایی ارزان بخرید و برای گشت‌وگذار در شهر از تورهای ارزان استفاده کنید که راهنما ندارد یا از اپلیکیشن استفاده کنید. اینکه بدانید در طول سفر باید در برخی هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید باعث می‌شود که بدون احساس گناه و بدون عذاب وجدان، از تفریحات خاص سفرتان لذت ببرید.

در مورد وعده‌های غذایی استراتژیک باشید

غذا در سفر

کلر سامرز، بلاگر سفر در سایت Claire’s Itchy Feet است. او در این مورد می‌گوید:

من متوجه شده‌ام که توجه به یک نکته در برنامه‌ریزی سفر گروهی بسیار کمک‌کننده است و نکته این است که با هم به توافق برسید که با هم غذا نخورید. غذا و نوشیدنی می‌تواند مقدار قابل توجهی از بودجه‌ی سفر شما را مصرف کند بنابراین اگر نیاز دارید که در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید، بهتر است که خودتان مواد غذایی بخرید و آشپزی کنید. درحالی‌که دوستان دیگرتان که پول بیشتری دارند می‌توانند بیرون و در رستوران غذا بخورند. این یک روش عالی برای سازش با شرایط یکدیگر است و می‌توانید یکی دو وعده را بیرون با دوستان خود غذا بخورید که احساس جدا افتادن نکنید.

دیانا چین، بلاگر سفر در سایت MVMT Blog می‌نویسد. او در مورد هزینه‌ی غذا در سفر می‌گوید:

از این نترسید که غذای خیابانی را امتحان کنید یا در هتل آپارتمان اقامت کنید یا جایی را در Airbnb پیدا کنید که امکانات پخت و پز غذا داشته باشد. من دوست دارم که در طول سفر غذاهای خیابانی را امتحان کنم چون این غذاها معمولا لذیذترین، اصیل‌ترین و ارزان‌ترین غذاهایی هستند که می‌توانید در طول سفر پیدا کنید. من آشپزی در سفر را نیز امتحان کرده‌ام؛ به‌خصوص در مقصدهای گرانی مثل کشورهای شمال اروپا. به این ترتیب توانستم مقدار قابل‌توجهی در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنم و غذاهای لذیذ و باکیفیت خانگی بخورم. این یک معامله‌ی دو سر سود است.

هزینه‌های سفر را مساوی تقسیم نکنید

ویکتوریا یور، بلاگر سفر در سایت Follow Me Away است. او در مورد تقسیم هزینه‌های سفر می‌گوید:

وقتی با گروهی سفر می‌کنید که هر کسی بودجه‌ی متفاوتی دارد، از این نترسید که هزینه‌های سفر را به‌طور مساوی تقسیم نکنید. مثلا، اگر کسی در رستوران دوست دارد سالاد بخورد و دیگری یک غذای گران با لابستر، آن‌ها نباید هزینه‌ی رستوران را نصف کنند. برای اینکه حساب و کتاب‌ها ساده‌تر شود، هر کسی مخارج خود را حساب کند. مثلا اگر به مسافرت جاده‌ای می‌روید و قرار است در فروشگاه خرید کنید، اجازه دهید هر کس هرآنچه دوست دارد و می‌تواند برای آن هزینه کند، بردارد. این کار باعث می‌شود که همه‌چیز عادلانه باشد. اگر کسی بودجه‌ی محدودی دارد، می‌تواند کمتر هزینه کند و هر چقدر که با آن راحت است، در طول سفر خرج کند. این کار اطمینان می‌دهد که همه کنترل خرج و مخارج خود را دارند و مانع از ایجاد جروبحث بر سر پول می‌شود.

با اقامتگاه‌های مختلف راحت باشید

سفر گروهی

چن در مورد محل اقامت می‌گوید:

«در هاستل‌ها اقامت کنید. مردم به‌خصوص کسانی که بودجه‌های بیشتری برای سفر دارند، با شنیدن کلمه هاستل ناامید می‌شوند ولی هاستل‌ها در حال حاضر بهترین گزینه برای دوستانی هستند که با بودجه‌های متفاوتی سفر می‌کنند. اگر گروه بزرگی از دوستان خود را به‌عنوان همسفر دارید، می‌توانید یک خوابگاه هاستل را به‌طور کامل اجاره کنید تا کاملا در اختیار شما باشد. این کار بسیار ارزان تمام می‌شود و هیچ کس مجبور نیست در اتاقی با غریبه‌ها سر کند. این کار حال و هوای اردوگاه‌های زمان مدرسه را دارد. اگر تعداد دوستان‌تان به‌اندازه کافی نیست تا یک خوابگاه کامل را رزرو کنید، کسانی که بودجه کافی دارند، می‌توانند برای خود اتاق خصوصی بگیرند و دیگران که پول کافی ندارند، یک تخت در خوابگاه رزرو کنند. اتاق‌های خصوصی در هاستل‌ها به‌اندازه‌ی هتل‌های سه ستاره، خوب و قابل قبول هستند و با این کار می‌توانید همان‌ جایی اقامت کنید که سایر دوستان‌تان حضور دارند.»

جسیکا نارا، بلاگر سفر در سایت Independent Travel Cats است. او در این مورد می‌گوید:

یک روش خوب برای اینکه اقامتگاه خوبی برای سفر داشته باشید این است که یک ویلا یا یک خانه کرایه کنید. با وجود اینکه مبلغ کلی کرایه ممکن است زیاد باشد ولی اقامتگاه خوبی دارید و وقتی هزینه‌ها را تقسیم کنید متوجه می‌شوید که مبلغ کمتری از هتل خواهید پرداخت. این روش باعث می‌شود که همه در کنار هم باشید.

لا کارمینا می‌گوید:

در مورد اقامتگاه‌های جایگزین یا جداگانه، انعطاف‌پذیر باشید. دوستانی که با هم سفر می‌کنند لازم نیست اقامتگاه یکسان و وسایل حمل‌و‌نقل یکسانی برای رسیدن به یک مقصد داشته باشند.

به رابطه دوستانه طولانی ‌مدت خود فکر کنید

ون داپ در مورد تجربه خود می‌گوید:

وقتی من در آسیا زندگی می‌کردم، دوست داشتم یکی از بهترین دوستانم برای مسافرت به تایلند به من ملحق شود. او در سان فرانسیسکو زندگی می‌کرد. می‌دانستم که او بهترین فرد برای تجربه‌ی این سفر است ولی او پول کافی برای پرداخت هزینه‌های سفر نداشت. من به او پیشنهاد کردم که هزینه‌های هتل را می‌پردازم اگر او بتواند راهی برای رساندن خود به تایلند پیدا کند. او از امتیازات هواپیمایی استفاده کرد و ما اوقات و خاطرات خوشی در تایلند با هم داشتیم. او چند سال بعد زمانی‌که درآمدش بیشتر از من شده بود، این لطف من را جبران کرد

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع