مشخصات کامل گلکسی نوت 10 لایت و گلکسی اس 10 لایت فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اخبار تازه تمامی مشخصات گلکسی نوت ۱۰ لایت و گلکسی اس ۱۰ لایت، نسخه‌های میان‌رده‌ی پرچم‌داران فعلی سامسونگ که احتمالا تا چند روز آینده معرفی می‌شوند را فاش کرده‌اند.

در روزهای گذشته اطلاعات مختلفی از دو گوشی میان‌رده‌ی پرچم‌داران فعلی سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۱۰ لایت و گلکسی اس ۱۰ لایت منتشر شده است. اکنون به‌نظر می‌رسد که این دو گوشی روزهای آینده در بخش‌های مختلفی از اروپا عرضه خواهند شد و همراه‌با احتمال عرضه‌ی قریب‌الوقوع آن‌ها، مشخصات کامل این دو دستگاه نیز فاش شده است.

گلکسی نوت ۱۰ لایت

در ادامه بخوانید:

سامسونگ به‌زودی گلکسی نوت ۱۰ لایت را معرفی می‌کند و به لطف افشاگری‌های رولاند کوانت (Roland Quandt) تمام مشخصات این گوشی هوشمند اکنون فاش شده است. این گوشی به‌اصطلاح میان‌رده دارای صفحه‌نمایشی ۶/۷ اینچی با کیفیت FHD+، تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۱۰ و باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۲۵ واتی است.

بسیاری از مشخصات این گوشی از گلکسی نوت ۱۰ فعلی به‌عاریت گرفته شده؛ مانند دوربین سه‌گانه که متشکل از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7، لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با f/2.2 و حسگر ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم دو برابری و گشودگی دیافراگم ۲/۴ است.

سامسونگ پنل Infinity AMOLED را در این مدل حفظ کرده؛ اما این بار به‌جای حسگر اثر انگشت اولتراسونیک که در پرچم‌داران وجود دارد، از نمونه‌ی معمولی اپتیکال استفاده می‌کند. دیگر مشخصات شامل حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۲۶ گیگابایتی و همچنین درگاه microSD برای دسترسی به فضای بیشتر هستند.

ابعاد گلکسی نوت ۱۰ لایت ۱۶۳/۷ در ۷۶/۱ در ۸/۷ میلی‌متر است و ۱۹۸ گرم وزن دارد. حرفی از برخورداری این گوشی از حسگر ToF به میان نیامده است؛ اما با نگاهی به رندرهای فاش شده که قاب دوربین مربعی شکل را نشان می‌دهد، به‌نظر می‌رسد تعداد دوربین‌ها سه عدد باشد.

از آنجایی با محصولی از سری گلکسی نوت طرف هستیم، قطعا دستگاه مذکور با قلم اس پن همراه است. مشخصاتی که باقی می‌ماند استفاده از رابط کاربری OneUI 2.0 بر پایه‌ی اندروید ۱۰، بلوتوث ۵ و قیمت مورد انتظار ۶۷۵ دلاری است. گلکسی نوت ۱۰ لایت احتمالا ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) در بازارهای منتخب اروپایی عرضه خواهد شد.

گلکسی اس ۱۰ لایت

مشخصات گلکسی اس ۱۰ لایت را سایت WinFuture.de، براساس اطلاعاتی مشاهده شده فاش کرده است. این مشخصات با شایعات قبلی و پرونده‌های FCC مطابقت دارند.

در ادامه بخوانید:

مشخصات این گوشی شامل صفحه‌نمایش ۶/۷ اینچی Infinity-O است که حفره‌ای در درون آن قرار دارد و رزولوشنی معادل ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰ به ۹ را دارا است. گلکسی اس ۱۰ لایت از تراشه‌ی اسنپدراگون (نه اگزینوس) ۸۵۵، حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی در کنار درگاه حافظه‌ی microSD استفاده می‌کند. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی (f/2.0) لرزش‌گیر اپتیکالی با نام «tilt-OIS» است. همچنین یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی (f/2.4) اولتراواید، حسگر ۵ مگاپیکسلی (f/2.4) ماکرو، ترکیب دوربین سه‌گانه‌ی این گوشی را تشکیل می‌دهد. درون حفره‌ی صفحه‌نمایش نیز حسگر ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 جا خوش کرده است. درون شاسی ضخیم ۸/۱ میلی‌متری گلکسی اس ۱۰ لایت، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی قرار گرفته است.

سامسونگ گلکسی اس 10 لایت

گلکسی اس ۱۰ لایت نیز مانند برادر خود در سری نوت، به‌زودی در اروپا در دسترس قرار خواهد گرفت. قیمت آن از نوت ۱۰ لایت بیشتر بوده و برچسب قیمتی ۷۵۳ دلاری دارد. بنا به اطلاعات WinFuture، رنگ‌های مشکی، سفید یا آبی برای این گوشی در دسترس خواهد بود. حال باید منتظر ماند تا ببینیم برنامه‌ی سامسونگ برای معرفی گلکسی اس ۱۱ چه خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع