هواوی یک پتنت برای یک گوشی هوشمند با دوربین چرخشی به ثبت رسانده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هواوی اخیرا پتنتی را برای یک گوشی هوشمند به ثبت رسانده که دارای یک طراحی دوربین چرخشی (flip) با سه دوربین است. این پتنت در تاریخ ۱۷ دسامبر امسال توسط اداره جهانی مالکیت فکری (WIPO) منتشر شده است.

سازندگان گوشی هوشمند، جایگزین‌های زیادی را برای طراحی ناچ ارایه کرده‌اند و یکی از آن‌ها دوربین سلفی کشویی یا پاپ‌آپ بوده است، اما جایگزین دیگری نیز برای آن وجود دارد که همان طراحی دوربین چرخشی است و درحال‌حاضر تنها توسط شرکت‌های اندکی مانند سامسونگ و ایسوس به کار گرفته شده است. حالا به نظر می‌رسد که هواوی هم به فکر ساخت هندستی با این طراحی افتاده است.

طراحی دوربین هندست اشاره‌شده در پتنت هواوی، مشابه نمونه بکار رفته بر روی ایسوس ذن‌فون ۶ است، اما هواوی به‌جای دو دوربین، از سه دوربین استفاده کرده است. این دوربین قادر به چرخش ۱۸۰ درجه‌ای است که به شما اجازه خواهد داد تا از آن به‌عنوان دوربین پشت هم استفاده کنید. ست‌آپ یادشده، شامل یک دوربین اولتراواید نیز است که امکان گرفتن سلفی‌های اولتراواید را فراهم خواهد کرد.

با وجود جذاب بودن طراحی دوربین، ما نمی‌دانیم که آیا هواوی درنهایت گوشی پتنت را خواهد ساخت یا نه. با این‌حال، اگر هواوی چنین محصولی را وارد بازار کند، مسلما همه علاقمندان به دنیای فناوری را به وجد خواهد آورد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع