حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تراشه‌ی جدید و مقرون به صرفه Dimension 800 از MediaTek

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مدیاتک پردازنده‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ی جدیدی برای گوشی‌های میان‌رده رونمایی کرده است. به‌زودی، این پردازنده در گوشی‌های جدید به بازار عرضه خواهند شد.

مدیاتک در کنفرانس مطبوعاتی خود در پکن، پردازنده‌ی جدید Dimension 800 را به‌عنوان مدلی به‌صرفه‌تر برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرده است. به‌نظر می‌رسد این پردازنده‌ی جدید برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده طراحی شده است. براساس گزارش‌های منتشرشده، ظاهرا گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده‌ی جدید Dimension 800 در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ به‌طور رسمی به بازار چین و در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ به بازار جهانی عرضه‌ خواهد شد.

در ادامه بخوانید:

MediaTek پردازنده‌ی جدید خود را معرفی کرده؛ اما هنوز اطلاعاتی از مشخصات فنی آن فاش نکرده است. پردازنده‌ی جدید Dimension 800 یک هفته پس از معرفی پردازنده‌ی Dimension 1000 5G رونمایی شد. درواقع، مدیاتک با معرفی پردازنده‌ی مذکور توانست به بازار گوشی‌های پرچم‌دار بازگردد تا با اسنپدراگون ۸۶۵ و کرین ۹۹۰ رقابت کند. ناگفته نماند پردازنده‌ی جدید Dimension 800 راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه درمقایسه‌با Dimension 1000/L خواهد بود.

احتمالا این پردازنده از چهار هسته‌ی بزرگ Cortex-A77 با فرکانس کاری ۲/۶ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۲/۲ گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازنده‌ی مذکور به‌جای استفاده از طراحی سه‌خوشه‌ای (Cluster) مانند پردازنده‌های کرین ۹۹۰ و اسنپدراگون ۸۶۵ از طراحی دوگانه بهره می‌برد.

تراشه مدیاتک

پردازنده‌ی جدید MediaTek با پردازنده‌ی گرافیکی جدید Mali-G77 MP9 ارائه خواهد شد که همان پردازنده‌ی گرافیکی‌ای است که در اکسینوس ۹۹۰ قرار گرفته و دو هسته‌ کمتر دارد. این پردازنده به مودم Helio M70 5G یکپارچه مجهز است که باعث صرفه‌جویی در فضا و کارایی بیشتر می‌شود. مودم استفاده‌شده در این پردازنده از سریع‌ترین نمونه‌های جهان است که با سرعت دانلود ۴/۷ گیگابیت‌برثانیه و حداکثر سرعت آپلود ۲/۵ گیگابیت‌برثانیه ارائه خواهد شد و از شبکه‌ای مستقل و غیرمستقل (Sa / NSA) پشتیبانی می‌کند.

تأیید شده است گوشی هوشمند اوپو رینو ۳ جدید از پردازنده‌ی Dimension 1000L 5G مدیاتک بهره خواهد برد و براساس معیارهای مختلف، این پردازنده احتمالا با پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G77 همراه خواهد بود. همچنین، تصور می‌شود در این پردازنده از هسته‌های Cortex-A77 استفاده شده باشد. مدیاتک نوید می‌دهد در این سری از پردازنده‌ها درمقایسه‌با پردازنده‌های قبلی شاهد بهبود عملکرد و عمر باتری بیشتر خواهیم بود.

اولین گوشی‌های هوشمند با پردازنده Dimension 1000 5G در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ یا به‌قولی در ژانویه در بازارهایی مانند چین و سایر کشورهای آسیایی عرضه خواهند شد؛ درحالی‌که ایالات متحده و اتحادیه‌ی اروپا در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ گوشی‌های مجهز به پردازنده‌های جدید را در بازارهایشان می‌بینند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع