ده گوشی هوشمند محبوب جهان طی سه ماه گذشته

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در دوره‌ای که تمامی گوشی‌های پرچمدار با برچسب قیمت ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه می‌گردند، داده‌های حاصل از تحقیقات Counterpoint نشان می‌دهد که قیمت پایین چقدر می‌تواند مهم باشد. یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های جهان طی سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی (جولای تا سپتامبر) آیفون XR اپل می‌باشد. در حقیقت، این دستگاه از همان زمان عرضه، در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی در صدر این لیست قرار گرفت. در حالی که این مدل در سال جاری با آیفون ۱۱ جایگاهش تغییر کرد ولی کاهش قیمت این دستگاه در ماه سپتامبر به زیر ۵۹۹ دلار سبب شد تا محبوبیت آن افزایش یابد.

آیفون ۱۱ در سه‌ ماهه‌ی سوم توانست ۳ درصد از بازار جهانی را بدست آورد و پس از آن گلکسی A10 سامسونگ با ۲٫۶ درصد افزایش محبوبیت توانست رده‌ی دوم را به خود اختصاص دهد. سری  میان‌رده‌ی گلکسی A سامسونگ با دوربین‌های قدرتمند و حجم باتری بزرگتر توانسته است محبوبیت بالایی را در میان طرفداران کسب نماید. گلکسی A50 سامسونگ با بهره‌مندی از یک دوربین سه‌گانه و باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی توانسته است با ۱٫۹ درصد افزایش محبوبیت در رده‌ی سوم گوشی‌های هوشمند محبوب جهان قرار بگیرد. قیمت اصلی گلکسی A50 از همان زمان عرضه ۳۵۰ دلار اعلام شد که در تعطیلات سال نو میلادی می‌توانید این دستگاه را با قیمت ۳۰۰ دلار نیز خریداری کنید.

گوشی‌های هوشمند میان‌رده در لیست ۱۰ گوشی برتر دنیا قرار گرفتند

در مقام چهارم، گوشی‌های آیفون ۱۱ و اوپو A9 هر کدام با ۱٫۶ درصد افزایش محبوبیت به صورت مشترک قرار گرفتند و این موضوع در نمایش Q3 مشخص شد. آیفون ۱۱ دارای یک دوربین فوق عریض، باتری قدرتمند، صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی از نوع Liquid Retina و پردازنده‌ی قدرتمند A13 Bionic می‌باشد که با برچسب قیمت ۶۹۹ دلاری برای نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی ارئه می‌گردد. قیمت آیفون ۱۱ حدود ۵۰ دلار کمتر از قیمت اصلی آیفون XR با حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی است. اوپو A5s با ۱٫۵ درصد، اوپو A5 با ۱٫۳ درصد، گلکسی A20 سامسونگ با ۱٫۴ درصد و ردمی ۷A با ۱٫۲ درصد به ترتیب جایگاه‌های ششم تا نهم را به خود اختصاص دادند.

ده گوشی هوشمند محبوب جهان طی سه ماه گذشته

در جایگاه دهم نیز طی سه‌ ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، هوآوی P30 با ۱٫۱ درصد افزایش محبوبیت، قرار گرفت. سری P30 هوآوی آخرین پرچمدار از کمپانی هوآوی می‌باشد که توانسته به طور کاملا مجاز از خدمات گوگل‌پلی در اندروید استفاده نماید. از آن‌جا که دسترسی به زنجیره‌ی تامین ایالات متحده ممنوع شده است، هوآوی نسخه‌ی مجهز به سیستم‌عامل اندروید را در خط تولید سری میت ۳۰ ایجاد کرده است. این موضوع بدان معنی است که پیشرفته‌ترین گوشی‌های هوشمند کمپانی هوآوی نمی‌توانند اپلیکیشن‌های ضروری سیستم‌عامل اندروید مانند پلی‌استور، جیمیل، Maps و Search و … را در اختیار داشته باشندو در بازارهای جهانی نیز نبود اپلیکیشن‌های اختصاصی گوگل می‌تواند تاثیر بسزایی در فروش گوشی‌های هوشمند داشته باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع