اندروید 11 امکان ضبط ویدیو با حجم بالاتر از 4 گیگابایت را فراهم می کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بر اساس اطلاعات جدیدی که در اختیار رسانه ها قرار گرفته، کاربران احتمالا در سیستم عامل اندروید 11 قادر به ضبط ویدیو با حجم بالاتر از 4 گیگابایت خواهند بود.

بر اساس تعهدی که به تازگی به AOSP اضافه شده، شاید محدودیت ضبط ویدیو با حداکثر حجم 4 گیگابایت از سیستم عامل اندروید حذف شود. در حال حاضر در صورتی که حجم یک ویدیو بیشتر از 4 گیگابایت باشد، در چندین فایل مختلف ذخیره می شود که می تواند برای کاربران دردسرساز شود. هم اکنون بسیاری از گوشی های هوشمند قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 4K هستند که این ویدیوها، حجم بالایی را اشغال می کنند.

به نظر می رسد در اندروید 11 شاهد تغییراتی در این موضوع باشیم. در حقیقت کاربران در نسخه بعدی این سیستم عامل قادر به ضبط ویدیو با حجمی بالاتر از 4 گیگابایت خواهند بود و این ویدیوها در چندین فایل ذخیره نمی شوند. در سال 2014 شاهد ایجاد چنین محدودیتی در سیستم عامل اندروید بودیم. در آن زمان گوشی های بسیار کمی قادر به ضبط فیلم با رزولوشن 4K بودند. علاوه بر این موضوع، گوشی های هوشمند فضای ذخیره سازی کمی در اختیار کاربران قرار می دادند.

اندروید 11

سخت افزار غیرپیشرفته، محدودیت حافظه داخلی و همچنین عدم پشتیبانی کارت های حافظه خارجی با فرمت FAT32 از فایل های با حجم بالاتر از 4 گیگابایت، از دلایل اصلی اعمال این محدودیت از سوی گوگل بود. در سال های اخیر بسیاری از کاربران خواهان حذف این محدودیت بودند؛ با این حال گوگل تا به امروز آن را حذف نکرده است. این احتمال وجود دارد که شاهد حذف این محدودیت در اندروید 11 باشیم و پیکسل 5 قادر به ضبط ویدیو 4K به صورت 60 فریم بر ثانیه باشد.

انتظار می رود سال آینده میلادی گوشی های هوشمند با قابلیت ضبط ویدیوهای 8K وارد بازار شوند. گوگل می تواند برای کاربران این امکان را فراهم کند که حداکثر حجم برای ضبط ویدیوها را خود انتخاب کنند تا با مشکل عدم فضای ذخیره سازی کافی مواجه نشوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع