حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هواوی دریافت کمک های مالی از دولت چین را رد کرد – رسانه کلیک

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت هواوی عمده موفقیت فعلی خود را مدیون تلاش های شبانه روزی در حوزه تکنولوژی می داند و دریافت هر گونه کمک مالی از جانب دولت چین را رد کرده است.

ظاهرا هواوی آنطور که مقامات آن اظهار می کنند شرکت خودساخته و مستقلی نیست. گزارش های اخیر نشان می دهند که این کمپانی مبلغ 75 میلیارد دلار از دولت چین قرض کرده و بابت هزینه های خود مشکل چندانی ندارد. طبق برآوردهای مجله خبری وال استریت، هواوی علاوه بر وام 46 میلیارد دلاری، مبلغ 1.6 میلیارد را نیز از دولت چین قرض کرده است. این کمپانی بین سال های 2008 و 2018 مبلغ 25 میلیارد دلار را هنگام پرداخت مالیات صرفه جویی کرده و 2 میلیارد دیگر را نیز از خرید ملک به دست آوده است.

اما این تمام ماجرا نیست! علاوه بر دولت، دیپلمات های چینی نیز کمک های مالی خود را از هواوی دریغ نکرده اند. طبق مدارک جمع آوری شده توسط مجله وال استریت ژورنال، شرکت هواوی هنگام عقد یک قرارداد در پاکستان، وام 124.7 میلیارد دلاری را از بانک صادرات-واردات دولت دریافت کرده است. ظاهرا بانک تصمیم گرفته تا عمده سود 3 درصدی از این وام 20 ساله را به هواوی ببخشد. نکته جالب آنکه دولت پاکستان بالاجبار از فرایند مناقصه رقابتی معمول خود چشم پوشی کرده و قرارداد را به کمپانی چینی اهدا کرده است.

هواوی دولت چین

هواوی در پاسخ به این گزارش ها چنین می گوید:

وال استریت ژورنال بار دیگر اخبار غیر واقعی را بر اساس اطلاعات غلط منتشر کرده و این بار، با وارد کردن اتهامات جدی درباره امور مالی شرکت، سابقه 30 ساله و سرمایه گذاری های ما در زمینه تحقیق و توسعه را نادیده گرفته است؛ سرمایه گذاری هایی که به طور کلی منجر به پیشرفت نوآوری و دنیای تکنولوژی شده اند.

ظاهرا هواوی در نظر دارد تا علیه مقالات ریاکارانه و نامعتبر وال استریت ژورنال به مخالفت برخواسته و دست به اقدامات قضایی بزند. این شرکت موفقیت فعلی خود را مدیون سرمایه گذاری های انجام شده در زمینه های تحقیقاتی می داند و اظهار داشته که طی 30 سال گذشته، حدود 10 الی 15 درصد از سود سالیانه خود را صرف توسعه محصولات و فناوری های جدید کرده است.

هواوی دریافت هرگونه کمک و رفتارهای خاص از جانب دولت چین را تماما انکار کرده است. البته کمک مالی دولت ها به کمپانی های بزرگ، چندان هم دور از ذهن نیست؛ با این حال باید دید که سرانجام این کشمکش ها در نهایت چه خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع