حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هوش مصنوعی نئون سامسونگ در نمایشگاه 2020 CES معرفی می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES 2020، از هوش مصنوعی نئون رونمایی می کند. ظاهرا هوش مصنوعی Neon با دستیار گوگل تفاوت داشته و قادر به تقلید از عواطف انسان است.

سامسونگ در سال آینده، مفهوم جدیدی از دستیار هوشمند را معرفی می کند. این کمپانی، هوش انسانی مصنوعی را در قالب نئون وعده داده است. نخستین تلاش های سامسونگ در ساخت دستیارهای هوشمند، به منظور رقابت با دستیار هوشمند گوگل یعنی بیکسبی بوده و در سال 2017 برای اولین بار در گوشی گلکسی S8 به کار رفته است. از آن زمان به بعد، هوش مصنوعی سامسونگ در گوشی های هوشمند متعددی عرضه شد.

حال پس از گذشت بیش از دو سال، کمپانی کره ای قصد دارد تا در نمایشگاه CES 2020 از محصول جدید خود به نام هوش مصنوعی نئون رونمایی کند. جزییات ناچیزی درباره نئون وجود دارد، اما ظاهرا این هوش جدید با همکاری سامسونگ و آزمایشگاه پیشرفته STAR Lab تحت اداره پراناو میستری ساخته شده است. وی سابقه فعالیت روی ساعت هوشمند گلکسی گیر و فناوری سیکس سنس را در کارنامه خود به ثبت رسانده و در حال حاضر رئیس اصلی STAR Lab است.

سامسونگ بارها تاکید کرده که هوش مصنوعی نئون متفاوت با بیکسبی بوده و نسخه بهبود یافته این دستیار به شمار نمی آید. نئون یک محصول کاملا جدید و متفاوت است. طبق تیزرهای متعدد منتشر شده در وب سایت رسمی سامسونگ و رسانه های اجتماعی، هوش مصنوعی نئون یک انسان دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و عواطف و هوشمندی انسان را تقلید می کند. نئون را می توان مشابه با مفهوم به تصویر کشیده شده در فیلم “Her” با نقش آفرینی واکین فینکس دانست.

غول تکنولوژی کره ای همچنین تصاویر خاصی را در توییتر خود منتشر کرده و به پنج زبان مختلف، شعار یکسانی را در آن ها نوشته است: آیا تاکنون با موجود مصنوعی ملاقات کرده اید؟

بنابراین می توان حدس زد که Neon از پشتیبانی چند زبانه برای تعامل با کاربران سراسر دنیا بهره می برد. خوشبختانه زمان زیادی تا نمایشگاه CES باقی نمانده و به زودی پرده از این محصول فوق العاده و اسرارآمیز برداشته می شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع