تراویس کالانیک هم‌بنیانگذار اوبر از هیئت مدیره شرکت کناره‌گیری می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تراویس کالانیک، مدیرعامل سابق و یکی از بنیانگذاران این شرکت، به‌دلیل فروش کل سهام خود از عضویت در هیئت‌مدیره برکنار می‌شود.

اوبر به‌طور رسمی اعلام کرد که آقای تراویس کالانیک، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل سابق این شرکت در تاریخ ۱۰ دی یعنی آخرین روز سال ۲۰۱۹ از هیئت‌مدیره کنار گذاشته خواهد شد. البته اوبر مشخص نکرده است که چه کسی جایگزین آقای تراویس خواهد شد.

در ادامه بخوانید:

به‌تازگی یک مقام آگاه در شرکت اوبر به مطبوعات اعلام کرد که آقای کالانیک، تمامی سهام خود را که رقمی در حدود ۲/۵ میلیارد دلار بود، فروخته است.

دارا خسروشاهی، مدیرعامل فعلی اوبر در مورد کالانیک گفته است:

کمتر کارآفرینی را می‌توان سراغ داشت که اقدامات عمیقی مانند او برای اوبر انجام داده باشد و ما از بابت دیدگاه [سازنده] و پشتکار و کارآمدی او به‌عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره، بسیار سپاسگزاریم.

تراویس کالانیک نیز می‌گوید که باتوجه به پایان رسیدن این دهه و مقبولیت اوبر نزد افکار عمومی، به‌نظر می‌رسد که زمان آن فرا رسیده باشد که با ترک کردن شرکت، بیشتر بر اقدامات بشردوستانه‌ و کسب‌و‌کار جدید خود تمرکز کند و همچنین افزود:

من به تمامی دستاوردهایی که اوبر کسب کرده است می‌بالم و از این پس به‌عنوان نظاره‌گر، مشوق موفقیت‌های آینده‌ی آن خواهم بود.

تراویس کالانیک

کالانیک در سال ۲۰۱۷ و پس از یک رشته مجادلات و رسوایی‌هایی که برای اوبر به‌وجود آمده بود از مدیرعاملی شرکتی که خود در سال ۲۰۰۹ بنیان نهاده بود، کناره‌گیری کرد. با این وجود به‌دلیل عضویت در هیئت‌مدیره‌ی این شرکت، ارتباطش را به‌طور کامل با اوبر قطع نکرده بود؛ ولی حالا به‌نظر می‌رسد که با فروش آخرین بخش از سهام خود، از این جایگاه نیز چشم‌پوشی کرده است و از این پس هیچ‌گونه رابطه‌ای با اوبر نخواهد داشت.

جدیدترین سرمایه‌گذاری کالانیک در دنیای فناوری، کسب‌وکاری است که Cloud Kitchen (آشپزخانه ابری) نام دارد و به رستوران‌ها فضایی برای آماده‌سازی و تحویل غذا اجاره می‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع