حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

فناوری هایی که صنعت هتلداری را متحول کردند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

—————- رپرتاژ آگهی —————–

نقش فناوری در تمام حوزه های زندگی قابل انکار نیست. هتلداری هم تا حد زیادی موفقیت خود را مدیون آن است. در روزگاری که همه چیز به تلفن های هوشمند وابسته است، هتلداران هم از فناوری های هوشمند برای هرچه راحت تر کردن اقامت مسافران بهره می گیرند. اما تکنولوژی چگونه توانسته است صنعت هتلداری را دچار تحولی شگرف کند؟ پاسخ این سئوال را جااینجاس در مطلب زیر به شما می دهد.

 

مدیریت هوشمند انرژی




سیستم های هوشمند مدیریت انرژی از الگوریتم های پیچیده ای بهره می گیرند تا به طور مستمر نوسانات گرما، آب و هوا و بازه های اوج تقاضا(مصرف) را در طول سال تحلیل کنند. این کار به کاهش چشمگیر هزینه مصرف انرژی هتل ها کمک می کند؛ چیزی در حدود 20 درصد!

 

فناوری تعمیرات پیشگیرانه(قبل از وقوع)




همانطور که می دانید فناوری هوشمند EMS به صاحبان هتل ها امکان بررسی، نظارت و بهینه سازی مصرف انرژی را می دهد. تکنولوژی تعمیر پیشگیرانه هم کار مشابهی انجام می دهد. به این صورت که از داده های سنسورها برای تشخیص موارد خطر و هشدار به خدمه قبل از بروز هر گونه اتفاقی استفاده می شود. در واقع به جای اینکه منتظر ماند تا چیزی در هتل خراب شود و بعد آن را تعمیر یا جایگزین کرد، زودتر اقدام می شود. در نتیجه هزینه های ناشی از تعویض یک سیستم کاهش پیدا می کند.

 

تجربه مهمانان هوشمند

بدون شک هتل ها اعتبار خود را از مهمانانشان می گیرند. به همین دلیل می توان انتظار داشت که فناوری های هوشمند تجربیات و انتظارات مهمانان را شکل دهند. اطلاعات مشتریان هتل ها علاوه بر اینکه برای تأمین بهتر نیازهای آنها مورد استفاده قرار می گیرد؛ تعامل مهمانان را با بخش های مختلف در طول اقامتشان تسهیل می کند. نتیجه کاهش هزینه نیروی انسانی خواهد بود. فناوری های هوشمند همچنین به هتل ها امکان می دهند تا با کمک داده های جمع آوری شده از اقامت های قبلی، خدمات مشخصی را برای برخی از مسافران مهیا کنند.

 


 

تکنولوژی محافظت از داده های با حجم بالا

یکی از مهم ترین مزایای فناوری های هوشمند کمک به نحوه جمع آوری داده ها و کاربردی کردن آنهاست. موضوع این است که داده های با حجم بالا مسئولیت بیشتری می طلبند. به عبارت دیگر داده های با حجم بالا تنها زمانی مفید هستند که بتوان از آنها برای انجام کاری استفاده کرد. در این میان امنیت داده ها مسئله مهمی است. در صنعت هتلداری هم صاحبان هتل ها تلاش می کنند تا داده ها و اطلاعات مربوط به مشتریان خود را امن نگاه دارند. از آنجایی که راه حل های حفظ امنیت داده های با حجم بالا برای بخش های متوسط صنعت هتلداری هم قابل دسترسی است، این روزها هتل های بیشتری سراغ آنها می روند.

 

رزرو هوشمند پارکینگ

هتل ها امروزه از سنسورهای هوشمند و اپلیکیشن های رزرو هتل استفاده می کنند. این ابزارها مهمانان را قادر می سازد تا زودتر از آنکه به هتل برسند، محل پارک موردنظرشان را رزرو کنند. چنین امکانی هزینه نیروی انسانی برای مدیریت پارکینگ را کاهش داده و تجربه راحت تری را از همان لحظه ورود برای مهمان رقم می زند.

 


 

چک این و چک اوت از راه دور

استفاده از تلفن همراه برای انجام پروسه چک این، مدیران هتل ها را قادر می سازد تا نیازهای کارکنان خود را بهتر پیش بینی و مدیریت کرده و هزینه نیروی کار را تا حد زیادی کاهش دهند. این تکنولوژی همچنین می تواند به پرسنل هتل به محض رسیدن مهمانان هشدار دهد(در نتیجه وقت کمتری صرف پروسه استقبال از آنها می شود) و تجربه شخصی و منحصر به فردی را برای هر مهمان در اولین اقامت آنها رقم بزند.

 




علاوه بر این مسافران در پایان دوران اقامت خود از یک پروسه راحت چک اوت بهره مند خواهند شد؛ پروسه ای که به آنها اجازه می دهد تا به آسانی وسیله حمل و نقل مورد نظر را برای مقصد بعدی شان انتخاب کنند(خواه تاکسی باشد، خواه شاتل فرودگاهی یا هر وسیله دیگری).

 

موبایل به عنوان کلید اتاق

این روزها هتل های بیشتری به مهمانان خود امکان دسترسی به اتاق از طریق تلفن همراهشان را داده اند. این کار می تواند به صرفه جویی در هزینه ها کمک کرده و از چاپ کلیدهای کارتی که از جنس پلاستیک بوده و برای محیط زیست مضر هستند، جلوگیری کند.

 




 

روم سرویس هوشمند




سنسورهای هوشمند قرار است به هتل ها کمک کنند تا در زمان هایی که مهمانان در اتاق های خود هستند، اعلان هایی را به تلفن های هوشمند آنها ارسال کنند. این اعلان ها می تواند شامل پیشنهادهای شخصی بر مبنای سفارش های گذشته آنها باشد. مشابه این کار را شما می توانید در مورد بسیاری از نرم افزارهای سفارش غذا مشاهده کنید.

 

اقدامات بازاریابی هوشمند

هتل ها قبل از اینکه بتوانند تجربه مهمان هوشمند را عملی کنند، باید بتوانند آنها را به رزرو هتل خود ترغیب کنند. این همانجایی است که پای بازاریابی هوشمند به میان می آید. فرصتی که فناوری های هوشمند برای جمع آوری داده فراهم می کنند؛ تصویر کامل تری از مهمانان هتل در اختیار مدیران قرار می دهد. در حقیقت هتل هایی که از این داده ها بهترین استفاده را می برند، آنهایی هستند که در عرصه رقابت پیروز خواهند شد.

 

مدیریت هوشمند برند

رتبه بندی آنلاین یک هتل نه تنها می تواند زمینه ساز رزرو هتل های دیگر باشد، بلکه به صاحبان هتل ها هم بینش ارزشمندی می دهد نسبت به این موضوع که هتل تا چه میزان پاسخگوی انتظارات مهمانان بوده است. از این رو بسیاری از مدیران هتل ها تمایل به استفاده از ابزارهایی دارند که به آنها کمک می کنند تا نظرات کاربران را رصد کرده، به مدیریت آنلاین برند پرداخته و از بازخوردها برای بهبود استانداردهای هتل خود بهره می گیرند. به عبارت دیگر کامنت های آنلاین کاربران یک منبع معتبر برای دریافت بازخورد مستقیم از آنها به شمار می آیند.

مطلب فناوری هایی که صنعت هتلداری را متحول کردند، شما را با جالب ترین تکنولوژی های دنیای هتل ها آشنا کرد. بی شک تحول هتلداری تنها به این موارد محدود نخواهد شد و فناوری بیش از پیش جای خود را در بین هتلداران و مهمانان هتل ها باز خواهد کرد. باید به انتظار نشست و دید که آیا روزی روبات ها جای پرسنل هتل ها را خواهند گرفت یا خیر؟!

با رزرو آنلاین هتل در سایت جااینجاس شما نخستین قدم را برای استفاده از فناوری در سفر برداشته اید. اینکه جستجو در میان بیش از هزار هتل در سراسر ایران، مانند رزرو هتل تهران، رزرو هتل قشم و یا هتل آپارتمان تنها با چند کلیک انجام می شود؛ اشتیاق به انتخاب را بیشتر می کند. در حقیقت فرصت های انتخاب شما از میان هتل هایی با قیمت، کیفیت و موقعیت های مکانی مختلف بیشتر می شود و این چیزی است که جااینجاس را به تحقق شعار رزرو آنلاین، ساده و مطمئن نزدیک می کند

  

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع