طراحی گوگل پیکسل ۴a لو رفت؛ استفاده از نمایشگر هول پانچ و ماژول دوربین مربع‌شکل

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوشی‌های گوگل پیکسل ۳a و پیکسل ۳a XL نشان دادند که بسیار موفق‌تر از پرچمداران همتای خود بودند. بنابراین جای شگفتی ندارد که بشنویم گوگل در حال کار بر روی مدل بعدی آن‌ها، بر پایه هندست‌های اخیرا معرفی‌شده پیکسل ۴ و پیکسل ۴XL است. گرچه ما اطلاعات زیادی درباره این گوشی نداریم، اما حالا به‌لطف یک خبرچین معتبر به نام Steve Hemmerstoffer، می‌دانیم که این مدل کوچکتر چه ظاهری خواهد داشت.

پیکسل ۴a دوربین مربع‌شکل جدید پیکسل ۴ را به ارث برده است

گوگل در سری پیکسل ۴ خود، بعد از سه سال بالاخره تصمیم گرفت که از طراحی دو تونالیته رنگی و دوربین تکی در پشت گوشی‌هایش دست بردارد و از یک پنل پشت بسیار ساده و یک ماژول دوربین مربع‌شکل استفاده کند. گرچه این اقدام یک حرکت کاملا بحث‌برانگیز بود، اما رندهای امروز نشان می‌دهند که مدل ارزان‌تر این گوشی‌های پرچمدار هم ظاهرا از این طراحی تبعیت کرده است.

همانطور که در تصاویر می‌بینید، پیکسل ۴a در پشت خود از یک قاب تک‌رنگ پلاستیکی استفاده کرده است. ماژول دوربین به کار رفته در قاب پشت هم نسبتا بزرگ بوده، اما از آنجاییکه ما با یک هندست میان‌رده طرف هستیم، گوگل به جای دو دوربین از یک دوربین و یک فلاش LED در آنجا بهره گرفته است.

ضمنا به نظر می‌رسد که گوگل بار دیگر تصمیم گرفته تا از دوربین اولتراواید استفاده نکند و به‌جای آن همه تمرکز خود را بر روی یک سنسور اصلی قدرتمند، که احتمالا از قابلیت‌هایی مانند عکاسی از ستارگان و Night Sight بهبودیافته گوگل پشتیبانی خواهد کرد، بگذارد.

در کنار این تغییرات باید به اسکنر اثرانگشت موجود در قاب پشت و لوگوی همیشگی G گوگل هم اشاره کنیم. ضمن اینکه شاهد دکمه پاور در لبه کناری، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری در بالا و یک پورت USB-C به‌همراه اسپیکر در پایین دستگاه هستیم.

اولین گوشی گوگل با یک نمایشگر هول پانچ

قاب جلوی پیکسل ۴a بیشترین تغییرات را به خود دیده است، چراکه گوگل سیستم‌های هزینه‌بر تشخیص چهره سه‌بعدی و Motion Sense  را از روی هندست حذف کرده است. قابلیت Motion Sense  باعث ایجاد حاشیه بزرگتری در بالای مدل‌های اصلی شده بود، اما حالا شرکت راه دیگری را انتخاب کرده و از یک پنل هول پانچ برای گوشی جدید خود استفاده کرده است. این حفره در گوشه بالا سمت چپ نمایشگر قرار دارد.

گوگل سال گذشته از فناوری نمایشگر اولد بر روی سری پیکسل ۳a استفاده کرده بود و انتظار می‌رود که در مورد پیکسل ۴a هم این‌کار را انجام بدهد؛ هرچند که سایز پنل از ۵.۶ اینچ به ۵.۸ اینچ افزایش یافته است.

با این حال، حاشیه‌های نسبتا نازک‌تر پیکسل ۴a بدین معنی است که دستگاه کامپکت‌تر از مدل قبلی خود خواهد بود. برای مقایسه، پیکسل ۳a ابعادی برابر ۱۵۱.۳x۷۰.۱x۸.۲ میلیمتر دارد، در حالیکه ابعاد پیکسل ۴a برابر با ۱۴۴.۲x۶۹.۵x۸.۲ میلیمتر است.

مشخصات داخلی و زمان معرفی پیکسل ۴a

باتوجه به استراتژی گوگل در رابطه با پیکسل ۳a می‌توان حدس زد که پیکسل ۴a، به‌جای چیپست اسنپ‌دراگون ۶۷۰، مجهز به اسنپ‌دراگون ۶۷۵ جدیدتر خواهد بود. اما از آنجاییکه آیفون ۹ اپل قرار است از تراشه A13 بایونیک بهره ببرد، شاید گوگل تصمیم بگیرد که از یک چپیست قوی‌تر مانند اسنپ‌دراگون ۷۳۰ در داخل هندست استفاده کند.

رم و حافظه پیکسل ۴a هم به احتمال زیاد به‌ترتیب ۴ و ۶۴ گیگابایت خواهند بود. ضمن اینکه شاهد اجرای اندروید ۱۰ نیز بر روی آن خواهیم بود. گوگل هنوز زمان معرفی گوشی را تایید نکرده، اما احتمال معرفی آن در رویداد گوگل I/O 2020 بسیار زیاد است. بارگیری دستگاه در آمریکا و اروپا هم بلافاصله بعد از رونمایی آن شروع خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع