اعلام وضعیت اضطراری در نیواورلئان در پی حمله سایبری

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
شهر نیواورلئان، پس از آنکه تلاشی برای یک حمله سایبری مشاهده شد، یک وضعیت اضطراری اعلام کرد، هرچند که مقامات مسئول گفتند که این شهر در حال حاضر در وضعیت ریکاوری قرار دارد و نشت داده‌ها «بسیار حداقلی» بوده است.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از سیودایو، این شهر در ساعت 5 صبح به وقت شرق آمریکا شاهد فعالیت‌هایی مشکوک بر ریو شبکه‌هایش بود، به سرعت کامپیوترها و سرورهایش را شات‌داون کرد، و سپس یک وضعیت اضطراری را اعلام نموده و تحقیقاتی را با همراهی مراجع فدرال و ایالتی آغاز کرد. منبع این حمله سایبری هنوز نامعلوم است.  
 
لاتویا کانترل، شهردار نیواورلئان، گفت که در یک کنفرانس خبری گفت که این شهر اکنون در «وضعیت ریکاوری» است و شواهدی از نشت داده‌ها وجود ندارد. حدود 4000 کامپیوتر و همچنین 400 سرور، مشتمل بر 7000 ترابایت دیتا، نیاز به ریکاوری دارند. کانترل در توئیتی نوشت که، با توجه به تلاش بخش IT برای بازگرداندن وضعیت نرمال، سرویسهای این شهر «به شکلهای مختلفی متاثر خواهند شد».
 
حملات سایبری به شکل فزاینده‌ای در تمام سطوح در دولتها در حال رواج یافتن هستند، ولی به طور خاص در شهرهایی که زیرساخت IT فرسوده است و حفاظتهای امنیتی معدودی در نظر گرفته شده‌اند اثرگذاری بیشتری دارند.  
 
تحقیقی که دانشگاه مریلند انجام داده گویای آن است که «دولت‌های محلی به طور کلی در نگهداری امنیت سایبریشان ضعیف عمل می‌کنند». در نتیجه، دولت‌های محلی اهداف اولیه‌ای برای نقش‌آفرینان بد بوده‌اند.
 
سال گذشته هم آتلانتا متحمل یک حمله سایبری شد که باعث شد سیستمهای آن چندین هفته فلج بمانند و کارکنان شهر را ناچار نمود که تا زمانی که ریکاوری تکمیل شود کارهایشان را به صورت کاغذی انجام دهند.
  

از نمونه‌های دیگر آن می‌توان به شهر بزرگی مانند بالتیمور و شهر کوچکی مانند ریویرا بیچ در فلوریدا اشاره کرد که مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند، که، بنا بر اعلام اتحادیه اعتماد آنلاین «جامعه اینترنتی»، منجر به بیش از 45 میلیارد دلار زیان ناشی از حدود دو میلیون حمله انجام شده در سال 2018 شده است.
 
برخی از شهرها هم مورد حمله باج‌افزاری قرار گرفته‌اند، که برخی از آنها به پرداخت باج به هکرها وسوسه شده‌اند، هرچند که تعداد بیشتری از شهرها از پرداخت آن خودداری کرده‌اند.
 
لیک‌سیتی فلوریدا یکی از مواردی بود که تصمیم به پرداخت باج کرد. این شهر 10000 دلار مشمول مالیات به فراهم‌آورنده خدمات بیمه‌اش پرداخت. اما شهر ژوهانسبورگ از پرداخت باج خودداری کرد؛ مشاوران امنیتی گفتند که اجابت چنین مطالبانی سابقه بدی را ایجاد می‌کند و می‌تواند هکرها را در آینده جسورتر کند.
 
اکنون لایحه‌ای به کنگره آمریکا ارائه شده تا به ایالتها برای توسعه و پیاده‌سازی تمهیدات تاب‌آوری سیابری در واکنش به رشد فزاینده حملات سابیری کمک شود.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع