حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نسل دهم پردازنده های اینتل در زمینه مولتی تسکینگ بهبود پیدا می کنند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – ظاهرا نسل دهم پردازنده های اینتل با قابلیت Hyper-Threading ساخته شده و قادر به اجرای همزمان برنامه های متعدد روی کامپیوترهای شخصی هستند.

همانطور که می دانید، اینتل در هنگام عرضه پردازنده های خود، گزینه های مختلفی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. به این صورت مشتری می تواند بسته به نیاز و بودجه خود، پردازنده های پایین رده تا بالا رده را انتخاب کند. البته باید گفت که انتخاب گزینه های پایین رده، به معنی فدا کردن برخی ویژگی ها در ازای پرداخت هزینه کمتر است.

نسل دهم پردازنده های اینتل از قابلیت Hyper-Threading (توانایی ساخت هسته های اضافی به صورت مجازی) پشتیبانی می کند. منابع متعدد خبری شایع کرده اند که خط تولید پردازنده های دسکتاپ کامت لیک S همگی با فناوری Hyper-Threading ساخته می شوند.

بنابراین می توان گفت که نسل دهم پردازنده های اینتل از مدل i3 تا i9، همگی از این فناوری بهره می برند. بنابراین برای تهیه یک کامپیوتر شخصی ارزان قیمت با قابلیت مولتی تسکینگ، می توان از پردازنده های جدید اینتل استفاده کرد. معمولا مولتی تسکینگ عالی به پردازنده های رده بالا مثل i7 محدود می شود، اما از آنجا که همه کاربران به پردازنده های قدرتمند احتیاج ندارند، با دست کشیدن از برخی ویژگی ها، از مدل های پایین تر مثل i3 و i5 استفاده می کنند.

پردازنده پرچمدار این مجموعه یعنی مدل i9-10900K با نرخ کلاک پایه 3.7 گیگاهرتز و نسخه های بدون K آن با نرخ کلاک پایه 2.8 گیگاهرتز، از ویژگی Velocity Boost (تقویت سرعت) پشتیبانی می کنند که سرعت کلاک را تا حد توان گرمایی افزایش می دهد.

با اینکه جزییات خاصی در مورد زمان معرفی نسل دهم پردازنده های اینتل منتشر نشده، اما می توان حدس زد که انتظار برای این رویداد زیاد نخواهد کشید. شایعات می گویند که پردازنده های جدید اینتل در نمایشگاه CES 2020 رونمایی می شوند. باید خاطر نشان کرد که جدیدترین پردازنده های ریزن متعلق به شرکت AMD، رقیب اصلی پردازنده های اینتل از لحاظ قیمت و تعداد هسته محسوب می شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع