۶ فرودگاه برتر جهان از نگاه الی گشت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

از دیدگاه الی‌ گشت، فرودگاه‌های ال پرات د یبرگات در بارسلون، سانتوس دوموند در ریودوژانیرو، بین‌المللی کانسای در اوساکا، چک لپ‌کوک در هنگ‌کنگ، باراخاس در مادرید و شارل دوگل در پاریس برترین فرودگاه‌های جهان هستند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی تک تایمز در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

الی گشت تمام نکات لازم برای سفر هیجان‌انگیز را فراهم می‌کند. وقتی در حال پرواز هستید و آسوده در هواپیما نشسته‌اید، شاید از این موضوع بی‌خبر باشید که در پشت‌صحنه‌ی هر پرواز، چند نفر و چه ساختار بزرگی در حال تنظیم و نگه‌داری لحظه‌ی پرواز شما هستند. البته طبیعی‌ست؛ چراکه تا خود شخص مستقیم در حال فعالیت درزمینه‌ی حساسی مانند پرواز و به‌طور کلی هوانوردی نباشد، نمی‌تواند درک درستی از موضوع پیدا کند. در فرصت پیش‌ رو، علاوه‌بر حساسیت این صنعت جهانی و بررسی زوایای پنهان آن، نگاهی هم به ۶ فرودگاه برتر جهان می‌اندازیم و با مشخصه‌های آن‌ها آشنا می‌شویم.

بهترین فرودگاه، بهترین پرواز  

قبل از معرفی ۶ فرودگاه برتر، باید چند نکته را درباره‌ی هر پرواز به‌یاد داشته باشیم. اول از همه، باید دقت کرد پرواز خوب مستلزم فرود در فرودگاهی باکیفیت و معتبر است. پرنده‌ای افسانه‌ای مانند ققنوس را تصور کنید که با بال‌های طولانی‌اش در آسمان در حال پرواز است و عضلات قدرتمندش را به زیبایی حرکت می‌دهد. بی‌شک از دیدن چنین صحنه‌ای لذت می‌برید؛ اما تا‌به‌حال به این نکته فکر کرده‌اید که مکان نشستن این پرنده افسانه‌ای، قله‌های مرتفع و سرسخت و امن است؟ حتی برای پرنده‌ای با این قدرت هم جای امنی برای نشستن باید باشد؛ وگرنه او هم موفق نمی‌شود با موفقیت فرود بیاید و هرچه رشته، پنبه می‌شود. در بسیاری از گزارش‌ها درباره‌ی نقص پرواز هواپیماهای جان به‌دربرده در جهان، می‌بینیم دو عامل باعث نجات جان مسافران شده است؛ ۱. خلبان شجاع و باتجربه‌ی هواپیما؛ ۲. فرودگاهی که هنگام فرود هواپیمای دچار نقص، امکانات و آمادگی لازم را برای فرود پراضطراب داشته است.

فرودگاه ال پرات د یبرگات در بارسلون

در‌حالی‌که هر روز بسیاری از فرودگاه‌ها درخواست‌های فرود هواپیماها را نادیده می‌گیرند و رد می‌کنند، فرودگاه‎هایی هستند که خانه‌ی امن هر فرودی از هر نقطه‌ای از دنیا هستند. فرودگاه ال پرات د یبرگات در شهر بارسلون یکی از همان خانه‌های امن فرود در جهان است. ساخت این فرودگاه در سال ۱۹۹۱ به‌اتمام رسید و از آن روز تا به‌حال، شکل و شمایل این فرودگاه برای ساکنان شهر بارسلون شگفت‌انگیز بوده است: دیوارهای شیشه‌ای بلند که هر فرکانسی از صدا را به‌خوبی کنترل می‌کند و ساختار پیچیده و مستحکم و باند امن این فرودگاه زبانزد بسیاری از خلبان‌های اسپانیا و آمریکای‌لاتین است. کارشناسان پرواز که دید وسیع و حساسی درباره‌ی مقوله‌ی پرواز دارند، بارها از دید تجاری سازنده‌های فرودگاه‌ها گلایه کرده‌اند. کارشناسان این حوزه می‌گویند امروزه به جای اینکه سازنده‌ها به استحکام و تمام و کمال بودن فرودگاه فکر کنند، بیشتر به فکر مراکز تجاری مرتبط با فرودگاه هستند و نگاهشان به صندوق این فروشگاه‌هاست تا پرواز و امنیت مسافران و اعتبار فرودگاه‌ها. زرق‌و‌برق صرف و مستقرکردن برندهای لباس برای افزایش اعتبار فرودگاه‌ها مانند مسکن عمل می‌کند و این فقط خیالی خام است که از این طریق می‌توان رضایت کامل به‌دست آورد. ریکاردو بوفیل (Ricardo Bofill)، معمار فرودگاه ال پرات د یبرگات، هر دو پایانه‌ی این فرودگاه را درکنار هم ساخته و معتقد است در زمان بروز خطر، این پایانه‌ها مانند دو برادر می‌توانند به کمک یکدیگر بیایند.

الی گشت

فرودگاه سانتوس دوموند در ریودوژانیرو

بعد از تعطیلی فرودگاه کای‌تاک در هنگ‌کنگ در سال ۱۹۹۱ و پایان صحنه‌‌هایی رؤیایی که هواپیماهای در حال فرود این فرودگاه از ساختمان‌های سربه‌فلک‌کشیده این شهر به مسافران می‌دادند، نوبت به فرودگاه سانتوس دوموند در ریودوژانیرو رسید. در‌حال‌حاضر، بسیاری از مسافران برزیل به‌عمد پروازی را انتخاب می‌کنند که فرودگاهش سانتوس دوموند باشد. آتش این انتخاب از زیر سر کسی بلند می‌شود که محل ساخت این فرودگاه را انتخاب کرده است. فرودگاه سانتوس دوموند در جایی قرار گرفته است که هر هواپیمایی باید اول کوه‌های کله‌قندی  SUGER LOAF برزیل را بگذراند تا بتواند در باند فرودگاه فرود بیاید. گویی معمار فرودگاه سانتوس دوموند خواهان به‌رخ‌کشیدن زیبایی برزیل به مسافران این کشور بوده است. هنگام فرود هواپیما، چرخ‌ها آن‌چنان به قسمت دریاچه‌ای این منطقه نزدیک است که انگار چرخ‌های هواپیما آب کشیده می‌شود. البته برای تجربه‌ی چنین پروازی باید به پروازهای داخلی برزیل بسنده کنید؛ چراکه فرودگاه سانتوس دوموند، تنها پروازهای داخلی را پوشش می‌دهد.   

فرودگاه بین‌المللی کانسای در اوساکا

این فرودگاه در میان معماران فرودگاه‌ها و ساختمان‌های بزرگ شهری به فرودگاه خط‌کشی‌شده معروف است. کارشناسان این حوزه می‌گویند دقت و طراحی فرودگاه بین‌المللی کانسای آدم را یاد طراحی‌‌های کاغذی می‌اندازد که با خط‌کش و مداد شکل گرفته‌اند. حتی رودخانه‌ی مصنوعی این فرودگاه هم از چنین نظمی برخوردار است. با اینکه تصویر هوایی گیت‌های فرودگاه بین‌المللی کانسای پیچیده هستند، از زیبایی منحصر‌به‌فردی برخوردارند. بعضی از سازه‌های نمادین این فرودگاه از روکش نقره‌ای ساخته شده‌اند تا در شب و با نورپردازی ویژه بتوانند نماد خاصی از مقاومت ملت ژاپن را برای مسافران به‌نمایش بگذارند. علائم هشداری که در فرودگاه کانسای کار گذاشته شده‌اند، می‌توانند هر نوع خطری را پیش‌بینی و مسئولان فرودگاه را به‌موقع از خطر آگاه کنند.

همین حالا  می‌توانید برای خرید آنلاین بلیط هواپیما ازطریق سایت https://www.eligasht.com/flight/ اقدام کنید.

فرودگاه چک لپ‌کوک در هنگ‌کنگ

یکی از دیگر از شاهکارهای نورمن فاستر فرودگاه چک لپ‌کوک در هنگ‌کنگ است؛ اما انصافا این فرودگاه در میان آثار فاستر اثر دیگری‌ است. طراحی این فرودگاه کاملا نمادین است و همه می‌دانند نماد پررنگ و جهانی چین چیست. بله، اژدهایی بزرگ و قدرتمند. طرح این فرودگاه اژدهایی‌ است که اگر در هنگ‌کنگ ایستاده باشی، نمی‌توانی آن را نادیده بگیری. رنگ این اژدها به رنگ قرمز‌طلایی‌ است که از شهر فراموش‌شده الهام گرفته شده است. سقف معلق و بزرگ این فرودگاه بیش از هر چیز توجه آدم را به خود جلب می‌کند. هنگ‌کنگ پر از دیوارهای شیشه‌ای است که تمامشان به کوه‌ها و درختان زیبا و سربه‌فلک‌کشیده منتهی می‌شوند و همین معماری باعث شده است فاستر از آن به‌خوبی برای ساخت فرودگاه بهره ببرد.

فرودگاه باراخاس در مادرید

فرودگاهی معروف که نه‌تنها مادرید، بلکه تمام اسپانیا و کشورهای آمریکای‌لاتین آن را می‌شناسند. سقف چوبی و منحنی عسلی‌رنگ این فرودگاه بیش از هر چیز دیگری آن را معروف و محبوب کرده است. ستون‌ها و سقف‌ها همگی از چوب بامبو ساخته شده‌اند و بوی این چوب‌ها احساس اضطراب قبل از پرواز را در مسافران از بین می‌برد. فرودگاه باراخاس با معماری بی‌نظیر و بی‌نقصش، به مسافران خود قوت قلبی می‎دهد که ما بهترین را برای شما انتخاب کرده‌ایم. نگران هیچ‌چیز نباشید.

فرودگاه شارل دوگل در پاریس

این فرودگاه در سال ۱۹۷۴ افتتاح شده است. از همان آغاز فعالیت، مشخص بود معماری آن با دیدی آینده‌نگر ساخته شده است. طراحی این فرودگاه به‌صورت تونل‌های بزرگی‌ است که مسافران را با نظم خاصی از تمام مراحل لازم برای آمادگی سفر می‌گذراند و بدون آنکه ایستادن در صف آن‌ها را مضطرب و خسته کند، آن‌ها را مستقیم به خط پرواز هدایت می‌کند. پایانه‌ی اصلی این فرودگاه بدون دغدغه و عجله‌ای می‌تواند هزاران مسافر را در طول شبانه‌روز راهی مقصدشان کند.

پرواز مطمئن و فرودگاه امن را باهم انتخاب کنید

در ابتدای این مطلب فهمیدیم پروازهای مطمئن هیچ‌وقت فرودگاهی نامطمئن را انتخاب نمی‌کنند؛ پس دقت کنید تاحدممکن بلیط هواپیمایتان را از آژانسی تهیه کنید که بتواند شما را با راحت‌ترین پروازها راهی کند و در ایمن‌ترین فرودگاه‌ها بنشاند. برای خرید بلیط هواپیما و داشتن سفری مطمئن و خاطره‌ساز اینجا کلیک کنید. مجموعه‌ی گردشگری الی گشت همیشه و در هر زمان همراه شما است. در‌صورتی‌که برای رزرو بلیط هواپیما با مشکلی روبه‌رو شدید، مشاوران سفر ۲۴ ساعته الی گشت همراهتان هستند.

شماره‌تلفن الی گشت: ۸۵۴۰-۰۲۱

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان شیهدبهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع