حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

برنامه انگلیس برای ممنوعیت فروش تلفن‌های همراه قفل شده روی یک اپراتور

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا (آفکام) به‌تازگی قانونی را پیشنهاد داده است که به‌موجب آن اپراتورها از فروش تلفن‌های همراه اختصاصی شبکه خودشان منع می‌شوند.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، اپراتورهای اصلی انگلستان مانند O2، Virgin و Three مدت‌ها قبل به فروش تلفن‌های همراه لاک شده رو آورده بودند اما در طی سال‌های اخیر تنها به فروش تلفن‌های آنلاک شده اکتفا کرده بودند. از طرف دیگر فروش دستگاه‌های لاک شده توسط اپراتورهای دیگری مثل BT Mobile تا فوریه سال 2018 ادامه داشت.
 
اپراتورهای BT Mobile و EE برای آنلاک کردن دستگاه‌ها قبل از پایان مدت شش‌ماهه تعهدشان پول دریافت می‌کنند اما آنلاک کردن دستگاه‌های اپراتورهایی مثل ودافون بعد از سه ماه رایگان انجام خواهد شد. اپراتور Tesco Mobile در هر زمان که مشتریان بخواهند دستگاهشان را بدون دریافت هزینه آنلاک می‌کند ولی مشترکان اعتباری این اپراتور باید برای آنلاک کردن دستگاهشان تا قبل از یک سال از زمان خرید، پول بپردازند.
 
بااین‌حال آفکام قصد دارد تا این شرایط را به نفع مشتریان تغییر بدهد. تحقیقات این مرکز نشان داده است که نزدیک به نیمی از مشترکان با آنلاک کردن دستگاه خود مشکل‌دارند. گاهی اوقات این مشکلات به مدت‌زمان طولانی انتظار برای دریافت کد آنلاک یا کار نکردن این کد مرتبط است که موجب تأخیر بیشتر در این فرایند می‌شود. برخی دیگر نیز ادعا کرده‌اند که تا زمان دریافت کد آنلاک ارتباطشان را از دست داده بودند.
 
 
 
این سازمان اعلام کرده است که مشکلاتی ازاین‌دست ممکن است مردم را از تصمیم برای تغییر شبکه منصرف کند. آمار نشان می‌دهد که نزدیک به یک‌سوم افرادی که تصمیم به تعویض شبکه خود داشتند از انجام این اقدام به دلیل مشکلات ذکر شده منصرف شدند. آفکام برای حل این مشکل پیشنهاد کرده است که اپراتورها تنها تلفن‌های همراه آنلاک شده بفروشند یا انجام این فرایند را برای مشتریان خود آسان‌تر کنند.
 
آفکام در رابطه با گزینه دوم از اپراتورها می‌خواهد دستگاهشان را به‌صورت خودکار آنلاک کنند و مشتریانشان را از طریق پیام متنی از این امر مطلع کنند. اگر انجام این کار مقدور نیست می‌بایست با ارسال کد آنلاک به‌صورت پیش‌فرض به مشتریان اطلاع بدهند که در صورت تمایل پس از پایان قراردادشان می‌توانند به‌راحتی به اپراتور دیگری منتقل شوند .
 
بااین‌حال آفکام پیشنهاد می‌کند که برای جلوگیری از اتلاف وقت کاربران، گزینه اول موردقبول واقع شود. این سازمان بر این باور است که این رویکرد سردرگمی کمتری برای کاربر دارد و آن‌ها دیگر نیازی به انتظار برای دریافت کد نخواهند داشت. علاوه بر این توانایی آن‌ها برای استفاده از سیم‌کارت‌های محلی به هنگام سفر به کشورهای دیگر نیز بیشتر می‌شود.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع