اپل احتمالاً آیفون ۱۲ را با نمایشگری تمام صفحه معرفی خواهد کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

آیفون ایکس نخستین گوشی هوشمند اپل بود که در سال ۲۰۱۷ میلادی با طراحی ناچ (Notch) معرفی و به بازار عرضه شد. دیگر تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند نیز از این طرح استفاده کرده و شاهد عرضه گوشی‌های متعددی با نمایشگر ناچ در بازار بودیم. با این حال، این طرح نتوانست نظر همه مخاطبان را به خود جلب کند و عده زیادی از آن استقبال نکردند؛ به همین دلیل، تولیدکننده‌ها به طرحی جایگزین نظیر حفره-ناچ و دوربین سلفی پاپ-آپ روی آوردند.

گفتنی‌ست که شاید ۲۰۲۰ همان سالی باشد که دیگر به طرح‌های جایگزین نیازی نباشد چراکه گوشی‌های با طراحی تمام صفحه بیش از پیش به واقعیت نزدیک شده‌اند. همچنین، به نظر می‌رسد که اپل یکی از شرکت‌هایی باشد که برروی طرح نمایشگر تمام صفحه کار می‌کند. کوپرتینویی‌ها اخیراً سه پتنت با محوریت طراحی تلفن همراهی هوشمند در کشور ژاپن ثبت کرده‌اند که سری آیفون را بدون وجود ناچ نشان می‌دهد. این پتنت‌ها در تاریخ دوشنبه ۲ دی ماه (۲۳ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی) توسط JPO (دفتر ثبت اختراع ژاپن) منتشر شده است.

همانطور که از تصویر بالا پیداست، دوربین سلفی و فیس‌آی‌دی (FaceID) در نمایشگر گوشی مورد بحث، قابل مشاهده نیستند. به نظر می‌رسد که دوربین سلفی زیر نمایشگر قرار گرفته است. همچنین به نظر می‌رسد که پتنت ثبت شده مرتبط با آیفون، حاوی قابلیت FaceID نخواهد بود و در عوض، این دستگاه به یک حسگر اثر انگشت مجهز شده که در زیر نمایشگر آن قرار گرفته است.

متاسفانه این پتنتِ ثبت شده هیچ اطلاعاتی درباره قسمت پشتی آیفون جدید اپل را فاش نمی‌کند و به همین جهت، هیچگونه جزئیاتی از دوربین اصلی آیفون ۲۰۲۰ در دست نیست.

اگر اخبار دنیای تکنولوژی را دنبال کرده باشید حتماً خبر دارید که چندی پیش نخستین تصاویر از آیفون ۱۲ لو رفت و شاهد رندرهای متعددی از آن بودیم که به وضوح به نمایشگر ناچ آن اشاره می‌کرد. برای شفاف‌سازی در خصوص این تضاد می‌توان اینطور گفت که شاید اپل تصمیم دارد تا آیفونی مشابه با آیفون ۱۱ منتشر کند و آیفون بدون حفره ناچ، نسخه دیگری از این سری باشد. درست مشابه کاری که اپل در سال ۲۰۱۷ میلادی انجام داد. غول دنیای تکنولوژی در آن سال، آیفون ۸ که شباهت زیادی به آیفون ۷ داشت را در کنار آیفون ایکس با طرح ناچ به بازار عرضه کرد.

البته باید اشاره کنیم که صرف ثبت این  پتنت‌ها نمی‌توان با قطعیت در خصوص نمایشگر بدون حفره آیفون ۱۲ صحبت کرد چراکه ممکن است این ثبت اختراع تنها برای حفظ ایده‌های اپل باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع