پتنت جدید اپل به قابلیت شبیه سازی صدا در بلندگوهای مک بوک اشاره می کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – پتنت جدید اپل به کاربر اجازه می دهد تا صدا بلندگوهای داخلی مک بوک را شبیه سازی کرده و صدای فراگیر و مجازی تولید کند.

واقعیت مجازی اپل تاکنون روی آیفون ها و آیپدها متمرکز بوده، اما این شرکت تصمیم گرفته تا این فناوری را به مک بوک های خود نیز انتقال دهد. کمپانی کوپرتینویی به تازگی پتنت جدیدی را به نام خود ثبت کرده که زمینه را برای برنامه های کاربردی صوتی جدید و همه جانبه تر فراهم می کند. پتنت جدید اپل در خصوص مکان یابی صوتی مجازی است. این پتنت بر اساس ابتکار ثبت شده اپل در ماه گذشته عمل می کند که به کاربر اجازه می دهد تا از طریق شنیدن، مکان افراد موجود در پیرامون خود را به وسیله یک فناوری هدفون خاص شناسایی کند. نسخه جدید نیز عملکرد مشابهی دارد، اما از بلندگوهای مک بوک داخلی استفاده می کند.

پتنت مذکور در واقع یک سیستم آکوستیک مجازی بوده که با لغوسازی صداهای همپوشان، به کاربر القا می کند که صدای موجود از مکانی به غیر از بلندگوها شنیده می شود. صدای همپوشان به معنی موج هایی است که از کانال های چپ و راست بلندگو به گوش انسان می رسند. با این نوآوری، سیگنال های صوتی شامل سرنخ های فضایی خواهند بود که به صدا اجازه می دهد تا به طور مجازی در هر جایی از فضا قرار بگیرد. گفته می شود که چنین پتنتی برای نخستین بار در سال 2018 به ثبت رسید.

از این پتنت می توان برای بهبود حس وجود استفاده کرد، مثل شنیدن اخبار ورزشی. علیرغم کاربردهای تجاری متعدد، مانند تماس های کنفرانسی، از نوآوری جدید اپل می توان در برنامه ها و کاربردهای مرتبط با تفریح و سرگرمی نیز بهره گرفت. این فناوری می تواند برای بازی ها و نمایش های تلویزیونی به کار رود، تا حس چندجانبه بودن را به کاربر القا کند. به بیان دیگر، روزی فرا خواهد رسید که تجربه بهتری از تماشای تلویزیون را به وسیله کامپیوتر به دست می آورید. باید دید اپل چه زمانی ایده قابلیت شبیه سازی صدا در بلندگوهای مک بوک عملی می کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع