سئول به ۳۰۰۰ دوربین نظارت تصویری مبتنی‌بر هوش مصنوعی مجهز می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کره جنوبی قصد دارد با نصب دوربین‌های نظارت تصویری مبتنی بر هوش مصنوعی، امنیت شهر سئول را بالا برده و احتمال وقوع جرم و جنایت را کاهش دهد.  

دوربین‌های نظارت تصویری با بهره‌مندی از نرم‌افزار هوش مصنوعی (AI)، به دولت کره‌ی جنوبی کمک می‌کند تا مجرمان و متجاوزان را سریع‌تر و راحت‌تر از قبل تشخیص دهد. قرار است دوربین‌های جدید ظرف مدت یک سال در شهر سئول نصب و آماده‌ی بهره‌برداری شوند.

مؤسسه تحقیقات الکترونیک و ارتباطات سئول (ERTI) که مؤسسه‌‌ی تحقیقاتی ملی کره جنوبی است، در گزارشی اعلام کرد که قرار است تا ماه ژوئیه تعداد ۳۰۰۰ دوربین نظارت تصویری جدید در سئول نصب شود. دوربین‌های نظارتی جدید مجهز به نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که می‌تواند موقعیت مکانی، زمان و الگوهای رفتاری رهگذران را پردازش کرده و احتمال وقوع جرم را مورد بررسی قرار دهد.

ابزار نظارتی واتریکس

در ادامه بخوانید:

دوربین‌های نظارتی جدید به‌صورت خودکار می‌توانند حالت‌های افرادی که از مقابل دوربین عبور می‌کنند را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند. مثلا دوربین‌های نظارتی تشخیص می‌دهند فردی که از مقابل دوربین عبور می‌کند، رفتاری طبیعی دارد یا در حال تعقیب کردن کسی است و رفتار غیرطبیعی از خود نشان می‌دهد. همچنین، دوربین‌های نظارتی جدید می‌توانند لباسی که رهگذران پوشیده‌اند، ازجمله کلاه، ماسک یا عینک را شناسایی کرده و حتی وسایل همراه رهگذران ازجمله کیف یا اشیاء خطرناک که احتمال وقوع جرم را بالا می‌برد، تشخیص بدهند. دوربین‌های نظارتی جدید در بررسی خود به ساعت شب و روز (‌تاریکی و روشنایی) اهمیت می‌دهند و به آن توجه می‌کنند.

به‌نظر می‌رسد که دوربین‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند با کمک داده‌های دریافتی و تجزه و تحلیل آن‌ها، در مورد احتمال وقوع جرم نتیجه‌گیری کنند. در صورتی که دوربین‌های نظارتی به این نتیجه برسند که احتمال وقوع جرم وجود دارد، سریع به اداره‌ی پلیس اطلاع‌رسانی می‌کنند.

Seocho و ETRI قصد دارند ۲۰ هزار سند مربوط به دادگاه و فیلم‌های جنایی را تجزیه و تحلیل کنند تا نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی دوربین‌های نظارتی جدید بتواند با کمک آن‌ها، نتایج مطلوب‌تری در تشخیص جرم ارائه بدهند. دوربین‌های نظارتی جدید با مقایسه‌ و تطبیق تصاویر جدید با الگوهای مربوط به جرم و جنایت‌های قبلی، وقوع جرم جدید را پیش‌بینی می‌کنند. سخنگوی ETRI در مورد این سیستم اعلام کرد: «انجام این کار مانند دژاوو (آشناپنداری) است.»

مؤسسه‌ی ETRI در ادامه‌ی توضیحات خود در مورد دوربین‌های نظارتی جدید اعلام کرد که نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی دوربین‌های نظارتی هنوز در حال توسعه است و نسخه‌ی کامل آن تا سال ۲۰۲۲ به بهره‌برداری می‌رسد. قرار است دوربین‌های جدید با قابلیت‌های خوبی که دارند در مناطق مختلف سئول و برخی استان‌های دیگر کره جنوبی نصب شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع