حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مدعی اختراع بیت کوین می‌گوید ثروتش احتمالا مسدود خواهد ماند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کریگ رایت یکی از مدعیان پر سروصدای ساخت بیت‌‌کوین است که ادعا می‌کند ثروتش احتمالا تا زمان زیادی مسدود خواهد ماند.

فردی که ادعا می‌کند بیت‌کوین، بزرگ‌ترین رمزارز جهان را اختراع کرده است، از سوی دادگاه به تسلیم سه میلیارد دلار سرمایه‌ی بیت‌کوین ملزم شد. او می‌گوید احتمالا توانایی ارائه‌ی سرمایه‌ی مورد نظر به مقام‌های قضایی را ندارد. کریگ رایت در بیانیه‌ای به بلومبرگ گفت که نمی‌تواند صحت اطلاعات بیت‌کوین‌های خود را تأیید کند. درنتیجه او نمی‌تواند بیت‌کوین‌هایی را که طی یک دعوای حقوقی ملزم به تقسیم‌شان شد، به دادگاه ارائه کند. درواقع کلیدهای محرمانه برای دسترسی به سرمایه‌ی بیت‌کوینی موردنظر، شاید تا ماه آینده نیز آماده‌ی ارائه به مقام‌های قضایی نشوند.

در ادامه بخوانید:

برون راینهارت، دادرس آمریکایی سال گذشته در دادگاه وست پالم بیچ فلوریدا اعلام کرد که رایت، اسناد غلطی را به دادگاه ارائه کرده است. درواقع او رایت را متهم به دروغ‌گویی در دعوای حقوقی کرد. قاضی مذکور حکم داده بود که نیمی از بیت‌کوین‌های استخراج‌شده در سال ۲۰۱۳ توسط رایت، به دیو کلایمن مرحوم تعلق دارد. به‌علاوه نیمی از مالکیت معنوی نیز به کلایمن نسبت داده شد. در زمان اعلام حکم، نیمی از بیت‌کوین مذکور، ارزش چهار میلیارد دلاری داشت، اما به‌هرحال ارزش بیت‌کوین از آن زمان کاهش داشته است. درنهایت رایت اکنون باید حکم را اجرا کرده و نیمی از بیت‌کوین را به ورثه‌ی کلایمن منتقل کند. حرکتی که شاید یک آزمایش برای تأیید ادعای او مبنی بر هویت ساتوشی ناکاموتو هم باشد.

رایت یک شخصیت بحث‌برانگیز محسوب می‌شود. بسیاری از فعالان جامعه‌ی رمزارز اعتقاد دارند او مخترع بیت‌کوین نیست و هیچ دارایی عظیمی در دست ندارد. با این‌حال برخی از سرمایه‌گذاران نگران هستند که خروج بیت‌کوین‌هایی با ارزش مجموع ۶ میلیارد دلار که ظاهرا در سازوکاری کاملا امن نگه‌داری می‌شوند، روی بازار تأثیر خواهد گذاشت. رایت هم در بیانیه‌ای با اشاره به ثروت بیت‌کوینی خود ادعا کرد که برخلاف تلاش و تقاضای افراد، سرمایه‌ی بیت‌کوینی خود و خانواده‌اش را به خطر نمی‌اندازد، چون چنین کاری به کل صنعت هم ضربه می‌زند.

ول فریدمن، نماینده‌ی قانونی ورثه‌ی کلایمن می‌گوید که قاضی دادگاه، ادعاهای رایت را نپذیرفته است. او می‌گوید قاضی راینهارت مدارک روشنی دارد که نشان‌دهنده‌ی عدم وجود فایل امن ذکرشده در شهادت رایت هستند. راینهارت باتوجه به همین شواهد، ادعاهای رایت را «دروغ عمدی» می‌داند. به‌هرحال شاکیان ادعا می‌کنند که رایت اکنون به بیت‌کوین‌های مورد دعوا دسترسی دارد و نیازی به رسیدن کلید امن از جایی دیگر نخواهد داشت.

پرونده‌ی حقوقی رایت و دارایی‌های بیت‌کوینی او هنوز جریان دارد. جلسه‌ی استشهاد بعدی مدعی اختراع بیت‌کوین، ۱۴ و ۱۵ ژانویه‌ی برگزار می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع