گوشی‌های شیائومی بازار هند با سیستم GPS اختصاصی این کشور عرضه می‌شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

 طبق گزارش‌های اخیر، شیائومی برای پشتیبانی از سیستم ناوبری سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO)، در حال انجام مذاکره است.

ظاهرا کوالکام تراشه‌هایی برای پشتیبانی از سیستم ناوبری و موقیعت‌یابی هندی NavIC تولید خواهد کرد. این خبر از یکی از مقامات سازمان تحقیقات فضایی هند منتشر شده و ظاهرا شیائومی به‌زودی گوشی‌هایی با تراشه‌های پشتیبانی شده از سیستم Navic را ارائه خواهد کرد. NavIC مخفف سیستم ماهواره‌ای ناوبری منطقه‌ای هند (IRNSS) است.

ناوبری

در ادامه بخوانید:

به‌گفته‌ی کوالکام تراشه‌ی مجهز به سیستم NaVIC را در اختیار شیائومی قرار خواهد داد و شیائومی نیز در آینده گوشی‌های خود را با این تراشه عرضه خواهد کرد. در سپتامبر گذشته و در جریان کنگره‌ی موبایل هند، کوالکام اعلام کرد که برخی از تراشه‌های آینده‌ی خود را به سیستم موقعیت‌یابی هند مجهز خواهد کرد و اکنون براساس اخبار جدید منتشر شده، این تراشه‌ها در گوشی‌های شیائومی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

سیستم ناوبری NavIC توسط هفت ماهواره پشتیبانی خواهد شد و هند و موقعیت‌یابی را تا فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری اطراف مرزهای هند را پوشش می‌دهد. این تراشه برای افراد عادی، سرویس موقعیت‌یابی با دقت بالایی را ارائه می‌دهد و ظاهرا گوشی‌هایی که با این تراشه عرضه شوند، داده‌های مکانی را به‌صورت دقیق‌تر و بهبودیافته‌تر دریافت خواهند کرد. درنتیجه این سیستم ناوبری در کشوری که دارای جاده‌های پرپیچ و خم است، می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

به‌طور کلی تراشه‌ی مجهز به سیستم NavIC به منظور ارائه‌ی خدمات و اطلاعات دقیق از موقعیت مکانی در اختیار کاربران هندی قرار خواهد گرفت. تاکنون توافق‌های کوالکام و شیائومی دراین‌زمینه انجام شده و باید منتظر گوشی‌های جدید شیائومی با تراشه‌ی مجهز به سیستم NavIC کوالکام باشیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع