حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

دوربین آیفون 12 احتمالا دارای سیستم لرزشگیر مبتنی بر سنسور خواهد بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

یک گزارش درز کرده اخیر گویای آن است که اپل قصد دارد، برای مدل آیفون 12 خود، لرزشگیر شیفت سنسور را جایگزین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) کند.

 

به گزارش تک تایمز و به نقل از اسلش‌گیر، این تغییر در لرزشگیر تنها برای ورژنهای پیشرفته‌تر مدل آیفون 2020 این شرکت اعمال خواهد شد، هرچند که معلوم نیست آیا این سیستم جدید خواهد توانست کیفیت تصویر را بهبود ببخشد یا نه. این نوع از لرزشگیر تصویر معمولا در دوربین‌های دیجیتالی بدون آینه یافته می‌شود.

 

در حال حاضر، اپل از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر به منظور کاهش تاری تصویر ناشی از ارتعاشات کوچک، مانند تکان خوردن دست کاربر آیفون، استفاده می‌کند. عملکرد لرزشگیر اپتیکال تصویر از طریق تغییر مکان دادن فیزیکی المان‌های درون لنز دوربین برای جبران‌سازی تکان‌ها است؛ معمولا از نرم‌افزار برای بهبود تصویر نهایی استفاده می‌کند.

 

دوربین‌ها معمولا از لرزشگیر اپتیکال تصویر به عنوان روش مرجح [نسبت به شیفت سنسور] برای کاهش تاری تصویر بهره برده‌اند؛ این به چند دلیل است، از جمله بهبود کارآمدی در شرایط کم‌نور، ارزانتر بودن، و امکان دیدن لرزشگیری در زمان دیدن پیشنمایش تصویر استفاده می‌کنند. لرزشگیر شیفت سنسور از این جهت با OIS متفاوت است که، به جای المان لنز، سنسور دوربین را حرکت می‌دهد.

 

لرزشگیری سنسوری در طی این سال‌ها محبوبیت کمتری داشته است که علت آن گرانتر شدن و کاهش کارآمدی در محیطهای کم‌نور است. با این حال، بهبودهای تکنولوژیکی عمومی باعث کاهش این مسائل شده‌اند، که باعث شده تا جنبه مثبت این تکنولوژی جذابیت بیشتری پیدا کند: این تکنولوژی سایز لنز را با جایگزینی سیستم لرزشگیر در بدنه دوربین به جای درون لنز کاهش می‌دهد.

 

دلیل این تصمیم احتمالی اپل برای تغییر سیستم لرزشگیرش روشن نیست؛ این اقدام ممکن است راهی برای کاهش ضخامت دوربین آیفون با انتقال سیستم لرزشگیر به داخل بدنه گوشی باشد.

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع