8 تلویزیون جدید ال جی با کیفیت 8K واقعی از راه می رسند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز- هشت تلویزیون جدید ال جی در امسال وارد بازار می شوند. این محصولات با نمایشگرهای اولد و LCD در اندازه های متفاوت عرضه شده و مهم ترین مشخصه آن ها، رزولوشن 8K است.

با نزدیک شدن به آغاز نمایشگاه 2020 CES، کمپانی ال جی از تلویزیون های جدید خود در سال 2020 رونمایی کرد، بدون اینکه اطلاعاتی را در مورد قیمت و تاریخ عرضه آن ها اعلام کند. هشت تلویزیون جدید در سال جاری به بازار عرضه خواهند شد. ال جی وعده داده که کلیه این محصولات، از رزولوشن  8K واقعی برخوردار هستند. البته با توجه به کسب احتمالی جواز 8K برای فناوری QLED سامسونگ، واقعی بودن کارایی 8K برای این تلویزیون ها چندان قابل پذیرش نیست، مگر اینکه محصولات جدید، آزمون حداقل آستانه CM (نوسانات کنتراست) را با موفقیت پشت سر بگذارند. 

این هشت مدل با رزولوشن 8K، شامل دو تلویزیون اولد با نام اصلی ال جی در اندازه های 88 و 77 اینچی (88/77 اینچی اولد ZX) و شش تلویزیون LCD در اندازه های 75 و 65 اینچی با برند نانوسل می شوند (75/65 اینچی نانوسل 99، 75/65 نانوسل 97 و 75/65 اینچی نانوسل 95). محصولات جدید قادر به نمایش کدک AV1 محبوب یوتیوب و همینطور HEVC و VP9، ورودی های 8K از پورت USB یا HDMI و در نهایت پخش 8K با نرخ 60 فریم در ثانیه و انتقال 8K با نرخ 60P به وسیله کابل HDMI هستند.

ال جی برای سال جدید، از نسل سوم پردازنده های هوش مصنوعی آلفا 9 رونمایی کرده است. این پردازنده ها می توانند مقیاس پذیری و وضوح لازم برای تلویزیون های 8K را فراهم آورده و امکان پردازش حرفه ای صوت به وسیله هوش مصنوعی را میسر کنند. پردازنده های جدید قادر به تشخیص پنج نوع محتوای مختلف و تنظیم شفافیت ویدیوها و جریان های نمایشی هستند.

باید خاطر نشان کرد که محصولات جدید به فناوری هوش مصنوعی ThinQ و مجموعه نرم افزاری webOS مجهز بوده که به کنترل صدا، سرویس اپل ایرپلی 2 و هوم کیت، دستیار صوتی گوگل و الکسای آمازون رسیدگی می کند. با اینکه ظاهرا تمام این ویژگی ها در محصولات قبلی ال جی نیز وجود داشته، اما این کمپانی کره ای وعده داده که ThinQ می تواند در آینده از فناوری ممتاز صوتی Far-Field الکسا نیز پشتیبانی کند. بدین ترتیب، دستگاه های ثالث می توانند از سطح کارایی شناسایی صوت یکسان با دستگاه های اکوی آمازون برخوردار شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع