حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تلویزیون بدون حاشیه سامسونگ Q950TS با وضوح 8K معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تلویزیون Q950TS سامسونگ محصول جدیدی است که از پردازنده‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند و وضوح 8K دارد و ۹۹ درصد از بخش جلویی آن را نمایشگر پوشانده است. 

سامسونگ ساعاتی پیش در آستانه‌ی آغاز نمایشگاه CES 2020 به‌صورت اولیه تلویزیونی جدید رونمایی و اعلام کرد که آن را با خود به همایش امسال می‌آورد. تلویزیون پرچم‌دار جدید این شرکت که محتوای بصری را می‌تواند با وضوح 8K اجرا کند، به‌صورت رسمی مهر تأییدی بر تصاویری می‌زند که به‌تازگی فاش شده بودند و از صحت آن‌ها مطمئن نبودیم. سامسونگ Q950TS، همان محصولی که همیشه از آن با نام تلویزیون 8K QLED سال ۲۰۲۰ یاد می‌شد، تلویزیون هوشمند جدیدی است که نه‌تنها وضوح بسیار زیادی دارد، بلکه از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری نیز بهره می‌ببرد تا محصولی سیار درخورتوجه باشد. 

سامسونگ در اظهاراتش مدعی شده است Q950TS استانداردهای جدیدی برای نمایشگر تلویزیون‌های هوشمند در بازار معرفی می‌کند. این محصول پرچم‌دار از نمایشگری با زبان طراحی اینفینیتی بهره می‌برد و جذابیت‌های زیادی دارد. نکته‌ی مهم درباره‌ی تلویزیون سامسونگ به حاشیه‌های آن مربوط می‌شود؛ چراکه به‌غیر از لبه‌ی کوچکی که در بخش پایینی نمایشگر به‌چشم می‌خورد و ۲/۳ میلی‌متر ضخامت دارد، عملا هیچ‌ حاشیه‌ی دیگری در اطراف آن دیده نمی‌شود. سامسونگ می‌گوید تلویزیون جدیدش ضخامتی معادل ۱۵ میلی‌متر دارد که در نوع خود بسیار درخورتوجه و ۹۹ درصد از سطح جلویی تلویزیون جدید را نمایشگر پوشانده است.

تلویزیون Q950TS2 سامسونگ Samsung

تلویزیون جدید سامسونگ نور پس‌زمینه‌ی FALD دارد که از فناوری خاصی با نام «توزیع انرژی به‌صورت محلی»‌ پشتیبانی می‌کند. این فناوری باعث می‌شود حداکثر روشناییِ به‌ نمایش‌ گذاشته‌شده‌ی این نمایشگر ۲۰ درصد افزایش یابد و توزیع نامناسب نور بهتر کنترل شود. پردازنده‌ی دستگاه به‌لطف استفاده از شبکه‌ی عصبیِ یادگیری عمیق می‌تواند برای بهبود کیفیت تصویر الگوریتم‌های جدیدی به‌خودش آموزش دهد. محصول جدید کره‌ای‌ها به پوشش ضدانعکاس بسیار خوبی مجهز است و در‌مقایسه‌با پرچم‌داران سال ۲۰۱۹ زاویه‌ی دید بسیار بهتری دارد. 

تلویزیون Samsung Q950TS برای پردازش کارهای مختلف از تراشه‌ای خاص استفاده می‌کند که به هوش مصنوعی (AI) مجهز است و ظاهرا «پردازنده‌ی کوانتومی» نامیده می‌شود. براساس ادعای سامسونگ، این پردازنده فناوری‌های یادگیری عمیق و یادگیری ماشین را با یکدیگر ادغام می‌کند. رابط کاربری تلویزیون از جهات زیادی دستخوش تغییر و بهبودهای متعددی روی آن اعمال شده است تا بهترین تجربه‌ی دیداری به کاربر منتقل شود. به‌لطف پردازنده‌ی قدرتمند، تلویزیون جدید سامسونگ می‌تواند به‌راحتی هر محتوایی را به وضوح 8K آپ‌اسکیل کند و محتوای Fuul HD را با کیفیت بهتری نمایش دهد. همچنین، امکان دسترسی به تلویزیون ازطریق آنتن یا سرویس‌های استریم محتوا وجود دارد و رابط کاربری آن به‌لطف پردازنده‌ی قدرتمندش می‌تواند پیشنهادهای مختلف چندین برنامه را به‌صورت هم‌زمان ادغام کند. 

تلویزیون Q950TS2 سامسونگ Samsung

تلویزیون Q950TS سامسونگ درکنار ویژگی‌های مذکور نوعی دستیار دیجیتالی دارد که طبق ادعای این شرکت کره‌ای، می‌تواند ازطریق بلوتوث و وای‌فای دیگر دستگاه‌ها را کنترل کند. همچنین به‌لطف این دستیار، امکان کنترل دیگر دستگاه‌های قدیمی نیز وجود دارد که به اینترنت متصل نیستند. این محصول با بهره‌مندی از قابلیت Tap View امکان نمایش محتوای گوشی‌های هوشمند را به‌سادگی و ازطریق یک لمس فراهم می‌کند. تلویزیون سامسونگ به قابلیت تصویردرتصویر نیز مجهز شده است و می‌تواند چند کار را باهم و هم‌زمان انجام دهد. محصول مذکور همچنین از دستیارهای صوتی بیکس‌بی و گوگل اسیستنت و آمازون الکسا پشتیبانی می‌کند.

پردازنده‌ی کوانتومیِ سامسونگ Q950TS فناوری‌های یادگیری عمیق و یادگیری ماشین را ادغام می‌کند

تلویزیون سامسونگ از قابلیتی با نام «تصویر انطباقی» پشتیبانی می‌کند و با کمک آن می‌تواند میزان روشنایی و نسبت کنتراست تصویر را در تمامی محیط‌ها بهینه کند تا بهترین تجربه‌ی دیداری فراهم شود. درواقع، Q950TS می‌تواند تشخیص دهد در چه محیطی حضور دارد و بر‌همین‌اساس، میزان روشنایی تصویر را تنظیم کند.

تلویزیون جدید Q950TS به فناوری خاصی با نام ScaleNet مجهز شده که مبتنی‌بر هوش مصنوعی است و باعث می‌شود بتواند محتوای 8K را در شبکه‌هایی پخش کند که پهنای باند آن‌ها تا محتوای 4K جواب‌گو است. درحقیقت، به‌لطف این فناوری تلویزیون سامسونگ می‌تواند محتوای بصری 8K را به 4K فشرده و سپس آن را از طریق اینترنت پخش کند. به‌دنبال پخش ازطریق اینترنت، پردازنده‌ی کوانتومی دستگاه مجددا محتوا را به 8K آپ‌اسکیل می‌کند. توسعه‌دهندگان پردازنده‌ی یادشده مدعی هستند به‌واسطه‌ی قابلیت‌های هوش مصنوعی کیفیت بصری بیشتری دراختیار کاربر قرار خواهد گرفت. گفته می‌شود آمازون پرایم از فناوری مشابهی برای استریم محتوا استفاده می‌کند. در‌حال‌حاضر، مشخص نیست فناوری گفته‌شده می‌تواند محتوای 8K را به‌صورت فوری استریم کند یا خیر. تلویزیون Q950TS به‌لطف پشتیبانی از فرمت AV1 توانایی پخش ویدئوهای 8K یوتیوب را دارد.

تلویزیون Q950TS2 سامسونگ Samsung

پردازنده‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی تلویزیون سامسونگ باعث می‌شود این محصول درزمینه‌ی پخش محتوای صوتی نیز بهبودهای درخورتوجهی به‌خود ببیند و کیفیت صدای بسیار خوبی داشته باشد. فناوری Object Tracking Sound Plus کمک می‌کند صداهای در حال پخش براساس محتوای در حال نمایش در تلویزیون جابه‌جا می‌شوند تا جلوه‌ی صدای فراگیر ۵/۱ فقط ازطریق اسپیکرهای خود محصول به‌ارمغان آورده شود. درواقع به‌لطف این فناوری، تلویزیون می‌تواند اشیای متحرک در تصویر را تشخیص دهد و صدا را در راستای حرکت آن‌ها، در قسمت‌های مختلف اسپیکر جابه‌جا کند. چنین قابلیتی به‌خصوص در صحنه‌های دارای تحرک زیاد بیشتر احساس خواهد شد؛ نظیر صحنه‌هایی که در آن‌ها ماشینی به‌سرعت عبور می‌کند.

درکنار این قابلیت، قابلیتی جدید به‌نام Q-Symphony به Q950TS اضافه شده است که اسپیکرهای تلویزیون را با ساندبار ادغام می‌کند تا اگر شرایط به‌صورت کامل فراهم باشد، صدای ۹/۱/۴ پخش شود. محصول جدید سامسونگ از قابلیت Active Voice Amplifier بهره می‌برد که به‌‌کمک آن می‌تواند نویز محیط را تشخیص دهد و صدای اسپیکر را تنظیم کند.

درحال‌حاضر جزئیاتی از قیمت و تاریخ عرضه Q950TS منتشر نشده است. سامسونگ در روزهای آینده با حضور در نمایشگاه CES 2020 جزئیات بیشتری از این تلویزیون جدید را به‌اشتراک خواهد گذاشت. در روزهای پیش‌ رو برای اطلاع از جدیدترین اخبار دنیای فناوری، تک تایمز را دنبال کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع