چرا هواپیما و اتوبوس نتوانست جای خالی قطار رشت مشهد را پر کند؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

—————- رپرتاژ آگهی —————–

دنبال تجربه‌ یک سفر جدید و هیجان‌انگیز هستید؟ پیشنهاد ما به شما خرید اینترنتی بلیط قطار رشت مشهد و لذت بردن از یک مسیر هیجان‌انگیز است. ایستگاه راه‌ آهن مشهد یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌ها در ایران است و بیش از 50 سال قدمت دارد. ایستگاه رشت نیز به ‌تازگی در اسفند 1397 همراه با افتتاح خط قزوین رشت تاسیس شد.

خط راه‌آهن رشت مشهد جز اولین خطوطی بود که در ایستگاه راه‌آهن رشت افتتاح شد. ناگفته نماند که پیش از افتتاح این خط ریلی، هواپیما و اتوبوس برای سفر از رشت به مشهد در دسترس مسافران بود. پس خرید بلیط قطار رشت مشهد علی بابا تنها راه برای سفر در این مسیر نیست اما با توجه به استقبال مسافران از افتتاح قطار رشت مشهد می‌توان گفت که هیچ‌کدام از دو راه قبلی یعنی سفر هوایی و سفر جاده‌ای نتوانسته بودند جای خالی خطوط ریلی را برای مسافران رشت مشهد پر کنند.

شاید بپرسید چرا با وجود اتوبوس و هواپیما مسافران از خرید اینترنتی قطار رشت مشهد استقبال کردند؟ برای پاسخ این سوال در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چون سفر با خطوط ریلی امنیت بالایی دارد!

این امر بسیار طبیعی است که آمار حوادث در سفر برای هیچ وسیله‌ی نقلیه‌ای صفر نیست؛ اما طبق تحقیقات یک اقتصاددان معروف به نام لان ساواج، قطار دومین وسیله‌ نقلیه امن برای سفر است.

بررسی آمار حوادث وسایل نقلیه و تلفات جاده‌ای در یک بازه ۹ ساله از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ نشان می‌دهند با وجود اخباری که گاهی در مورد حوادث پیش آمده از قطارها دریافت می‌کنیم، باز هم سفر با قطار بسیار امن است. بی‌شک اگر آمار حوادث و تلفات سفر با وسایل نقلیه در ایران را هم بررسی کنیم نتایج چندان تفاوتی با نتایج ساواج نداشته باشد.

متاسفانه حجم حوادث و تلفات جاده‌ای در ایران فراوان است ولی در مقابل هرسال وضعیت خطوط ریلی و ایمنی قطار در ایران افزایش میابد و ما شاهد افزایش گرایش مسافران به سفر با قطار هستیم؛ و شاید همین موضوع دلیل مهم مسافران برای خرید بلیط قطار رشت مشهد باشد.

کمی قبل گفتیم قطار دومین وسیله نقلیه امن برای سفر است. پس تکلیف امن‌ترین وسیله چیست؟ طبق تحقیقات ساواج هواپیما امن‌ترین وسیله حمل‌ونقل است. شاید بپرسید چرا با وجود هواپیما در مسیر رشت مشهد باز هم باید با قطار رشت مشهد سفر کنیم؟

چرا با قطار، مسیر رشت به مشهد را طی کنیم؟

چون خرید بلیط قطار رشت مشهد مقرون‌ به ‌صرفه‌تر است!

یکی دیگر از دلایلی که آدم را برای خرید بلیط قطار رشت مشهد مجاب می‌کند قیمت مناسب بلیط قطار به نسبت بلیط هواپیما است. هرچند که هواپیما ایمن‌ترین وسیله نقلیه برای سفر است اما قیمت بالای بلیط هواپیما، مشکلات ناشی از محدودیت بار و معطلی‌های پیش از سفر در فرودگاه، ناخودآگاه مسافران را به سمت خرید بلیط قطار رشت مشهد می‌برد.هزینه‌ پروازهای اکونومی از رشت به مشهد از 380 هزار تومان شروع می‌شود و برای پروازهای بیزینس کلاس به 990 هزار تومان می‌رسد درحالی‌که قیمت بلیط قطار رشت مشهد حدود 170 تا 227 هزار تومان است. قیمت بلیط اتوبوس رشت مشهد هم از 70 هزار تومان شروع شده و برای اتوبوس‌های VIP حدود 130 هزار تومان است؛ اما با این وجود بازهم ترجیح مسافران برای این سفر خرید بلیط قطار رشت مشهد است. به نظر شما علت چیست؟

مسیر رشت مشهد طولانی است و راحتی در طول مسیر شرط است!

یکی دیگر از دلایلی که سفر با قطار را در اولویت مسافران قرار می‌دهد، راحتی در طول سفر است. مسیر رشت مشهد 1067 کیلومتر است. اگر قرار باشد این مسیر را با اتوبوس بروید باید حدود 14 ساعت روی یک صندلی بنشینید. این یکجا نشستن‌های طولانی‌مدت در اتوبوس، آدم را خسته و کلافه می‌کند؛ آن‌قدر خسته که شاید مجبور شوید یک روز از سفرتان را برای رفع این خستگی و کسالت هدر دهید؛ اما فضای متفاوت و راحت قطار این امکان را به شما می‌دهد تا در طول یک سفر طولانی با انجام کارهای متفاوت و جالبی خود را سرگرم کنید.

با خرید بلیط قطار رشت مشهد مثلا می‌توانید در طول سفر بین واگن‌ها پیاده‌روی کنید؛ با هم کوپه‌ای‌هایتان بازی کنید، لباس و کفش راحتی بپوشید و مهم‌تر از همه چندساعتی را راحت روی تختتان بخوابید و استراحت کنید.

برای مسیر ریلی شیراز مشهد چه قطارهایی وجود دارد؟

نزدیکی ایستگاه راه‌آهن مشهد به مرکز شهر!

 




فرودگاه‌ها که تکلیفشان مشخص است اکثرا خارج از شهرها قرار دارند؛ اما در مورد مشهد این موضوع نه‌ تنها برای فرودگاه بلکه برای پایانه اتوبوس‌رانی هم صدق می‌کند؛ اما در این میان نزدیکی ایستگاه راه‌آهن مشهد به مرکز شهر یکی از آن دلایلی است که مسافران را برای خرید بلیط قطار رشت مشهد ترغیب می‌کند. در سفر با قطار رشت مشهد دیگر لازم نیست بعد از رسیدن به مقصد هزینه‌ی زیادی برای رسیدن به مرکز شهر بپردازید.

بلیط قطار رشت مشهد را چطور تهیه کنیم؟

قطار رشت مشهد هرروز ساعت 17:20 از رشت به سمت ایستگاه راه‌آهن شهر مشهد حرکت می‌کند. شما می‌توانید برای خرید بلیط قطار رشت مشهد از علی بابا اقدام کنید. برای این کار کافی است وارد وب‌سایت علی بابا شده و گزینه‌ قطار را انتخاب کنید. حالا در قسمت مبدا نام رشت و در قسمت مقصد مشهد را وارد کنید؛ تاریخ رفت‌ و برگشت و تعداد مسافر را انتخاب کنید و روی کلمه جستجو کلیک کنید. حالا از بین گزینه‌های موجود قطار موردنظرتان را انتخاب و روی گزینه‌ خرید بلیط کلیک کنید. در این مرحله باید اطلاعات شخصی و خدمات مورد نظرتان را وارد کرده و هزینه را پرداخت کنید.

خرید اینترنتی بلیط قطار رشت مشهد با موفقت انجام شد.

آیا تاکنون تجربه‌ خرید بلیط قطار رشت مشهد از علی بابا را داشته‌اید؟ تجربه شما از سفر با قطار رشت مشهد چه بوده است؟

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع