لپ تاپ های هیبریدی اسپین 5 و اسپین 3 ایسر معرفی شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – لپ تاپ های هیبریدی اسپین 5 و اسپین 3 ایسر در نمایشگاه CES 2020 از راه رسیدند. ایسر Spin 3 و ایسر Spin 5 به جدیدترین پردازنده های اینتل مجهز شده اند.

لپ تاپ های اسپین ایسر با وجود انعطاف پذیری، وزن نسبتا زیادی دارند و حمل آن ها با دردسرهای بسیاری همراه است. در واقع این محصولات هیچ گاه در زمره لپ تاپ های زیبا و سبک قرار نگرفته اند. اما ظاهرا در نمایشگاه CES 2020 شاهد ارائه متفاوتی از شرکت ایسر هستیم. لپ تاپ های اسپین 3 و اسپین 5 دارای ظاهر شیک و زیبایی هستند و با اینکه برای مقاصد کاری طراحی شده اند، وزن بسیار کمی دارند.

مشخصات فنی ایسر اسپین 3 و اسپین 5

اسپین 3 به یکی از سه پردازنده نسل دهم اینتل یعنی Core i5-1035G4 ،Core i5-1035G1 و Core i3-1005G1 مجهز می شود. گزینه های در نظر گرفته شده برای اسپین 5 نیز Core i5-1035G4 و Core i7-1965G7 هستند. هر دو این لپ تاپ های تبدیل پذیر از نسخه 64 بیتی ویندوز 10 هوم استفاده می کنند و علاوه بر رم 16 گیگابایتی، از 256/512/1024 گیگابایت حافظه SSD بهره می برند. از دیگر ویژگی های به کار رفته در این محصولات می توان به قابلیت پشتیبانی از بلوتوث 5.0، وای فای 6 با 2، سیستم صوتی DTS و یک جفت بلندگو در قسمت جلو اشاره کرد.

در لپ تاپ های جدید ایسر دیگر خبری از آن طراحی آلومینیومی زمخت نیست. اسپین 5 بسیار ظریف تر و سبک تر از مدل های قبلی طراحی شده است. در پایین نمایشگر آن نیز یک پایه کوچک به کار رفته که تعادل کلی لپ تاپ را حفظ می کند. وزن اسپین 3 هم نسبت به مدل 2019 کاهش یافته است.

اسپین 5 مجهز به نمایشگر 13.5 اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن 2K بوده و از قلم AES و قابلیت چند لمسی پشتیبانی می کند. نکته قابل توجه دیگر درباره این لپ تاپ، حاشیه های بسیار باریک و نسبت تصویر 3:2 است. اسپین 3 نیز از نمایشگر 14 اینچی HD با نسبت تصویر 16:9 و پنل IPS LSD بهره می برد.

لپ تاپ اسپین 5 ایسر دارای دو پورت USB-C با قابلیت پشتیبانی از تاندربولت 3، دو پورت USB-A 3.1، پورت HDMI با قابلیت پشتیبانی از HDMI 2.0 و HDCP است. امکان استفاده از حافظه میکرو SD نیز در این دستگاه وجود دارد. اسپین 3 نیز به یک پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت، دو پورت USB-A 3.1، جک 3.5 میلیمتری هدفون و پورت HDMI مجهز شده است.

همانطور که می دانید، هر دو لپ تاپ اسپین قبلی همراه با دستیار صوتی الکسا به بازار آمدند. اما این قابلیت امسال در مدل جدید اسپین 3 یافت نمی شود و کاربران تنها قادر به استفاده از دستیار صوتی کورتانا هستند. لپ تاپ های جدید از قلم شارژی ایسر با فناوری اکتیو الکتروستاتیک بهره می برند که در سمت راست دستگاه و کنار پورت های ورودی خروجی تعبیه شده است. این قلم چندان بی نقص نیست اما می تواند حرکت دست را به خوبی پیگیری کند.

باتری چهار سلولی و 56 وات ساعتی اسپین 5 نیاز به شارژ مجدد را برای 15 ساعت از بین می برد و باتری سه سلولی و 48 وات ساعتی اسپین 3 نیز می تواند سیستم را تا 12 ساعت روشن نگاه دارد. یکی از موارد قابل توجه هنگام بررسی لپ تاپ های اسپین ایسر، بهبود سخت افزاری صفحه کلید است؛ بدین ترتیب که هر گاه دستگاه را به حالت تبلت در می آورید، عمق کلیدها کمتر می شود. در پایان باید خاطر نشان کرد که مدل اسپین 5 از حسگر اثر انگشت بهره می برد.

قیمت ایسر اسپین 3 و اسپین 5

لپ تاپ اسپین 5 از ماه ژوئن و با قیمت پایه 899 دلار در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. اسپین 3 نیز در ماه آوریل وارد بازار آمریکا شده و قیمت پایه آن برابر 699 دلار است. عرضه این محصولات در اروپا کمی فرق می کند؛ به طوری که اسپین 5 از ماه مارس و با قیمت 999 یورو و اسپین 3 نیز از ماه فوریه و با قیمت 649 یورو در دسترس افراد قرار می گیرند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع