حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

همراه اول رکورددار توسعه ارتباطات روستایی و پوشش جاده ای

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – طی روزهای اخیر وزیر ارتباطات در نشست اعضای فراکسیون فناوری اطلاعات مجلس مدعی شد تا پایان دولت تمام روستاهای کشور به شبکه ارتباطی متصل خواهند شد. بررسی ها نشان می‌دهد همراه اول در صدر ارتباطات قرار دارد.

جهرمی عنوان کرد: «سندی در شورای‌عالی مجازی به تصویب رسید که در پی آن، وزارت ارتباطات موظف به تامین زیرساخت‌های لازم برای این بخش شد و تاکنون ۸۰ درصد تکالیف خود را به انجام رسانده است، یعنی بخش زیرساخت برای توسعه شبکه ملی اطلاعات مطابق با شرایطی است که در سند ذکر شده است.»

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: «تکلیف وزارت ارتباطات بر اساس ماده ۶۷ قانون برنامه این است که تا پایان سال اجرای برنامه، ۹۰ درصد روستاها به شبکه ارتباطی متصل شوند که تاکنون ۸۰ درصد آن محقق شده و تا پایان این دولت نیز ۱۰۰ درصد روستاها از این سرویس‌ها بهره‌مند خواهند شد.»

با توجه به ادعای آذری جهرمی و بررسی‌ها نشان می‌دهد اپراتورها همگی در تلاشند در توسعه ارتباطات نقشی اساسی داشته باشند و مدیر عامل ایرانسل بارها و بارها در صفحات اجتماعی خود از تلاش‌های این اپراتور برای توسعه ارتباطات روستایی گفته است. رایتل نیز در این میان نقش دارد اما سهم رایتل در مقایسه با دو اپراتور برتر همراه به مراتب کمتر است. اما نگاهی به آمارهای سازمان تنظیم مقررات نشان می‌دهد اپراتور همراه اول در صدر این توسعه‌ها قرار دارد.

همراه اول با پوشش دهی در 44918 روستا، با اختلاف فاحشی نسبت به اپراتور ایرانسل که سهم روستاهایش 16865 است، در صدر قرار دارد و تقریبا سهمی 2.5 برابری را به خود اختصاص داده است.

همراه اول 86.41 درصد جاده ها را تحت پوشش خود قرار داده که از ایرانسل با سهم 67.69 درصدی، عملکرد بسیار بهتری دارد.

همراه اول در رابطه با درصد نفوذ و توسعه ارتباطی نیز با تخصیص سهمی 74.31 درصدی، همچنان در راس هرم قرار گرفته و ثابت کرده در تمام آمارها و شاخص ها، سهم بزرگ تری نسبت به سایر اپراتورها به خود اختصاص داده است. باید منتظر ماند و دید با توجه به ادعای وزیر ارتباطات و تا پایان دولت، آیا درصد شبکه های ارتباطی روستاها به صددرصد خواهد رسید؟ آیا در ادامه همراه اول با توجه به شاخص های قابل توجهی که دارد و همچنین درصد بالاتری که نسبت به سایر اپراتورها به خود تخصیص داده، همچنان جای خود در صدر جدول را حفظ خواهد کرد؟ بررسی ها که نشان می دهند احتمالا این آمار و رکورد در پایان دولت دوازدهم همچنان در دست همراه اول خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع