استاندارد LE-Audio بلوتوث با قابلیت های جدید از راه می رسد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – گروه توسعه استاندارد بلوتوث طی مراسم CES 2020 از فرمت جدید LE-Audio رونمایی کرد و از ارائه آن در نیمه اول سال 2020 خبر داد.

ظاهرا بلوتوث اسپین-آف جدیدی را برای استاندارد صوتی خود دریافت می کند. این ویژگی که Low-Energy Audio یا صوت کم انرژی نام دارد، در نمایشگاه CES 2020 توسط گروه توسعه استاندارد بلوتوث (SIG) معرفی شد. استاندارد LE-Audio با فرمت های معمولی نظیر بلوتوث 5 فرق می کند و به طور خاص برای جنبه های صوتی به وجود آمده است.

ویژگی های جدید استاندارد LE-Audio بلوتوث

استاندارد جدید در مقایسه با فرمت های قبلی از مزایای بیشتری برخوردار است که از میان آن ها می توان به پشتیبانی محلی از دستگاه هایی مانند سمعک اشاره کرد. علاوه بر این، اضافه شدن قابلیت پخش وسیع صوت یا Broadcast Audio نیز امکان به اشتراک گذاری صوت را برای افراد فراهم آورده است. بدین ترتیب شما می توانید فایل صوتی خود را از طریق گوشی یا هر دستگاه هوشمند دیگری به اطرافیان خود ارسال کنید. شرکت ها نیز قادر خواهند بود تا با استفاده از این ویژگی، داده های صوتی را برای عموم مردم پخش کنند.

یکی دیگر از مشخصات بهبودیافته در استاندارد LE-Audio، بهره مندی از یک کدک جدید با نام اختصاری LC3 (کدک ارتباطی با پیچیدگی کم) است. این ویژگی ضمن مصرف توان کمتر، صداهای باکیفیت تری را تولید می کند. بدین ترتیب توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن هایی را به وجود آورند که با باتری دستگاه سازگاری بیشتری دارد.

در پایان باید بگوییم که استاندارد جدید امکان انتقال چندین جریان صوتی را نیز فراهم می آورد. طبق گفته اعضای SIG، این ویژگی به توسعه دهندگان کمک می کند تا تجربه استریو را در هدست هایی مانند ایربادهای بی سیم بهبود بخشند.

 گروه توسعه استاندارد بلوتوث رسما اعلام کرده که LE-Audio و ویژگی های جدید آن در نیمه اول سال 2020 در اختیار عموم قرار می گیرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع