نیکون از دوربین DSLR جدید خود رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در جریان نمایشگاه CES 2020، دوربین D780 به عنوان نسخه به‌روز شده دوربین فول‌فریم و پرطرفدار D750 معرفی شد.

D780 همچنان از سنسور فول‌فریم ۲۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، اما با توجه به نور پس‌زمینه می‌تواند عملکرد دوربین در محیط‌‌ های کم نور را ارتقاء دهد. ایزو در حالت عادی ۵۱۲۰۰ و قابل ارتقاء به ۲۰۴۸۰۰ می‌باشد. پردازنده تصویر این دوربین نیز Expeed6 است که در جدیدترین دوربین‌های بدون آینه Z6 و Z7 به کار رفته است.

به گفته نیکون فوکوس خودکار این دوربین نیز بهبود یافته و از الگوریتم D5 استفاده می‌کند. این دوربین مانند Z6 دارای ۲۷۳ نقطه فوکوس اتوماتیک است. در حالت لایو شاتر الکترونیک می‌تواند ۱۲ عکس را در ۱ ثانیه ثبت کند، در حالی که شاتر مکانیکی توانایی ثبت ۷ فریم در ثانیه را دارد.

در بخش ویدیو نیز D780 توانایی ضبط ویدیوهای ۴K/30 و ۱۰۸۰p/120 و خروجی ۱۰ بیت با N-Log یا HLG HDR را دارد. نمایشگر متحرک و لمسی این دوربین اندازه‌ای ۳٫۲ اینچی دارد و بدنه در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاوم است. نیکون در کنار وای‌فای و بلوتوث از یواس‌بی تایپ سی برای اتصال و شارژ این دستگاه استفاده کرده است.

تنه دوربین قیمتی ۲۲۹۹٫۹۵ دلاری دارد و با لنز ۲۴-۱۲۰ f/4 قیمت آن ۲۷۹۹٫۹۵ دلار خواهد بود و از آخر ژانویه در دسترس خواهد بود.

در کنار این محصول نیکون Z-MOUNT با لنز ۷۰-۲۰۰ f/2.8 با قیمت ۲۵۹۹٫۹۵ دلار، F-mount با لنز ۱۲۰-۳۰۰ f/2.8 با قیمت ۹۴۹۹٫۹۵ دلار، Coolpix P950 سوپر زوم با لنز ۸۳x 24-2000 با قیمت ۷۹۹٫۹۵ دلار را معرفی کرد. هر ۳ دستگاه از ماه فوریه در دسترس خواهند بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع