حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اولین تصویر از تراشه ایکس باکس سری ایکس منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – مدیرعامل شرکت ایکس باکس به تازگی اولین تصویر از تراشه ایکس باکس سری ایکس را در صفحه شخصی شبکه توییتر به اشتراک گذاشته است.

با توجه به اینکه دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 برای عرضه در تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی برنامه ریزی شده اند، روزانه خبرهای زیادی در خصوص کنسول های نسل نهم به گوش می رسد. در این میان، شرکت مایکروسافت کمی از رقیب خود جلو رفته و در حالی که سونی هنوز از پلی استیشن 5 رونمایی نکرده، ردموندی ها در جریان مراسم The Game Awards 2019 ایکس باکس حدید را به نمایش گذاشتند. تا به امروز، تقریبا یک حجم مشخصی از شایعه ها و خبرهای رسمی از هر دو دستگاه منتشر شده و همچنان پاسخ سوالاتی از قبیل سخت افزار و قیمت کنسول ها وجود ندارد.

حال در تازه ترین این خبرها، آقای فیل اسنپسر (Phil Spencer)، مدیرعامل شرکت ایکس باکس، به تازگی با تغییر تصویر پروفایل صفحه توییتر خود، اولین تصویر از تراشه ایکس باکس سری ایکس را به اشتراک گذاشته است. تصویر منتشر شده از سوی اسپنسر یک پردازنده مرکزی را نشان می دهد که روی بدنه آن نام رمزی پروژه اسکارلت به چشم می خورد. پروژه اسکارلت در اصل نام رمزی ایکس باکس سری ایکس است که مایکروسافت تا پیش از رونمایی از کنسول از این اسم به عنوان ایکس باکس جدید یاد می کرد.

تراشه ایکس باکس سری ایکس

در کنار پروژه اسکارلت، نوشته 8K قابل مشاهده است که طبق آن، به نظر می رسد که کنسول بعدی مایکروسافت اجرای بازی ها در رزولوشن 8K را هدف قرار داده است. در حالی که رزولوشن و کیفیت تصویر 4K هنوز در اول مسیر قرار دارد و حتی تلویزیون های برخی از بازیکنان تنها از رزولوشن فول اچ‌دی یا 1080p پشتیبانی می کند، گویا مایکرسافت با ارائه کیفیت 8K گام بزرگی در پیشرفت صنعت بازی های ویدیویی برمی دارد. البته باید در نظر داشت که تلویزیون های 8K در سال های آینده به تولید انبوه می رسند و در بازار دیگر خبری از تلویزیون های قدیمی نخواهد بود. از آنجا که عمر یک کنسول حداقل شش سال است، قاعدتا مایکروسافت نیاز بازار در سال های آتی برای کیفیت 8K را در نظر گرفته و به همین خاطر ایکس باکس سری ایکس از این رزولوشن پشتیبانی خواهد کرد.

در دیگر خبرهای پیرامون کنسول های جدید، نتایج آزمایش های شرکت AMD نشان می دهد که Xbox جدید از لحاظ پردازنده گرافیکی قوی تر از پلی استیشن 5 خواهد بود (پردازنده گرافیکی ایکس باکس سری ایکس قوی‌تر از پلی استیشن 5 است). طبق اظهارات این شرکت، گویا قدرت تراشه گرافیکی ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 به ترتیب برابر با 12 و 9.2 ترافلاپس است. همچنین، تحلیلگران صنعت بازی های ویدیویی معتقد هستند که هر دو کنسول نسل نهم با قیمت یکسان 500 دلار عرضه خواهند شد (کنسول های نسل نهم با قیمت 500 دلار راهی بازار می‌شوند) و برخلاف نسل هشتم، کنسول مایکروسافت گران تر از کنسول سونی نخواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع