لنوو لپ تاپ Ducati 5 را با الهام از موتورسیکلت‌های دوکاتی رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

لنوو در CES 2020 لپ‌تاپ سبک‌وزنی با المان‌های طراحی الهام گرفته از محصولات دوکاتی معرفی کرده است.

بارها شاهد استفاده از المان‌های طراحی خودروسازان بزرگ در محصولات الکترونیکی بوده‌ایم و حال نوبت به دنیای موتورسواری و برند دوکاتی رسیده است. لنوو در جریان نمایشگاه 2020 در لاس‌وگاس لپ‌تاپ جدیدی با نام Ducati 5 را با الهام از موتورسیکت‌های دوکاتی معرفی کرده است؛ المان‌هایی مانند رنگ، نوارهای مسابقه‌ یا حتی صدای صفحه تنظیمات BIOS از موتورسیکلت‌های دوکاتی الهام گرفته است. طبق اعلام لنوو از دوکاتی ۵ تنها ۱۲ هزار دستگاه ساخته خواهد شد. 

Ducati 5 lenovo - دوکاتی ۵ لنوو

از همکاری لنوو و دوکاتی سال‌ها می‌گذرد ما این نخستین بار است که لنوو از طراحی خاصی با الهام از دوکاتی استفاده می‌کند. لوگوی لنوو در لباس موتورسوار و موتورهای دوکاتی در مسابقات به چشم می‌خورد. از نظر مشخصات فنی دوکاتی ۵ به یک نمایشگر ۱۴ اینچی IPS با رزولوشن FHD و نسبت تصویر ۱۶ به ۹ مجهز شده است؛ روشنایی این نمایشگر به ۳۰۰ نیت می‌رسد. لنوو از پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل و حداکثر تا مدل Core i5-1035G1 در این محصول استفاده کرده است. 

دوکاتی ۵ تنها در مدلی با حافظه رم ۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد و حافظه ذخیری‌سازی M.2 آن تا یک ترابایت قابل‌سفارش است. بلوتوث ۵.۱، دو اسپیکر ۲ واتی با پشتیبانی دالبی، حسگر اثرانگشت و وب‌کم HD از دیگر مشخصات فنی دوکاتی ۵ محسوب می‌شوند. ۲ درگاه USB 3.1، یک درگاه USB نوع C، خروجی HDMI 1.4b و اسلات حافظه‌ی SD مشخصات درگاهی دوکاتی ۵ محسوب می‌شوند. 

لپ‌تاپ ۱۴ اینچی جدید لنوو ۱.۵۸ کیلوگرم وزن داشته و به ادعای این شرکت تا ۱۲ ساعت شارژدهی خواهد کرد. خوشبختانه دوکاتی ۵ از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ از ماه آوریل ۲۰۲۰ (فروردین-اردیبهشت ۱۳۹۹) در برخی بازارهای منتخب با قیمت پایه‌ی ۱۰۰۰ دلاری عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد این لپ تاپ لنوو چیست؟ آیا قیمت لپ  تاپ را با امکانات آن متناسب می‌دانید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع