کانن EOS-1D X Mark III با قیمت 6500 دلار از راه رسید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – دوربین کانن EOS-1D X Mark III به صورت رسمی معرفی شد. این دوربین از سنسور جدید 20.1 مگاپیکسلی بهره می برد و با قیمت 6500 دلار به فروش می رسد.

کمپانی کانن با عرضه دوربین Mark III، محصول پرچمدار خود یعنی EOS-1D X را بهبود بخشیده است. دوربین جدید همانند مدل قبلی از سرعت فوق العاده، کارایی و قابلیت اطمینان بالایی برخوردار بوده و در عین حال، ضبط ویدیو را بهبود بخشیده است. دوربین جدید کانن EOS-1D X Mark III به یک سنسور CMOS کاملا جدید 20.1 مگاپیکسلی و یک فیلتر پایین گذر با کیفیت بالا مجهز شده که می تواند جزییات را بدون اضافه کردن نویز، افزایش دهد. یک پردازنده جدید DIGIC X نیز در محصول جدید تعبیه شده که از دامنه ISO 102-100 ،400 پشتیبانی کرده و تا دامنه 819-50، 200 تعمیم می یابد.

دوربین Mark III همچنین به نسخه بهبود یافته سیستم فوکوس خودکار دوال پیکسل مجهز است. این دستگاه در حالت View قادر به ردیابی AF تشخیص چهره، سر و چشم و در حالت Live قادر به ثبت بیش از 20 فریم در ثانیه در فرمت های RAW و RAW+JPEG است. 

سری 1D X به سرعت زیاد معروف است. دوربین جدید با برخورداری از قابلیت منظره یاب نوری، می تواند بیش از 16 فریم در ثانیه را با لگ زمانی کمتر ضبط کند. حافظه بافر موجود در این دستگاه می تواند بیش از 1000 تصویر متوالی را ذخیره سازی کرده و در عین حال، آن ها را به کارت های دوگانه CFexpress انتقال دهد.

کانن EOS-1D X Mark III

دوربین جدید کانن برای برقراری اتصال، از فناوری های بلوتوث، Wi-Fi و اترنت گیگابیت پشتیبانی می کند. برای افزایش سرعت انتقال بی سیم، می توان دستگاه WFT-E9 را به قیمت 650 دلار از کمپانی کانن خریداری کرد. محصول جدید همچنین به سیستم GPS داخلی مجهز است.

قابلیت ضبط ویدیو در مارک 3 بهبود چشمگیری نسبت به مدل قبلی پیدا کرده است. دوربین جدید قادر به ضبط ویدیو با کیفیت K5.5 و 12 بیتی در فرمت RAW بوده و امکان گرفتن فیلم با رزولوشن 4K را در پروفایل تصویری Canon Log فراهم می آورد. مارک 3 می تواند تصاویر ثابت را در فرمت HEIF ذخیره سازی کند که شامل محدود رنگ های 10 بیتی می شود.

از ویژگی های دیگر این دوربین می توان به ماندگاری بالای شاتر، بدنه ساخته شده از آلیاژ منیزیم، مقاومت در برابر غبار و رطوبت، وزن 1440 گرمی و باتری LP-E19 اشاره کرد. این دوربین حرفه ای با قیمت 6499 دلار به بازار عرضه می شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع