حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

توییتر به‌زودی امکان کنترل پاسخ توییت را امکان‌پذیر می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کاربران توییتر به‌زودی می‌توانند خودشان تعیین کنند چه کسی به توییت‌های آن‌ها پاسخ دهد.

توییتر مشغول اعمال تغییراتی در پلتفرم خود است تا آن را به فضای مطلوب‌تری برای کاربران تبدیل کند. طبق گفته‌ی Mashable، توییتر به‌دنبال بهبود سلامت مکالمات در پلتفرم خود است. به‌همین‌منظور، این شبکه‌ی اجتماعی به‌دنبال اضافه‌کردن گزینه‌های جدیدی به پلتفرمش است که به کاربر این امکان را می‌دهد قبل ارسال توییت، تعیین کند چه کسانی اجازه خواهند داشت به آن توییت جواب دهند.

«پویایی مکالمات» (conversation dynamics) توییتر

این قابلیت جدید با نام «پویایی مکالمات» (Conversation Dynamics) به توییتر اضافه خواهد شد. به‌کمک این قابلیت، توییت با یکی از چهار روش زیر به انتخاب کاربر منتشر خواهد شد:

  • Global (جهانی): تنظیمات فعلی، یعنی هر کاربری که توییت را ببیند، می‌تواند به آن پاسخ دهد.
  • Group (گروهی): افرادی که دنبال می‌شوند و کاربرانی که کاربر منشن می‌کند، اجازه پاسخ‌ به توییت را دارند.
  • Panel (پنل): فقط کاربرانی که کاربر منشن می‌کند، می‌توانند به توییت پاسخ دهند.
  • Nobody (هیچ‌کس): همان‌طورکه از نام این گزینه مشخص است، به هیچ کاربری اجازه‌ی پاسخ به توییت را نمی‌دهد.

همچنین، تنها درصورتی‌که حساب کاربری عمومی باشد، کاربران می‌توانند توییت را نقل‌قول کنند. با استفاده از قابلیت جدید، سیستم پاسخ‌دهی در این پلتفرم تا حد زیادی در کنترل کاربر قرار خواهد گرفت.

 اگر احساس می‌کنید این مفاهیم برایتان آشنا به‌نظر می‌رسد، بدین‌دلیل است که اضافه‌شدن چنین قابلیتی به توییتر ایده‌ی جدیدی نیست. برای نمونه، فیسبوک در پلتفرم خود به کاربران این امکان را می‌دهد به‌روزرسانی‌های رویدادهای خود را برای مخاطبان مختلفی به‌اشتراک بگذارند؛ به‌گونه‌ای که هر شخص روزانه با بازدید از رویدادهای به‌اشتراک‌ گذاشته‌شده‌‌ی شما، با بخش‌های تازه‌ای از شخصیتتان آشنا شود. این در حالی‌ است که اینستاگرام قابلیت‌های چنین دقیقی ندارد و تنها قابلیت فیلترکردن کامنت‌ها را برای کاربران امکان‌پذیر کرده است.

در ادامه بخوانید:

دراصل، موضوع سلامت گفت‌وگو و مکالمات در رسانه‌های اجتماعی مسئله‌ای بسیار مهم و توییتر نیز به‌دنبال پیاده‌سازی آن است. توییتر هنوز زمان مشخصی برای ارائه‌ی عمومی این قابلیت اعلام نکرده؛ اما مشخص است درابتدا به‌صورت آزمایشی برای برخی از کاربران فعال خواهد شد.

امروز کیوان بیک‌پور، مدیر اجرایی توییتر، این اطلاعیه را در نمایشگاه CES 2020 اعلام کرد. به‌گفته‌ی بیک‌پور، انگیزه و هدف پشت این قابلیت این است که به کاربران امکان کنترل بیشتر در توییت‌های خود را بدهد. او افزود:

مهم‌ترین هدف این قابلیت موضوع کنترل است. می‌خواهیم روی موضوع نویسندگان کنترل بیشتری ایجاد کنیم و فکر می‌کنیم نمونه‌های فراوانی درباره‌ی چگونگی نحوه‌ی ارتباط میان افراد در زندگی وجود دارد. در‌حال‌حاضر، مکالمه و گفت‌وگوی عمومی در توییتر این‌گونه است که شما توییتی منتشر می‌کنید و همه‌ی کاربران می‌توانند آن را ببینند و نظر خود را پایین توییت مذکور بنویسند یا اینکه در بخش پیام‌های خصوصی، می‌توان با دیگران گفت‌وگو کرد. بنابراین، طیف کاملی از گفت‌وگوها وجود دارد که هنوز در توییتر نمی‌بینیم.

درهمین‌‌زمینه، می‌توان به قابلیت مخفی‌کردن پاسخ‌ها (Hide Replies) اشاره کرد که توییتر ماه گذشته آن‌ را معرفی کرد. کاربران با بهره‌گیری از این قابلیت، می‌توانند برخی از پاسخ‌ها را مخفی کنند. ویژگی مخفی‌کردن پاسخ‌ها به این معنی است که کاربران می‌توانند پاسخ‌ها را از کانون توجه خارج و مخفی کنند. از این گذشته، به‌محض اینکه شبکه‌ها گزینه‌های بیشتری برای کنترل محتوای کاربران ارائه می‌کنند، منتقدان سانسور نیز شروع به انتقاد می‌کنند. پاسخ‌های پنهان‌شده دیگر به‌صورت مستقیم زیر توییت نیستند؛ اما اگر کاربران سعی کنند آن‌ها را ببینند، می‌توانند آن‌ها را داخل بخشی اختصاصی مشاهده کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع