هر آنچه که از سونی اکسپریا ۲ انتظار داریم

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به خاطر مشخصات فنی خوب و نسبت صفحه نمایش جدید، از اکسپریا ۱ می‌توان به عنوان نسل جدید پرچمداران سونی نام برد. این گوشی در فوریه ۲۰۱۹ معرفی شد و حالا با گذشت یک سال از زمان معرفی آن، باید منتظر جانشین احتمالی آن با نام اکسپریا ۲ باشیم.

شایعات در مورد این گوشی بسیار زیاد است، اما در جدیدترین گزارش‌ها مشخص شده که سونی صفحه نمایش این دستگاه را گسترش داده است تا بتواند از یک ناچ یا پانچ حفره‌ای برای قرار دادن دوربین سلفی استفاده کند.

سونی اکسپریا ۱ در فوریه ۲۰۱۹ معرفی شد، اما فروش آن از ماه ژوئن آغاز شد. طبق این روند انتظار می‌رود تا سونی اکسپریا ۲ را نیز در زمان مشابه معرفی کند؛ ولی پیشینه این شرکت نشان می‌دهد که سونی معمولاً خلاف انتظار همه عمل می‌کند. این شرکت معمولا دو پرچمدار را در سال معرفی می‌کند و پرچمدار دوم معمولا در سه ماهه سوم در IFA معرفی می‌شود. در IFA 2019 خبری از اکسپریا ۲ نبود، اما در عوض سونی اکسپریا ۵ را معرفی کرد که بسیار شبیه به اکسپریا ۱ و در قالبی کوچکتر بود. احتمال می‌رود تا این شرکت در MWC 2020 از اکسپریا ۲ رونمایی کند. اکسپریا ۲ قطعا گوشی ارزانی نخواهد بود و احتمالا قیمتی مشابه با قیمت ۹۴۹ دلاری اکسپریا ۱ خواهد داشت.

طبق آخرین شنیده‌ها سونی قصد دارد تا از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ در این گوشی استفاده کند. ضمن اینکه شایعه شده است که این شرکت برنامه ویژه‌ای برای دوربین این گوشی نیز دارد و قصد دارد از ۸ لنز در اکسپریا ۲ استفاده کند.

انتظار می‌رود طراحی این گوشی نیز شبیه به اکسپریا ۱ باشد و در پایین صفحه نمایشگر شاهد یک حاشیه باشیم. البته برخی منابع مدعی هستند که سونی می‌خواهد از یک نمایشگر ۶٫۱ اینچی با وضوح ۱۰۸۰x2520 آمولد (AMOLED) در اکسپریا ۲ استفاده کند که در مقایسه با نمایشگر ۶٫۵ اینچی ۱۶۴۴x3840 اکسپریا ۱ از وضوح کمتری برخوردار خواهد بود. این امکان نیز وجود دارد که این دستگاه، نسخه کوچکتر اکسپریا ۱اس یا ۱وی یا حتی اکسپریا ۱ کامپکت باشد.

با این حال در کنار همه این شایعه‌ها، در ادامه ما فهرستی از مواردی که انتظار داریم آنها را در سونی اکسپریا ۲ ببینیم، آورده‌ایم:

نمایشگر درخشان‌تر

استفاده و مشاهده تصاویر در اکسپریا ۱ با وجود داشتن نمایشگر خوب هنگام استفاده در زیر نور زیاد و مستقیم با مشکل روبرو می‌شد. به نظر نمی‌رسد که حل این مشکل برای سونی کار سختی باشد و باید امیدوار باشیم که سونی از این عیب آگاه شده باشد و آن را در اکسپریا ۲ برطرف کند.

استفاده از باتری بزرگتر

سونی در اکسپریا ۱ از یک باتری کوچک ۳۳۰۰mAh استفاده کرد که به سختی می‌توانست با انجام امور روزانه ۱ روز کامل دوام بیاورد. امروزه گوشی‌هایی مانند گلکسی اس۱۰ پلاس، هواوی پی۳۰ پرو، وان‌پلاس ۷ پرو از باتری‌های ۴۰۰۰mAh و یا بیشتر از آن استفاده می‌کنند و انتظار می‌رود سونی نیز این مسئله را در اکسپریا ۲ رعایت کند.

سنسور تشخیص اثر انگشت بهتر

در اکسپریا ۱ دو مشکل اساسی در مواجهه با سنسور اثر انگشت دیده می‌شود. مشکل اول طبق آنچه که در بسیاری از بررسی‌های تخصصی نیز منتشر شده، تشخیص نسبتا ضعیف این سنسور است. به طور متوسط این سنسور تنها ۴۰ درصد مواقع عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. مشکل بعدی محل قرارگیری این سنسور است. انتظار داریم تا در اکسپریا ۲ شاهد سنسور اثر انگشت درون صفحه نمایشگر باشیم.

صفحه نمایش تمام صفحه

انتظار می‌رود تا سونی حاشیه قسمت پایین را کوچکتر کند و در قسمت بالا یا از پانچ برای دوربین استفاده کند و یا از یک دوربین سلفی کشویی جداگانه استفاده کند.

به‌روزرسانی دوربین

اکسپریا ۱ دارای دوربین سه‌گانه است، اما ۲ سنسور آن ایراداتی دارند. سنسور دید گسترده بعضی مواقع عکس‌هایی بیش از حد کشیده ثبت می‌کند و دوربین تله‌فوتو نیز تنها از زوم اپتیکال ۲ برابر استفاده می‌کند که بسیار کمتر از حد انتظار است. این موارد مشکلات بزرگی نیستند، اما بهبود آنها برای کسانی که از گوشی خود به عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کنند ضروری به نظر می‌رسد.

شارژ بی‌سیم

یکی از نقص‌های اکسپریا ۱ نبود شارژ بی‌سیم است و انتظار داریم تا سونی این کمبود را در اکسپریا ۲ جبران کند.

حفظ نسبت تصویر

نسبت تصویری ۲۱:۹ که در اکسپریا ۱ وجود دارد برای تماشای ویدیو بسیار مناسب است و با وجود اینکه شاید در برخی از موارد کارایی خوبی نداشته باشد، اما امیدواریم تا سونی این نسبت را در اکسپریا ۲ نیز حفظ کند.

انتظارات شما از سونی اکسپریا ۲، پرچمدار بعدی سونی چیست؟ لطفاً دیدگاه و نظر خود را در رابطه با این موضوع از بخش نظرات با ما و دیگر کاربران تک تایمز در میان بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع