رنو کپچر و کلیو هیبرید رونمایی شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

رنو از نسخه‌های هیبرید و پلاگین هیبرید مدل‌های کلیو و کپچر در نمایشگاه خودرو بروکسل رونمایی کرد. این دو خودرو به حالت رانندگی تمام برقی مخصوص رانندگی شهری مجهز شده‌اند. 

رنو در نمایشگاه بروکسل که طی روزهای ۱۰ تا ۱۹ ژانویه در بلژیک برگزار می‌شود، از نسخه‌های هیبریدی کلیو و کپچر رونمایی کرد.

Renault Captur / رنو کپچر

اگرچه هر دو مدل تیپ E-Tech هستند، اما رنو کلیو هیبریدی و کپچر جدید، پلاگین هیبرید است. رنو کپچر E-Tech پلاگین هیبریدی قادر است در حالت تمام الکتریکی، مسافت ۵۰ کیلومتر را در حالت ترکیبی و مسافت ۶۵ کیلومتر را در حالت شهری (استاندارد WLTP) بپیماید و در حالت برقی به بیشینه سرعت ۱۳۵ کیلومتربرساعت دست یابد. این مدل با باتری ۹/۸ کیلووات ساعت (۴۰۰ ولت) و دو موتور الکتریکی در ترکیب با پیشرانه‌ی بنزینی ۱/۶ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر و جعبه‌دنده‌ی هیبریدی بدون کلاچ چند حالته کار می‌کند.

Renault Captur / رنو کپچر

یکی از موتورهای الکتریکی، HSG (ژنراتور استارتر با ولتاژ بالا) و دیگری موتور الکتریکی قدرتمندی است که قدرت نامشخص (اعلام‌نشده) دارد. مسئولان رنو می‌گویند ارتباط هر دو موتور الکتریکی و جعبه‌دنده‌ی الهام گرفته شده از خودروهای فرمول یک برای ارائه‌ی تعویض دنده‌ی نرم بهینه شده‌اند. افزون‌براین، جعبه‌دنده‌ی بدون کلاچ اجازه می‌دهد تا ۱۰۰ درصد شروع به حرکت در حالت برقی توسط موتور الکتریکی اصلی انجام شود. رنو کپچر E-Tech در ۱۰۰ کیلومتر ۱/۵ لیتر مصرف سوخت دارد و در حالت استفاده‌ی ترکیبی حدود ۳۴ گرم CO2 در هر کیلومتر منتشر می‌کند.

Renault Captur / رنو کپچر

رنو کپچر E-Tech پلاگین هیبریدی دارای حالت رانندگی اختصاصی «Pure» است که امکان رانندگی تمام برقی را فراهم می‌کند. همچنین قابلیتی به‌نام «E-Save» وجود دارد که استفاده از موتور الکتریکی را محدود می‌کند و از پیشرانه‌ی احتراق داخلی بهره می‌برد تا انرژی باتری ذخیره شود. از جمله امکانات استاندارد رنو کپچر E-Tech می‌توان به نمایشگر پشت فرمان ۱۰/۲ اینچی و نمایشگر لمسی ۹/۳ اینچی سیستم سرگرمی و اطلاعاتی اشاره کرد.

Renault Clio / رنو کلیو

در ادامه بخوانید:

رنو کلیو E-Tech هیبریدی از باتری کوچک‌تر ۱/۲ کیلووات ساعت (۲۳۰ ولت) بهره می‌برد. رنو کلیو هیبریدی به لطف ترکیب سیستم ترمز و باتری با قابلیت بازیابی انرژی در هنگام کاهش سرعت خودرو، زمان رانندگی شهری را در حالت تمام برقی تا حداکثر ۸۰ درصد ممکن می‌کند. درنتیجه، مصرف سوخت در حالت استفاده‌ی شهری در مقایسه با هنگام به‌کارگیری پیشرانه‌ی احتراق داخلی تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد. رنو کلیو E-Tech کمتر از ۱۰۰ گرم در کیلومتر CO2 طبق استاندارد WLTP منتشر می‌کند و می‌تواند در حالت تمام برقی به سرعت بین ۷۰ تا ۷۵ کیلومتربرساعت برسد.

renault clio / رنو کلیو

از جمله امکانات استاندارد رنو کلیو هیبریدی می‌توان به صفحه‌نمایش ۷ اینچی، نمودار متحرک سیستم هیبریدی برای سیستم اطلاعاتی و سرگرمی و همچنین حالت رانندگی برقی دستی اشاره کرد.

Renault Clio / رنو کلیو

تفاوت دیگر بین این دو خودروی هیبریدی، علاوه بر باتری، قدرت است؛ قدرت رنو کلیو ۱۳۸ اسب‌بخار و در مقابل قدرت رنو کپچر ۱۵۸ اسب‌بخار. احتمالاً این اختلاف قدرت به دلیل استفاده از موتور الکتریکی اصلی ایجاد شده است. هر دو مدل دارای تغییراتی در جزییات طراحی هستند که آن‌ها را از نسخه‌های معمولی متمایز می‌کند.

Renault Clio / رنو کلیو

Renault Clio / رنو کلیو

سبد محصولات هیبریدی رنو به‌زودی با مگان E-Tech گسترش خواهد یافت. خودروساز فرانسوی قصد دارد تا سال ۲۰۲۲، هشت مدل تمام برقی و ۱۲ هیبریدی و پلاگین هیبریدی تولید کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع