حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

غذاهای یونانی : خوشمزه ترین غذاهای کشور یونان را بشناسید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

—————- رپرتاژ آگهی —————–

بسیاری از ما یونان را با نام فیلسوف هایش و بناهای تاریخی منحصر به فردش می‌شناسیم. گردشگران زیادی از سراسر دنیا به شوق تماشای آثار باستانی آتن، به این شهر سفر می‌کنند. معماری‌های بی نظیر در کنار سواحل شنی مدیترانه‌ای خود، همه را مسحور این زیبایی ها می‌کند. اما علاوه بر همه این جاذبه‌های هنری و فرهنگی طعم لذیذ غذاهای یونانی را نیز به آن ها اضافه کنید.

 قسمت بزرگی از سفر  تجربه ای است که از خوردن غذاهای مربوط م به آن منطقه به دست می آوریم. یونان گنجینه‌ای غنی از طعم‌های مختلف و غذاهای لذیذ است. حتما در کنار دیدن جاذبه‌های این شهر فوق‌العاده باید غذاهای لذیذ آن را هم امتحان کنید. غذاهای یونانی تحت تاثیر آشپزی ترکی، عربی و خاورمیانه قرار گرفته و تنوع خوشمزه ای از غذاهای این مناطق را می‌توانید در این کشور مشاهده کنید. غذاهای یونانی کاملا با ذائقه و سلیقه ما ایرانی ها سازگار است و از این بابت خیالتان راحت باشد. اگر شما هم اهل آن دسته از افراد هستید که شکم‌گردی، بخش مهمی از سفرهای‌شان است، فاصله‌تان با تنوع جذاب غذایی این کشور تنها یک بلیط هواپیما تهران آتن است!

 

غذاهای لذیذ یونان




در ادامه با برخی از غذاهای مشهور و لذیذ یونانی آشنا می‌شوید.

 

موساکا (Mousakka)


 




شاید بتوان گفت موسکا یکی از متفاوت‌ترین غذاهای یونانی است. این غذا با پنیر فراوان سرو می‌شود و در آن بادمجان، سیب‌زمینی، سس بشامل و گوشت وجود دارد. موساکا در واقع به مانند لازانیا که لایه لایه با گوشت و پنیر پر می‌شود، می‌ماند. و به این صورت است که بعد از هر لایه بادمجان مقداری از مواد گوشت چرخ‌کرده که با ادویه‌های معطر و خوش‌بو پخته شده است ریخته می‌شود. در کل غذایی بسیار خوشمزه است که باید حتما آن را امتحان کرد.

 

دولماداکیا (Dolmadakia)


 

دلماداکیا در واقع دلمه‌ای به سبک یونانی با عطر و طعم دانه‌های کاج و ادویه‌های مخصوص است.  داخل برگ های انگور را با ترکیبی از برنج و سبزیجات مختلف پر می‌کنند و بعد برگ ها را به شکل های مختلف می‌پیچند. البته گاهی از گوشت و مرغ هم در تهیه دلمه استفاده می‌شود.

در سفر به مسکو چه غذاهایی بخوریم؟

 

کفتتس (کوفته یونانی)  (Keftethes)


 

اگر به دنبال غذای گوشتی هستید کوفته انتخاب بسیار خوبی است. کفتتس یکی دیگر از غذاهای یونانی است که از کوفته‌های کوچک گوشت درست شده و سوخاری شده است. در حقیقت می‌توان گفت کفتتس یک پیش‌غذای یونانی است که با سس و نان پیتا سرو می‌شود. این غذا را می‌توان به همراه برنج و سالاد یونانی هم  میل کرد. بلیط یونان خود را تهیه کنید و به سمت این غذای خوشمزه حرکت کنید!

 

فسولدا (Fasolada)


 

معمولا اکثر غذاهای یونانی با استفاده از پنیر سرو می‌شوند، اما باید بدانید که در فسولدا خبری از پنیر و یا دیگر چیزاهایی که مصرف زیادشان به سلامت انسان آسیب می‌زند نیست. اگر می‌خواهید غذایی سالم و یونانی را تجربه کنید انتخاب این سوپ دلچسب کاملاً درست است، علاوه بر اینکه این سوپ غذای ملی یونانی‌ها نیز به حساب می‌آید. طعم‌های زیادی در این غذا دخیل‌اند و در واقع مجموعه‌ای از سبزیجات تازه را در خود دارد.

 

جیروس (Gyros)


 




برای پخت این غذا گوشت را به صورت عمودی و روی سیخ برشته می‌کنند. سپس تکه‌های گیروس را روی پیتا (Pita)، نوعی نان محلی یونانی، می‌گذارند و رویش را با سس، پیاز، کاهو، گوجه‌فرنگی و خلال‌های سیب‌‌زمینی تزیین می‌کنند. این غذا بسیار لذیذ و مقرون به صرفه است.

 

اسپاناکوپیتا (Spanakopita)


 

پای اسفناج که در زبان یونانی اسپانیکوپیتا نامیده می‌شود یکی از غذاهای سنتی یونان با طعمی بسیار لذیذ و عالی است. این غذا از ترکیب اسفناج، پنیر فراوان و ادویه‌های مخصوص که در خمیر فیلو قرار می‌گیرد تهیه می‌شود و طعم فوق العاده ای دارد.

 

یمیستا Yemista


 




سبزیجاتی مثل گوجه‌فرنگی تند و فلفل‌های رنگی که با مخلوطی از برنج و گیاهان معطر پرشده باشند و با پنیر پوشیده، وقتی آن‌قدر بپزند که نرم شوند و پنیر رویشان آب شود. دستورالعمل تهیه یمیستا به شیوه‌ای سنتی است و با گوجه فرنگی های یونانی شکم پر، تهیه می‌شوند. مواد داخل گوجه فرنگی می‌تواند انواع مختلفی از ترکیبات مانند برنج و و سبزیجات و گوشت چرخ کرده باشد.

 

گالاتابور


 

گالاتابورکو نام یک شیرینی مقوی، نرم و کرمی است. این دسر قدیمی یونانی از خمیر فیلو و کره آب شده درست می‌شود. یونانی‌ها لابلای این دسر کاستارد و شربت‌های معطر می‌ریزند تا آن را بیش‌تر طعم‌دار کنند. بعد خوردن آن قطعا دلتان می خواهد دوباره آن را امتحان کنید.

 

سوولاکی (Souvlaki)


 




در زبان یونانی سوولاکی به معنای گوشت به سیخ کشیده شده است و بسیاری از مردم یونان هر نوع از گوشت های رول شده را با این نام می‌خوانند. گوشت را با ادویه و سبزیجات معطر کاملا مزه دار  و با سس تزازیکی (ترکیب ماست، خیار و نعنا) سرو می‌کنند. در فرهنگ یونانی، کباب سوولاکی را با نان پیتا، سالاد یا برنج می‌خورند. سوولاکی بسیار خوشمزه است و با گوشت مرغ، بره، گاو و … تهیه می‌شود.

 

کانتایفی (kantaifi)


 

یکی از مشهور ترین دسر های یونانی کانتایفی است. زمانی که به شکل رول‌شده در می‌آید، بی شباهت به یک رول رشته رشته شده نیست. مواد مغذی و انواع آجیل ها در بخش مرکزی رول قرار داده شده و سپس رول ها درون شربت شیرین شده ای فرو برده می‌شوند. این دسر را از دست ندهید چرا که بسیار مغذی و خوشمزه است.

 

سالاد یونانی چوریاتیکی(Greek Salad)


 

ترکیبات  این سالاد چوریاتیکی گوجه فرنگی، زیتون، خیار، و قطعات بزرگ پنیر فتا است. هر کسی این سالاد را می‌تواند با توجه به سلیقه خودش با سرکه ، نمک، فلفل، و روغن زیتون میل کرد. این سالاد هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان غذای اصلی سرو می‌شود.

از تنوع غذایی در مالزی لذت ببرید.

اگر با دیدن این همه غذای خوشمزه دلتان می‌خواهد درباره سفر به یونان اطلاعات به دست بیاورید، قیمت بلیط یونان را بدانید و تصمیم گرفتید به آتن سفر کنید، علی بابا در زمینه قیمت بلیط آتن و دیگر مسائل پیرامونش اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد. می‌توانید سفر بسیار به یادماندنی را تجربه کنید.

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع