حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هواوی میت X نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار فروخته است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ماه گذشته، یونگ سان (Young Sohn) رئیس سامسونگ با گفتن اینکه این شرکت تعداد ۱ میلیون دستگاه گلکسی فولد تاشو (با قیمت هر دستگاه حدود ۲۰۰۰ دلار) فروخته است، صنعت گوشی هوشمند را به هیجان آورد. سامسونگ بعدا این موضوع را رد کرد و چند روز پیش دی‌جی کُه (DJ Koh) مدیر اجرایی شرکت در نمایشگاه CES گفت که تعداد واقعی گوشی‌های فروخته‌شده گلکسی فولد چیزی بین ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دستگاه بوده است. این بدین معنی است که فروش این دستگاه‌ها درآمدی نزدیک ۱ میلیارد دلار برای سامسونگ به ارمغان آورده است.

گوشی تاشوی دیگری که از یک سازنده بزرگ در بازار وجود دارد، هواوی میت X است. این دستگاه گرچه فعلا تنها در داخل کشور چین به فروش می‌رسد، اما به گفته شرکت، از زمان معرفی در ماه نوامبر تعداد ۱۰۰ هزار دستگاه در هر ماه فروخته است. قیمت میت X تقریبا معادل ۲۴۵۰ دلار آمریکا است و اگر ادعای شرکت درست باشد، در این صورت میت X باعث درآمدی نزدیک به نیم میلیارد دلار برای هواوی شده است.

هواوی میت Xs مجهز به سرویس‌های موبایلی هواوی خواهد بود و در خارج از چین فروخته خواهد شد

برخلاف گلکسی فولد سامسونگ که به سمت داخل خم می‌شود، میت X به سمت بیرون خم می‌شود. این دستگاه مجهز به یک نمایشگر جلو ۶.۶ اینچی و یک صفحه‌نمایش پشت ۶.۴ اینچی است. در موقع باز شدن، دو نمایشگر گوشی تبدیل به یک نمایشگر مربع ۸ اینچی AMOLED می‌شود. این هندست از چیپست کایرین ۹۸۰ بهره می برد و دارای رم و حافظه ۸ و ۵۱۲ گیگابایتی است. ماژول دوربین پشت آن مجهز به یک دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی و یک سنسور مدت زمان پرواز است.

سنسور مدت زمان پرواز، مدت زمانی را که طول می‌کشد تا نور فروسرخ به یک شیء برخورد کرده و به گوشی برگردد اندازه‌گیری می‌کند. گوشی با این داده می‌تواند اطلاعات عمقی دقیق‌تری را برای قابلیت‌های واقعیت افزوده، افکت‌های بوکه و تولید نقشه‌های سه‌بعدی امن محاسبه کند. باتری دستگاه هم ظرفیتی برابر ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد.

انتظار می‌رود که ماه آینده هواوی در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلونا اسپانیا، یک نسخه به‌روزشده میت X را به نام میت Xs معرفی کند. این مدل مجهز به چیپست کایرین ۵G 990 خواهد بود. این دستگاه ممکن است از شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی کند و به جای سرویس‌های گوگل از سرویس‌های موبایلی هواوی استفاده کند. هواوی هم‌اکنون به خاطر تحریم‌های ایالات‌متحده  قادر به استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل بر روی هندست‌های خود نیست. هواوی ظاهرا این نسخه را برای فروش در خارج از چین معرفی خواهد کرد.

گوشی تاشو موتورولا ریزر قرار بود در تاریخ ۹ ژانویه در اختیار مشتریان قرار بگیرد که عرضه آن به تعویق افتاد. حتما به یاد دارید که گلکسی فولد و میت X هم در زمان عرضه به علت مشکلاتی با تاخیر مواجه شدند. البته موتورولا می‌گوید که عرضه ریزر را به خاطر تقاضای زیاد برای آن به تعویق انداخته است. خیلی‌ها نسبت به این قضیه مشکوک هستند و موتورولا هنوز تاریخ عرضه جدیدی را اعلام نکرده است.

حالا سوال اینجاست که آیا موتورولا گوشی ریزر خود را قبل از ۱۱ فوریه یعنی زمانی که سامسونگ گوشی تاشو بعدی خود یعنی گلکسی بلوم را معرفی می‌کند عرضه خواهد کرد یا بعد از آن. گلکسی بلوم هم ماننند ریزر حول محور افقی خم خواهد شد و احتمالا مشتریان زن را نشانه گرفته است. موضوع بسیار مهمی که باید بدانید این است که گلکسی فولد ۲  به احتمال زیاد فرم فکتوری مشابه گلکسی فولد اصلی خواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود که این دستگاه مشخصاتی مانند مدل اصلی داشته باشد، ولی ممکن است که از به یک نمایشگر شیشه‌ای بهره ببرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع