نمایشگر 120 هرتزی OLED وان پلاس رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت وان پلاس از نمایشگر 120 هرتزی OLED خود رونمایی کرد. انتظار می رود این صفحه نمایش با رزولوشن QHD در وان پلاس 8 پرو مورد استفاده قرار بگیرد.

همانطور که انتظار می رفت، شرکت وان پلاس در مراسمی از جدیدترین فناوری خود در زمینه نمایشگر گوشی های هوشمند رونمایی کرد. بر اساس گزارش ها و شایعات، نمایشگر 120 هرتزی OLED احتمالا در گوشی های سری وان پلاس 8، به ویژه وان پلاس 8 پرو مورد استفاده قرار می گیرد. در این مراسم، پیت لاو، مدیر عامل وان پلاس اطلاعاتی از این نمایشگر در اختیار رسانه ها قرار داد.

این پنل جدید دارای رفرش ریت 120 هرتز بوده که عملکرد روان آن را تضمین می کند. این نمایشگر از فناوری Smooth Chain بهره می برد که به بهینه سازی سخت افزار، نرم افزار، ورودی و خروجی اشاره دارد. در همین راستا، زمان پاسخ دهی نمایشگر به لمس کاربر تا حد ممکن کاهش پیدا می کند. وان پلاس برای دستگاه های مجهز به این پنل از فناوری خاصی استفاده می کند که مشابه با GPU Turbo شرکت هواوی است.

یکی دیگر از ویژگی های این نمایشگر، MEMC نام دارد. کلمه MEMC مخفف Motion Estimation, Motion Compensation است. این قابلیت یک لایه پردازشی بوده که به صورت هوشمند فریم ریت را به 120 فریم بر ثانیه افزایش می دهد. چنین عملیاتی به صورت لحظه ای صورت می گیرد، چرا که برای آن یک پردازنده مستقل روی نمایشگر در نظر گرفته شده است.

وان پلاس ادعا کرده سازنده این پنل ها، دقت بالایی در ساخت آن ها به خرج می دهد. این شرکت از اندازه گیری دقیق JNCD استفاده می کند. عدد کمتر از JNDC به قیمت فوق العاده نمایشگر اشاره می کند و بنابر ادعای وان پلاس، این عدد برای پنل جدید آن برابر با 0.8 است. در نهایت باید به نمایش 1.07 میلیارد رنگ و 4096 سطح روشنایی در نمایشگر 120 هرتزی OLED وان پلاس اشاره کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع