احتمال استفاده از فناوری شبیه‌ساز در دستگاه‌های دونمایشگره آینده مایکروسافت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دستگاه‌های تاشو آینده مایکروسافت با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰X، برای اجرای اپلیکیشن‌ها اتکای بسیار زیادی به فناوری شبیه‌ساز (emulator) خواهند داشت. مایکروسافت برای اطمینان از اجرای روان اپلیکیشن‌ها بر روی دستگاه‌های دونمایشگره‌ ویندوز ۱۰X خود مجبور به استفاده از یک فناوری شبیه‌ساز قدرتمند خواهد بود و به نظر می‌رسد که این شرکت در حال ساخت آن است.

مایکروسافت یک پتنت جدید به ثبت رسانده که در آن تکنولوژی شبیه‌ساز خود را توضیح داده است. این پتنت با عنوان ‘EMULATED MULTI-SCREEN DISPLAY DEVICE’ در سال ۲۰۱۸ به ثبت رسیده و ماه گذشته توسط اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) منتشر شد.

اپلیکیشن‌های ویندوز که برای دستگاه‌های دونمایشگره خوب بهینه‌سازی نشده‌اند، این فرم فکتور را توجیه نخواهند کرد. به عبارت دیگر، اپلیکیشن‌هایی که خوب بهینه نشده‌اند ممکن است به خوبی آن‌هایی که برای دستگاه‌های تاشو خوب بهینه شده‌اند کار نکنند.

اینجاست که برنامه شبیه‌ساز اشاره شده در پتنت مایکروسافت به کمک خواهد آمد. این شبیه‌ساز می‌تواند یک ارائه گرافیکی سه‌بعدی از یک دستگاه دونمایشگره را رندر کند و به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا اپلیکیشن‌های ویندوزی خوب بهینه شده را برای دستگاه‌های تاشو بسازند.

پتنت مایکروسافت همچنین اشاره به دستگاه‌هایی با ’پشتیبانی ساختاری‘ از سنسورهایی مانند شتاب‌سنج‌ها کرده است. این دستگاه‌ها به غیر از سنسورها، مجهز به دوربین‌های جلو و RGB خواهند بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع